ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴ ب.ظ

روغن کنجد نخورید

من از حدود یک سال پیش هر روز اوضاع کبدم بدتر میشه...

با وجود اینکه از یه جایی به بعد رفتم پیش دکتر و دارو هم مصرف میکنم اما افاقه نکرد...

درجه چرب بودن کبدم از یک بالاتر رفته و رسیده به دو... و طبق آزمایش اخیر دیدم همچنان سیر صعودی داره... و میدونید که اگر درجه چربی کبد به 3 برسه دیگه تدابیر درمانی اش بسیار مشکل و گاها غیر ممکن میشه...

مونده بودم حیران... که چرا آخه؟


باید بدونید من مدتهاست دو وعده غذا میخورم و وعده ناهارم رو اگر احساس ضعف کنم با میوه یا کشمش و نخودچی و اینها پر میکنم... غالبا هم نیازی به ناهار پیدا نمیکنم... چون بدنم عادت کرده به این روند...

در اکثر غذاهام ، غذاهای صنعتی جایی نداره...

شاید در حال حاضر از غذاهای صنعتی که استفاده میکنم فقط قند و شکر باشه... که اون هم بسیار اندکه...

و به غیر از اون، اثر صنعت در غذاهای ما فریز شدن برخی غذاهاست... مثلا مثل همه گوشت رو فریز میکنیم و هر وقت خواستیم استفاده میکنیم...

به غیر از این دو مورد تقریبا در منزل ما غذاهای صنعتی استفاده نمیشه... حتی غذایی مثل تن ماهی ممکنه سالی سه یا چهار بار استفاده بشه...

البته نان رو هم فراموش کردم... نان های موجود در نانوایی های ما اوضاع بسیار نابسامانی داره... سبوس از آردهای ما بیش از حد مجاز حذف شده که موجب بیماری های متعدد میشه... اولین ضررش بالا رفتن چربی خون هست... حتی برخی معتقدن موجب برخی بیماریهای سرطانی هم میشه که فعلا چون اطلاع تفصیلی ندارم ازش رد میشیم...

با وجود اینکه گاهی خودمون با آرد سبوس دار نون درست میکنیم اما اغلب از بیرون میخریم که این هم دردیست که همواره بر دلم سنگینی میکنه...


برای من جای تعجب بود که چرا با وجود این رعایت ها هر روز چربی کبد من اضافه میشه... داروها چالش های خون رو کنترل کرد اما وضع آنزیم های کبد همچنان نابسامان تر میشه...




تا این اواخر توسط یکی از دوستانی که در طب سنتی مطالعه داشت و خودش اهل رعایت بود فهمیدم مشکل زیر سر روغن کنجد هست...

من از روغن های متعارف بازار مثل اویلا و فویلا و خویلا و اینا استفاده نمیکردم از حدود یکی دوسال پیش تا حالا...

روغن کنجد استفاده میکردم... و این یکی از دلایل اصلی افزایش چربی کبدم بوده...

این دوستمون گفتن روغنی که از کنجد پوست نکنده بدست میاد لزجیت بالایی داره و هر چیز لزجی موجب بالا بردن چربی کبد میشه... ضمن اینکه ارزش غذایی نداره و در گذشته هم بیشتر برای ضماد استفاده میشده...

ایشون میگفتن اگر دنبال روغن طبیعی و غذایی میگردی از روغن ارده یا  چربی شحم گاو استفاده کن...

روغن ارده از کنجد پوست کنده بدست میاد که لزجیتش نسبت به روغنی که مستقیم از کنجد میگیرن بسیار پایین تر هست و آسیبی به کبد نمیزنه...


گفتم این مطلب رو اینجا بنویسم چون امروز خیلی رواج پیدا کرد روغن هایی که مستقیما از کنجد پوست نکنده گرفته میشه و خیلی هم با افتخار ازش استفاده میکنیم...

سر من همچین کلاهی رفته... شما مواظب باشید و سعی کنید خودتون هم تحقیقی بکنید و اطلاع رسانی کنید


این هم یک منبعی که میتونید مطالعه کنید 

۹۶/۰۶/۰۷
ن. .ا

نظرات  (۱۸)

حواسم به مطلب نیمه کاره قبل هست که باید تکمیل بشه... ان شا الله در اولین فرصت نوشته خواهد شد
پاسخ:
:)
مصرف نکنی ها... مثل من کله پا میشی...
البته ما قلدر تر از این حرفا هستیم...  گفته باشم...
:(
سلام ؛ دیریست که به اختلالات کبدی مبتلا هستم ؛ از لطف خدا تا حالا دردسرساز نشده ... به توصیه پزشکم داروی گیاهی لیورگل و قرص آنتم(شوید) مصرف می کنم و روغن و شیرینی و نشاسته هم کم مصرف می کنم .... آرزوی صحت و سلامتی شما و همه مرضای موحد و مسلم را دارم ... سلامت باشید
پاسخ:
سلام
برای من هم هنوز دردسر ساز نشد... اما باید آینده نگر بود
من هم لیورگل رو استفاده میکنم...
اما روغن کنجد موجب میشد اثرات دارو بر روی چربی کبد تقریبا صفر باشه...

اگه تحرکت کمه... حتما توی برنامه ات بذار... خیلی موثره...
بله ؛ ممنون از توصیه شما عزیز دل ؛ یا رب انی مسنی الضر و انت الرحم الراحمین .... آمین
یاحق
پاسخ:
بزرگواری
حق نگهدارت
سلام
عنوان رو خوندم میخواستم بظر بذارم که بجای روغن کنجد از روغن ارده استفاده کنید که خودتون نوشتین در انتها...
ضمن اینکه کنجد پوسکنده نیست کنجد بو داده هست! همون حلوا ارده ای که میخوریم و رویش روغن داره، به اون میگن روغن ارده که میفروشن روغنش رو به شکل جداگانه.
هم از قم میشه تهیه کرد هم از یزد و برخی جاها توی شهر ها هم دارنش..
واسه کبدتون حتما از دستورات آیت الله تبریزیان که احیا کننده طب اسلام هستن استفاده کنید حتما سریع خوب میشید ان شاءالله

اینم آدرس یه صفحه اینستا که روغن ارده اصل رو تهیه میکنن و بسیار مطمئن هستن و طلبه و ارسال میکنن به شهر های دیگه اگه دوست داشتید استفاده کنید

https://www.instagram.com/roghane.salamati/
پاسخ:
سلام علیکم
یکی از دوستانم یزد زندگی میکنه و خودش از روغن ارده استفاده میکنه...
منظور از پوست کنده ، کوبیدن کنجد هست... کنجد کوبیده شده رو حرارت میدن ظاهرا...
جالبه که طبع روغن کنج با طبع روغن ارده متفاوته...

ممنون بابت توصیه تون...
تشکر...

سلام...
روغن شحم گاو خیلی خوب هست که در اسلام خیلی بهش توصیه شده؛ حتی آقای دکتر خیراندیش در قرآن هم اشاره به اون رو پیدا کرده بود
پاسخ:
سلام
بله ... اثر خوبی داره... برخی از دوستانم استفاده میکنن و میگن بسیاری از مشکلاتشون که از قِبَلِ روغن ها بوده حل شده...
خدا خیرتون بده... من شنبده بودم این دو فرق دارن ولی نمیدونستم فرقشون چیه. 
۰۷ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۳۵ آب‌گینه موسوی

جزاکُم الله خیرا!

من دربارۀ روغن‌ها خیلی تحقیق کرده‌ بودم و یک سال و اندی هست که کنجد مصرف می‌کنیم. حتّی در بابش هم در آب‌گینه نوشتم. :(  

یکی از مشکلاتِ بزرگِ روغنِ دنبه و روغنِ شحم، بودار بودن‌شان است! راه‌های زیادی برای آن می‌گویند ولی من که به نتیجۀ مطلوب نرسیدم.

روغنِ ارده بودار است؟ یعنی طعمِ غذا را عوض می‌کند؟! این روغن هم عجب مصیبتی شده!!

آیا به آن آدرسِ جنابِ ناشناس برای تهیّۀ روغنِ ارده میتوان اطمینان کرد؟

 

 

خانم آبگینه
روغن ارده بو نداره و طعم غذا رو عوض نمیکنه.
آدرسی که دادم مطمئن هستن ایشون و خودشونم یزد زندگی میکنن و بسیار فرد مومن و منصفی هستن. اگه اینستاگرام داشته باشید احتمالا صعحه ی معروف ایشون رو که با نام دیگری درش فعالیت میکنن بشناسید!
اگه توی مشهد جایی رو میشناشید که روغن ارده بفروشه میتونید تهیه کنید خودتون.
اگر ایت الله تبریزیان رو میشناسید و در مشهد اگر شعبه دارن میتونید مستقیما خودتون از مراکز طب اسلامی ایشون تهیه کنید..

روغن شحم رو شنیدم با اینکه جامده اما خیلی سبکه و در روایات به استفاده ازش سفارش شده...
در مورد روغن دنبه هم ما استفاده نکردیم اما دوستانمون که استفاده کردن میگن هم اون موادی که بهش اضافه میکنید مقل پوست پرتقال و هل و ماست و... بویش رو تعدیل میکنه هم بعد از مدتی عادت میشه برا فرد
۰۷ شهریور ۹۶ ، ۲۲:۵۹ آب‌گینه موسوی

جنابِ ناشناس:

سپاس بابتِ پاسخِ شما.

قدری در اینترنت جستجو کردم. آدرسی را هم که لطف کردید، رفتم و نظرات را خواندم. گویا این روغن برای دیابتی‌ها و همینطور برای فشارِ چشم خوب نیست.

وسواس و تردیدِ من بابتِ بیماریِ مادرم است...

در بابِ طبِّ آقای تبریزیان هم بله گویا شعبه دارند. از آن‌جا بگیرم، مطمئن است؟ کیفیّتِ آن مثلِ آدرسی که دادید، هست؟

بله؛ در بابِ شحم بسیار خواندم ولی بویش را نمی‌توانم تحمّل کنم! آن راهکارها هم خیلی اثربخش نیست. :(

ممنون که گفتین
پدر منم هم دیابت دارن هم فشار چشم!
با این حساب برا مادرتون روغن ارده مناسب نیست؟!
هم آقای تبریزیان مطمئن هستن و هم اون آدرسی که گذاشتم.
از هر کدوم راحت تر بود خرید کنید
التماس دعا
بنده هم در اینترنت الان سرچ کردم، دقیقا تمام اطلاعاتی که جناب ن.ا در این پست آوردن در این آدرس اومده!!
http://ravazadeh.com/%D8%A7%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%86%D8%AC%D8%AF/
۰۸ شهریور ۹۶ ، ۱۹:۲۹ آب‌گینه موسوی

متشکّرم بابتِ پاسخ.

«با این حساب برا مادرتون روغن ارده مناسب نیست؟!»

من متوجّهِ منظورِ شما نشدم. استفهامِ انکاری بود؟ یعنی مناسب است؟!

نوشتین این روغن برا دیابتی ها و فشار چشم خوب نیست و وسواس و نگرانی تون برای مادرتون هست.
عرض کردم چون خوب نیست برا اون بیماری ها پس برا مادرتون استفاده نمیکنید؟
یا گفتن اون بیماری ها روزیه من بوده که بفهمم واسه چه بیماری هایی خب نیست ؛)
۰۸ شهریور ۹۶ ، ۲۰:۳۰ آب‌گینه موسوی

متوجّه شدم.

فرمودید.

خب من این دو موردِ دیابت و...  را در ذیلِ نظراتِ آن آدرسِ اینستاگرامی که لطف کردید، دیدم. هنوز از طبیبی نپرسیدم و یا نشنیدم. گفتم اشاره کنم، شاید شما بدانید و تأیید و یا تکذیب کنید.

حالا به امیدِ خدا، سراغِ همان شعبۀ آقای تبریزیان می‌روم و اگر به نتیجه‌ای رسیدم، همین‌جا خدمتِ شما هم خواهم گفت.

در مزایای روغنِ اردۀ کنجد، خواندم که موجبِ چاقی‌ست. حدس می‌زنم، درست به همین دلیل، احتمالاً برای دیابتی‌ها خوب نباشد. حالا باید پُرسید و جستجو کرد.

درضمن، گویا روغنِ شحمِ بدونِ بو هم در سایتِ آقای تبریزیان فروخته می‌شود. می‌خواهم امتحان کنم. انگار این روغن از همۀ موارد بهتر است. حالا بماند که اخیراً خیلی به اصالت و قابلِ اطمینان بودنِ محصولات (انواعِ مختلف) بسیار مشکوکم...  پناه برخدا!

بله ممنون
این آقای تبریزیان حرف ندارن
حفظه الله
خیلی هم جدیدا دارن سنگ میندازن جلوی پاشون...
ایشون احیا کننده طب اسلام و ائمه هستند
اما متاسفانه یک عده سودجویی که هیچ ارزشی برای سلامتی مردم قائل نیستن و فقط جیب و فروش و بازار خودشون براشون مهمه مانع میشن...
طب اسلام هم با طب ایرانی اسلامی متفاوته...
خیالتون از باب محصولات ایشون راحت باشه....
هرچیز دیگه ای هم میتونید از مرکزشون تهیه کنید...
ان شاءالله همیشه سالم و سلامت باشید...



+اگه یادتون نمیره لطفا حرم رفتید برام دعا کنید مخصوصا فردا...
اصلاح میکنم
طب اسلام هم با طب ایرانی و سنتی متفاوته
۰۹ شهریور ۹۶ ، ۰۳:۴۰ آب‌گینه موسوی
بزرگوارید و متشکّرم.
بله.
اِن‌شاءللّه دعاگو خواهم بود.