ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۵۹ ق.ظ

کجاها صبر میکنی؟

اون صبری که در ابتلاء انسان پیشه میکنه... البته که خوبه... اما خب... صبر نکنه چه کنه؟!!!

اما صبر دیگری هست که اگر انسان اونجا در مقام " تواصوا بالصبر" باشه بسیار گشایش روحی پیدا میکنه...

و این گذرگاه ، گذرگاهی هست که اغلب انسانهای کره مریخ و کره مشتری و ... ریزش میکنن :)))) ... (بنده اعتراف میکنم در بسیاری از مواقع مریخی و... بودم)

"جایی که حق با تو هست... و زیر پا میذارنش..."

داد و بیداد نکن... گریبان چاک نکن... حالا بله... نمیگیم تو سری خور باش... 


گاهی خدا حقی رو به تو میده... و قرار هست به واسطه اون حق ، صبور بشی...

خانمه خیلی زیباست... همسرش اصلا نمی بیندش انگار...

آقا بسیار عاقل و مدیر و دور اندیش هست... خانم اصلا حرمت نگه نمیداره و شان آقا رو درک نمیکنه...

چی بگیم...

الان بعضیا میگن مرد اگر توجه نکنه زن دچار اختلال میشه یا زن اگر شان مرد رو پایین بیاره مرد چی میشه...

عرض کردم... نمیگیم تو سری خور باشیم... 

بعضی از ما مریخی ها فقط بلدیم به وقت ابتلاء صبر کنیم... البته خدا میدونه کار دیگری از دستمون بر نمیاد...


فقط همین رو بگم:  محق باشی و صبور نباشی ، یک دیکتاتور شیک و مجلسی ای میشی که اونورش نا پیداست...

خدا ولایت تو رو بر زن واجب کرده... میبینه حق داری بر گردنش اما صبر نداری... یقینا در همین حد از ولایت متوقف میشی... و تمام حقوقی که داری به جای فرصت تبدیل به تهدید میشه...


و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر


تا اینجای این پست، برداشت و تقریر و خروجی ای از یکی از سخنان استاد پناهیان بود... منتها هیچ کدوم از جملات پست عین جملات ایشون نیست... عرض کردم تقریر و برداشتی هست از فرمایشاتشون...



از بزرگترین مشکلات احمدی نژاد این بود که خیلی از مواقع حق با او بود اما صبر نداشت... نتیجه اش فاصله از رهبری و ولایت شد... 
الان گمنام میاد اعتراض میکنه :)


۹۶/۱۱/۱۶
ن. .ا

نظرات  (۸)

بسیار تقسیر زیبایی داشتید واقعا صبوری بسیار مفیده و واقعا انسان رو پخته تر می کنه و به تجربیاتش اضافه میکنه صبر در طول زندگی انسان های امروزه کمرنگ تر شده و دوست دارن همیشه در همه چیز یک شبه به دست بیارن 
پاسخ:
سلام علیکم
خوش آمدید... همینطوره
راستش بیان کردم کلیتش از آقای پناهیان هست تا اگر نکته مثبتی در پست دیدید بدونید از استاد هست... و طبیعتا نقایصش هم به من برمیگرده چون برداشت من هم دخیله
به من گفتی صبوری کن صبوری :)
صبوری کردم و ...
پاسخ:
صبر در مقام حقانیت ، شیر مرد و شیرزن میخواد...
راه رسیدن به ولایت یقینا از این گذرگاه عبور میکنه...
احمدی نژادو میگی دیگه ؟
پاسخ:
باید واضح تر بگم
محق شدن بر سر دو راهی قرار گرفتن هست...
صبر بر محق بودن و تکریم ندیدن ما رو به مسیر ولایت سوق میده
به بهانه محق بودن، بی صبری کردن و شتاب زده عمل کردن ، انسان رو از مسیر ولایت دور میکنه... و چه بسا از اشقیا بشیم...
شتاب زده رو فهمیدم  :)
پاسخ:
الحمدلله
فکر نمیکردم اینقدر فهمش سخت باشه
سوره مبارکه فصلت آیه ۳۰
إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ﴿۳۰﴾
به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!

سلام.یاد این آیه افتادم. واقعیتش حوصله توضیح ندارم ولی میدونم ربط داره.


به نظرم اون صبر باعث نمیشه که حق هیچ شخصی ضایع بشه فقط به وقتش احقاق حق میشه. وقتی که جمع به خاطر شخص آسیب نبینن.



پاسخ:
سلام علیکم
با وجود بی حوصلگی به نکته خوبی اشاره کردید:
به نظرم اون صبر باعث نمیشه که حق هیچ شخصی ضایع بشه فقط به وقتش احقاق حق میشه

 و من اضافه میکنم اصلا راه ظهور حق ، صبر هست... و اینها منافاتی با مبارزه و روشنگری نداره


سلام علیکم

هنگامی که این آیه نازل شد: یا ایها الذین آمنوا قوا انفسکم و اهلیکم نارا: ای کسانی که ایمان آورده اید، خود و خانواده خویش را از آتش دوزخ نجات دهید. مردی از مسلمانان با شنیدن این آیه شریفه چنان بی طاقت شد که نتوانست سرپا بایستد، روی زمین نشست و به شدت گریست و گفت: من قدرت و توانایی از اینکه خود را از آتش نجات دهم ندارم، چگونه می توانم از عهده این تکلیف سنگین بر آیم و خانواده خود را از آتش جهنم حفظ و نگهداری کنم؟
رسول خدا متوجه او شد، و فرمود: حسبک ان تأمرهم بما تأمر به نفسک و تنهاهم بما تنهی عنه نفسک: همین مقدار برای تو کافی است که خانواده خود را امر کنی به کارهای نیک که خود موظف به انجام آن هستی و نهی کنی از کارهای زشت که خود باید آنها را ترک کنی. 
بحارالانوار ،ج ۹،ص ۵. برگرفته از داستان های بحارالانوار جلد۹ نوشته محمود ناصری
پاسخ:
سلام علیکم

بله این داستان رو قبلا هم خونده بودم و بسیار برام جالب بود...

این آیه به نظرم بسیار شباهت داره به همون آیه سوره هود که پیامبر فرمود این آیه (یا سوره ) مرا پیر کرده: فاستقم کما امرت و من تاب معکم...
اگر تعمقی بیشتری روی این آیات داشته باشیم نه تنها بهره فردی و خانوادگی زیادی داره بلکه نکات استراتژیک بسیار مهمی در پیشبرد جامعه و هدایت سیاسی داره
ممنون از وعظ این هفته. 

نفس، واعظ میخواد ... همیشه، همه جا.
پاسخ:
سلام برادر
خیلی وقته که در مورد وعظ حرفی ته دلم مونده...
کاش بتونم بیان کنم...

من هم با لزوم شنیدن وعظ موافقم... بسیار زیاد...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی