ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۳ فروردين ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷ ق.ظ

حال لعنتی

به استاد گفتم بابت خرید زمین مجبور شدم ۲۰۰ میلیون وام ۱۸ درصد بگیرم

گفت بقیه اش رو چجوری جور کردی؟

توضیح دادم...

گفت ببین اگر این ۲۰۰ میلیون رو یه جا به بانک پس بدی سودشون رو کنسل یا کم میکنن؟ اگر سودش رو کم میکنن بهم خبر بده بهت ۲۰۰ تومن بدم ببری پول بانک رو یه جا بدی تا مجبور نباشی بهشون سود بدی...

بعد هر جور تونستی این ۲۰۰ تومن رو بهم برگردون...



میدونستم نباید این وام رو بگیرم، اما فکر نمیکردم استاد این پیشنهاد رو بدن...

الان واقعا حالم بده...

خانمم میگه بهت گفته بودم قبل گرفتن این وام یه مشورتی با استاد بکن...

بیشترین ناراحتیم از اینه که فکر نمیکردم اینقدر کار بدی کرده باشم... میگفتم چاره ای برام نمونده و برای نجات زن و بچه ام ناچارم بگیرم این وام رو...

چرا همیشه حداکثری نگاه کنم... یه بارم حداقلی رفتار کنم...

 

استاد که دید خیلی شرمنده هستم گفت اشکالی نداره برای پسر منم پیش اومده...

خونه وام دار خرید بعدش فهمید این وام رو تقریبا سه برابرش باید پس بده...

نذاشتم قسط بده گفتم کلش رو بهت میدم برو تسویه کن که سود کمتری ازت بگیرن...



فعلا برجکم اومد پایین...

چرا به خودم مجوز دادم به خاطر سختی ای که توش بودم؟!!!

جالبه خانمم هم موافق با گرفتن این وام نبود...

 

حال بدیه... لعنتی...

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۰۳
ن. .ا

نظرات  (۱۱)

۰۳ فروردين ۰۲ ، ۰۰:۴۵ صـــالــحـــه ⠀

کاش همه‌ی حال بدی آقایون مال وقتی باشه که واسه خانواده‌شون یک چیز اذیت ککنده رو به جون خریده باشند.

خیلی از مردها این روزها با پوشش اهداف مقدس، رنج به خانواده تحمیل می‌کنند و طوووول میکشه تا به خودشون بیان.... طوووول می‌کشه...

پاسخ:
سلام
دوست ندارم اینا رو بگم
اما این حرفها و این ابرازها از آدمی برمیاد که ضعیف شده...
با ضعیف شدن شما مشکلاتتون ریشه دارتر میشه...
تاملی بکنید 

عمو هام امروز تو عید دیدنی کلی از قسط ها و وام ها و بدهکاری هاشون گفتن. 

آخر سر عمو بزرگم زد رو شونه ی عمو کوچیکم گفت بی خیالش داداش! اصلا مرد واسه بدهکاریه.

حالا هم که چیزی نشده. بازم زود فهمیدید خداروشکر.

ناراحت نباشید :(

مامان بابای من ۳ ساله با یه وام ۲۱ درصد دارن مبارزه می کنن -_-

پاسخ:
اصلا مرد واسه بدهکاریه
:))
نیست اینجوری

خدا لعنت کنه مسببین این وضع رو اگر قابل هدایت نیستن، اگر کارشون عامدانه بوده، اگر می‌دونستن صلاحیت قرار گرفتن در فلان جایگاه رو ندارن ولی داوطلب شدن و باقی موندن و ادامه دادن، اگر دانشش رو نداشتن ولی کار رو قبول کردن، اگر... 

پاسخ:
خدا لعنت نمیکنه بزرگوار
همین الان هم راه جلوی ما بازه برای اصلاح...
اتفاقا رئیسی آدم بدی نیست...
مسئله عزم ملی میخواد...
فرمایشات رهبری در حرم رضوی رو واو به واو گوش بدید...

هنوز میشه علاج کرد
مملکت خودمونه... خودمون میسازیمش...
رئیسی بزرگترین ضعفش ناتوانی در مشارکت دادن مردمه.‌..
البته قبلی ها هم ناتوان بودن...
مسئله، مسئله عظیمی هست، چه توقعی میشه از رئیسی داشت؟!!!

چه جالب 

من پارسال با کلی سماجت  صد و پنجاه وام گرفتم ...۱۴ تا سکه خریدم...و در یک اتفاق خوشمزه سکه ها رو غفلتا انداختیم تو سطل زباله سر کوچه

تا پنج سال دیگه تمام یا بخش اعظم حقوقم میره بابت قسط توی همون سطل سر کوچه

نتایج اخلاقی بیشماری میشه گرفت

یکیش این که وام خر است.

پاسخ:
هیچ وقت از این مدل افزایش سرمایه خوشم نیومد
سکه و ارز و طلا...
برید یه دکه سیگار فروشی بزنید حلال تر از این سوسول بازیاست 

من واقعا تو درست و غلط وام موندم 

زندگی‌ام رو دارم با وام شروع میکنم (و فکر میکردم که طبیعتا چاره‌ی دیگه ای ندارم) 

یه بزرگواری میگفت وقتی سیستم بانکداری همچین باشه. وقتی همه درگیر وام‌ بشن. دیگه عملا لقمه‌ی حلالی نمیمونه که بچها باهاش بزرگ بشن. گریم گرفت. واقعا گریم گرفت. دلم میخواد برم کل جهازیه رو آتیش بزنم. از اون طرف دلم هم کنده نمیشه :/ 

دیگه دیگه..........

پاسخ:
سلام
اگر منظورتون وام ازدواجه، اون اشکالی نداره
بگیرید و استفاده کنید
حتی وامهای ۱۸ درصد هم توی این تورم عملا به نفع وام گیرنده هست اما نفس چنین سازوکاری برای وامها اشکال داره
مثلا ۵۰ میلیون وام میگیرید ۵ ساله
سال اول ۱۸ درصد از پنجاه میلیون میگیرن فرض کنید تو سال اول ۱۰ میلیون رو پرداخت میکنید
سال دوم از ۴۰ تومان باقی مانده بازم ۱۸ درصد میگیرن
سال سوم از ۳۰ تومن باقی مونده بازم ۱۸ میگیرن
همینطور تا سال آخر
این سازوکار درست نیست...
متاسفانه این سازوکار رو حتی وامهای قرض الحسنه هم دارن
منتها اونها چون درصد پائینی دارن میذارن به حساب کارمزد...

با مسامحه با این وامهای درصد پائین میشه کنار اومد
اما اسلام میگه اگر من از شما یا هر نهادی ۵۰ میلیون وام گرفتم و بعد از یک سال خواستم برگردونم و ارزش اون ۵۰ میلیون بعد از یک سال شد ۵۵ میلیون.
من بر اساس انصاف باید خودم ۵ تومن روی پولتون بذارم و بهتون برگردونم اگر هم نداشتم، شما نباید اون ۵ تومن رو از من طلب کنید
تازه اگر همون ۵۰ تومن رو هم نداشتم شما باید به من مهلت بدون جریمه بدید...
هر وقت این تعامل بین مردم و بانک ها برقرار شد میشه گفت اسلامیه...
همین پولی که استاد گفتن به من میدن فکر میکنید از کجاست؟
ما هر ماه پولی رو در یک حسابی واریز میکنیم...
اون میشه بانک ما...
وام میدیم به مواردی که نیاز دارن...
بدون هیچ سودی... بدون هیچ محدودیتی در زمان بازپرداخت...
و برکات عجیبی داشته...
متاسفانه اجرا نمیشه در سطح کلان...
همین مبلغی که استاد به من میدن تا اون وام رو تسویه کنم در واقع خودش وام هست به من...
منتها بدون سود و بدون محدودیت در زمان بازپرداخت...
منتها از طرف من هم باید انصاف باشه... اگر توان پرداخت ماهانه ۱۰ میلیون دارم، نباید ماهانه ۸ میلیون قسط بدم...
کسی هم بررسی نمیکنه قدرت پرداختم چقدره...
هم کاه از خودمونه هم کاهدون...

@میخک جان، اگه وام ازدواج رو میگی، اون سودش ۴ درصده،مشکلی نداره. 

 

سلام، واقعا کاش فرهنگ قرض دادن و امانت دادن برای سرمایه گذاری ، جا بیفته، اینجپری خبلی کمتر محتاج وام ها میشیم.

 

 

 

پاسخ:
توضیحاتم به خانم میخک به پیام شما هم مرتبط بود
۰۳ فروردين ۰۲ ، ۱۶:۲۵ صـــالــحـــه ⠀

آخه می‌بینم. حتی زندگی خودم رو نمی‌گم...

مثلا یک بنده خدایی رو همین چند وقت پیش دیدم، رفته بود سوریه! نه که فکر کنید تخصصی داشت، نه! انگار که رفته باشه یک مانور دیده باشه یا راهیان نور جنوبِ با جنگ واقعی رفته باشه... اصلا کیف کرده بود.

دو ماهِ تمام زنش رو با یک بچه‌ی تخسِ دو ساله تنها گذاشت. این زن تک و تنها و غریب بود و خودش همه‌ی امور رو با اون بچه تو یک خونه طبقه چهار بدون آسانسور هندل می‌کرد.

 

همه‌ی زن‌ها زبونِ من رو ندارند که از پس خودشون بربیان و توجیهات مذهبی شوهرهاشون رو منطقی رد کنند. دلم برای خانومش سوخت...

پاسخ:
این مردها واقعاااا تک بعدی هستن و بشدت منیت دارن
هر چند در غالب شهادت و از این شعارها بروز بدن

من اصلا منظورم آقای رییسی نبود :) همهٔ اون‌هایی بود که تو این سال‌ها ویژگی‌هایی که گفتم رو داشتن. تازه اگر از سر ناآگاهی نبوده و اگر قابل هدایت نیستن. و اتفاقا چرا، خدا لعنت می‌کنه این آدم‌ها رو.

پاسخ:
بله
کسانی که باید کار میکردن ولی مطامع دیگه داشتن قطعا عقوبت خواهند شد
بی تردید...
جور دیگه ای برداشت کردم از پیامتون

سلام

من متوجه دلیل حال بد شما نشدم

گرفتن این وام کاملا به نفع شماست و سود بسیار ناچیزی که بانک میگیره اصلا توسالهای بعدی به چشم نمیاد

 

ضمن اینکه شما در قالب عقدی که کاملا صحیح و مشروعه و از طرفی شما کالایی به صورت نسیه خرید کردید نمیدونم چه ایرادی داره

 

اصولا تو این بازار هر کسی هر وامی بگیره صددرصد به نفع شه

 

حکایت بانک و بقالی توضیح دادم بدنیست یه بار خونده بشه

https://sarbetoo.blog.ir/1399/10/27/%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9

 

 

پاسخ:
سلام بر مرد با تجربه ی بیان
آقا شما درست میگید، گرفتن این وام بیشتر به نفع من بود تا بانک...
همش رمضون، یه بارم شعبون... همیشه وام گیرنده ضرر میکرده توی این دو سه سالی هم بانک ضرر میکنه...
توی پاسخ به خانم میخک هم اشاره کردم
اما بحث نفع بردن نیست...
توی دزدی هم یکی نفع میبره یکی ضرر میکنه...
سازوکار سود سالیانه ایراد داره
اصلا مت بخوام به نفع بانک حرف بزنم میگم چرا وقتی تورم ۴۵ درصده سود شما باید ۱۸ درصد باشه؟
ما در اسلام برای قرض دادن سازوکاری داریم
مراجعی هم به سیستم بانکداری اعتراض کردن اما غالبا از سوی اقتصاد دانها به تمسخر گرفته میشن...
یه توضیح اجمالی توی پاسخم به میخک دادم

تا وقتی بانک و این سیستم بانکداری درست نشه وضعیت همینه؛ اتخاذ یک سیاست اشتباه حکمرانی، شکم‌های نسل‌هایی رو پر از مال شبهه‌ناک می‌کنه.

با یک گُل بهار نمی‌شه.

پاسخ:
و اون یک گل چه کدوم گل هست که با اون یکی بهار نمیشه؟

سلام.

سال ۸۹ وقتی فارغ التحصیل شدم با اولین رزومه داشتم راهی بانکداری میشدم...اما بدم میومد اونی ک نوشتین ۱۸ درصد رو برای هر جز باقیمانده میگیرن نیست ازین فاجعه تره....فرمول در جهان غیرمسلمین و مسلمین یکسانه و این دادی بود ک من اون روزها میزدم..یک فرموله ک دقیق فرمول تصاعده...من اون روزها با این توضیح زنگ زدم چندین دفتر از دفاتر مراجع ک این با کجای دین ما هم خوانی داره و هرکس ب طریقی غیر صریح منو منع کرد از ورود ب این سیستم ربوی و غیر حلال...اما نکته ی دگ ش این بحث دیرکردهاست با اینکه کم هست مبلغشون اما واقعااا ربوی میکنه کل پول اغشته ب حرام میشه..

این شد ک از سال ۸۹ پذیرفته شده ی رسمی اموزش و پرورش می بایست باشم طبق ازمون و....

ک ب لطف ظلم بسیار در سیستم سال ۹۸ درست خوندین ۹ سال بعد مشغول ب کار شدم و...

 

 

پاسخ:
سلام
نمیدونم بگم کار خوبی کردید وارد بانک نشدید یا نه...
اما اگر از نزدیکان و آشناهام بودید قطعا تاییدتون میکردم بابت نرفتن در این سیستم

89 میتونستین مشغول بشین اما 98 شروع کردین؟
چطور ممکنه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی