ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۸ ق.ظ

قاب طنز


بعد از پیش طرح های فراوان به این رسیدیم...

هنوز پنجاه در صد کارش مونده... اما کلیت همینه...

مطلب ظنز داخل شکم آدم برفی و داخل اون ابرها نوشته خواهد شد


این مظلب توضیحاتی دارد که ساعات آینده یا فردا تکمیل خواهد شد



بعدا نوشت:


خیلی دنبال نماد میگشتم برای شادی... یک نمادی که عمومی باشه و همه گیر باشه...

بهترین گزینه ای که به ذهنم رسید " آدم  برفی" بود... آدم برفی برای همه نماد شادی و نشاط هست...

لذا از این نماد استفاده کردم... از دو شکلکی که بالای قاب هست یکی داره به متن نگاه میکنه و دیگری به مخاطب...

که در واقع این یک نوع ارتباط بین متن و نویسنده متن و خواننده متن برقرار میکنه...


انجام قاب طنز خیلی مشکل تر از قاب معرفتی بود... تا جایی که متوسل شدم بلکه فرجی در ذهن ما ایجاد بشه... و ایده ای خوب به ذهنم بیاد...

رنگها هم مدیریت شده و هدفمند هستن... رنگهای زرد رو اگر با خط به هم وصل کنید یک فلش یا یک مثلث رو تشکیل میده که به سمت متن نشانه رفته... رنگهای قرمز و آبی هم مثلثی هستن که رو به بالا حرکت میکنن... تا چشمها در کل قاب حرکت کنه...


بخش مهم این قاب که نور پردازی ها جلوه دادن ها هست هنوز مونده...

کانال بصیرت فعلا با روند سابق پیش میره تا بخش ها مختلف فعالیت جدید ما مهیا بشه... برای ترویج کانال هم تمهیداتی خواهیم اندیشید... فعلا در تلاش هستیم برای پر بار کردن کانال و بار هنری اش رو افزایش دادن...


یک نکته هم در مورد مطالب طنز: هدف مطالب طنز ما بیشتر سیاسی هست... اما به لحاظ کمی شاید بیشتر مطالب ما طنزهای معمولی و عمومی و البته حلال و در چهارچوب اخلاق باشه...

چون عموم مردم مد نظر ما هستن... لذا دوست داریم با مطالب طنز که بیشتر مطالبه ی عموم هست جذب عمومی داشته باشیم... در این بین هم طنزهای سیاسی داشته باشیم... که بیشتر هدفش به چالش کشیدن سیاست ها و رفتارهای غلط سیاسیون هست...


شخصی نوشت:

وقتی میبینم کانال گیزمیز که یه کانال طنز هست و اصلا هم هنر و سلیقه هنری در مطالبش نیست 1.5 میلیون عضو داره و کانال مقام معظم رهبری 1 میلیون عضو داره... دلم میگیره...


۹۶/۰۳/۱۶
ن. .ا

نظرات  (۱۷)

سلام
خیلی بامزه و دلنشینه
تزکیی رنگش هم قشنگه...موفق باشید.
۱۶ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۰۱ شبنم بیقرار
خب ممبرگیر استفاده می کنن! آمار کانال ها اصلا قابل اعتماد نیست!

پاسخ:
ممبرگیر؟
چی هست؟
۱۶ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۰۶ شبنم بیقرار
یه سری نرم افزار و روبات تحت تلگرام که آمار کانال رو به صورت مجازی بالا می بره. در واقع امار اونقدر نیست فقط این طور نشون میده. من که صادقانه نمی دونم. اصلا خوب نیست. مثلا ممکنه آمار واقعی فقط 200هزار تا باشه ولی یک میلیون و دو میلیون نشون بده.

توی اینستا هم بود ولی سایتش اومد یه نرم افزار طراحی کرد(شایدم روبات بشه گفت) که آمار مجازی رو کم کرد. خیلیا فالووراشون کم شد...در چندین هزارتا.
پاسخ:
عجب!!!!

۱۶ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۱۲ دچـــــ ــــــار
:)
پاسخ:
اگه واقعا این " :) " حس رو داشت پس من موفق بودم

الحمدلله
سلام
من زیاد خوشم نیومد از این قاب،اون قاب معنوی به مطالب معنوی میومد ولی با این یکی زیاد حال نکردم راستش

کانال گیزمیز هم ممبر گیری نمیکنه واقعا این تعداد عضو رو داره.

دلتون نگیره چون بین افراد سیاسی من تا الان ندیدم کسی تعداد اعضای کانالش به اندازه ایشون باشه.
ایشون تیم رسانه ای قوی ای دارن و البته بودجه کافی برای اینکار
اونیکه دلش باید بگیره ماییم نه شما:)


پاسخ:
سلام

خب طبیعی هست اختلاف سلیقه ها...
باز خوبه از یه قاب خوشتون اومد...

شاید هم نداشته باشه... بلاخره واقعیته..

خب این خیلی خوبه که این تفاوت رو در بین سیاسیون دارن...
شما بگید تیم رسانه ای قوی... من میگم اقبال مردمی...


۱۶ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۳۷ شبنم بیقرار
خب من که در مورد کانال خاصی نگفتم. کلا گفتم آمار کانال ها قابل اعتماد نیست. یعنی معیار مناسبی برای قضاوت نیست.
در ضمن حرف آقای گمنام هم مستند نیست. ممکنه درست باشه ممکنه غلط باشه.

در مورد قاب هم باید بگم برام مطالبش مهمتره.
پاسخ:
بله من هم گفتم "شاید" نداشته باشه

ان شا الله بتونیم مطالب خوبی تهیه کنیم...
هدف اصلی ما هم مطالب هستن... برای همین نسبت به نواقص فرمی زیاد حساس نمیشیم...
البته بیخیال هم نیستیم... 

یعنی قاب از نظر شما جالب نیست؟
بله اختلاف سلیقه که وجود داره
اون قاب معنوی رو خوشم اومد چون احساس میکنم شبیهش رو تو جاهای دیگه واسه مطالب معنوی دیدم و زیاد تو ذوقم نمیزنه ولی این یکی چرا دلیلش رو نمیدونم چیه

یکی از دوستام بهم گفت که تلگرامم از یه نرم افزار برای کانالایی که اعضای فیک یا همون تقلبی دارن استفاده کرده ولی از اعضای گیز میز هیچی کم نشده

واقعا نمیشه اسمش رو اقبال مردمی گذاشت من خودم تو این کانال عضوم و هیچ اقبالی هم به ایشون ندارم.
دلایل زیادی داره این تعداد اعضا
یکی از دلایلش اینه که بالاخره ایشون رهبر مملکت هستن و کسانی که اوضاع سیاسی کشور رو رصد میکنن باید عضو این کانال باشن حتی اگه مخالف ایشون باشن.
شما که نمیخواید منکر تیم قوی رسانه ای ایشون بشید؟
سایت شخصی ایشون چند زبان زنده دنیا رو ساپورت میکنه
بودجه کافی برای این فعالیتهای رسانه ای وجود داره که قطعا بودجه شخصی هم نیست
سایت آقای مکارم شیرازی هم خیلی تیم خوبی داره.


پاسخ:
خب بله برای همه کانالها یه عده فقط برای رصد کردن عضو میشن... این که کاملا طبیعیه...
اما چه تعدادش مهمه...
چون مطالب اصلی کانال سخنرانی های رهبر هست که از تلوزیون هم پخش میشه... بقیه بیشتر کار فرهنگی هست تا خبری...
یعنی رصد گرها بیشتر رصدگران خبری هستن که خب از تلوزیون پخش میشه... 

من اگه دوستدار ایشون نبودم اصلا عقلانی نمی دونستم برای رصد خبری عضو کانالشون بشم... چون از تلوزیون که رسانه قوی تری هست پخش میشه...
مباحث فرهنگی شون هم که وقتی خط فکری مطالب مشخصه... عموم مردمی که فعال سیاسی فرهنگی نباشن عضو نمی شن... چون میگن : مشت نمونه خرواره...
مگر کسان خاصی که دغدغه های فرهنگی و سیاسی عمیق تری داشته باشن... که این افراد در خیلی کانالهای دیگه هم عضو هستن...

نه... منکر تیم رسانه ای قوی آقا نیستم..
اولا سایت آقا توسط انتشارات آثار ایشون مدیریت میشه... بالای سایت نوشته...
ثانیا اغلب مراجع وجوهی بهشون میرسه تحت عنوان نذورات...
یعنی صاحب نذر وجه رو میده و میگه شما مختارید در هزینه کردنش... یعنی همون کمک های مردمی...
آقا طبیعتا نسبت به دیگر مراجع وجوهات این چنینی بیشتری بهشون میرسه...
اما سایت:
خب طراحی سایت با خریداری امکاناتش از قبیل امتیاز سایت و امکانات سایت با توجه به بازه زمانی مشخصی که دارن به بیش از چهار میلیون در طی دو سال نمیرسه...
میمونه هزینه تولید محتوا... و هزینه های حمایتی مثل ترجمه و اینها...
که مسئول تامین محتوایی و مالی اینها انتشارات آثار ایشون هست... و بخشی از هزینه ها هم از کمکهای مردمی که با همین نیت واگذار میشه... تامین میشه...
خب خیلی از چهره های سیاسی انتشارات دارن و دفتر نشر یه ورودی و خروجی هایی داره که مشخصه...
بلاخره شما تولید اثر داری و میفروشی... میتونی از این قبل هزینه های سایت رو تامین کنید...

من یه شهروند معمولی هستم... حدود هفت سال پیش با دوستمون شروع کردیم در زمینه کتاب کار کردن... به مرور اون دوستمون رفت به سمت جواز نشر...
حالا دفتر نشر داره... داره کار میکنه... همچین چیز عجیبی نیست...
که بخواد شائبه ی استفاده از بیت المال و اینها رو داشته باشه
۱۶ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۰۵ شبنم بیقرار
خمسی که به دفتر رهبری میره خب برای همین استفاده میتونه بشه دیگه! کار فرهنگی ای که با این رسانه ها انجام میشه، تبلیغ دین حساب میشه!

قال دوست آقای گمنام: تلگرام بوده استفاده کرده اون روبات رو.
قال خودمون: اینستا بوده!
قال چشمامون: تلگرام استفاده نکرده چون یکی از کانال ها رو خودم میشناسم که ممبرگیر استفاده کرد و حدود 250 تا بیشتر عضو نداشته اما نزدیک 900 تا نشون میده. پس تلگرام همچین روباتی نداره.
(شرمنده قصد جسارت خدمت کسی رو ندارم ولی دیدم جز با این زبون نمیشه همچین بحث الکی ای رو پیش برد! دیگه هم توی کامنتام در این مورد ادامه نمیدم. )

در مورد قاب: قاب قشنگیه. خلاقیت داره اما به نظرم برای این موضوع: طنز اونم سیاسی مناسب نیست. اگر برای موضوع دیگه ای استفاده بشه مناسب تره. مثلا پیام های تربیتی و اعتقادی به بچه ها. بیشتر بچه گانه ست تا طنز.
برای طنز اونم نوع سیاسی به نظرم باید یه شخصیت طراحی کنید. کاریکاتور. مثل گل آقا. این جوری بهتره. البته نظر منه. این جا افتاده تره.
حخالا اگر لازم شد بیشتر توضیح میدم.
پاسخ:
خب این همش طنز سیاسی نیست...
توی مطلب گفتم : چون هدف عموم مردم هستن به لحاظ کَمّی بیشتر مطالب طنزهای معمولی غیرسیاسی هست... تا بتونیم طنزهای سیاسی رو هم به بصر این مردم برسونیم...
یعنی طنزهای غیر سیاسی ما سپاه و مهیمن طنزهای سیاسی مون هستن...

خیلی دنبال طراحی شخصیت بودم... اما چیزی که به عنوان قاب، ثابت باشه خیلی فرق داره با فعالیتی مثل گل آقا...
اون روایت گری بود... قصه پردازی بود...

ما برای قاب بیشتر به نماد احتیاج داریم تا شخصیت پروری...
اما باز هم فرستادم برای بقیه دوستان تا نظر اونها رو هم بدونم... در مجموع نظرات که جمع بشه تصمیم میگیرم چکار کنم
۱۶ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۳۰ شبنم بیقرار
یعنی طنزهای غیر سیاسی ما سپاه و مهیمن طنزهای سیاسی مون هستن...

دقیقا به همین دلیل باید از قالب های مخصوص طنز سیاسی استفاده کنید. حرفی زده نمیشه ولی پیام روی ناخودآگاه مردم تاثیر میذارره که این قاب اصلش برای پیام های سیاسیه.

کلا به نظرم برای طنز مناسب نیست این قاب. کاربریش چیز دیگه ایه. مثلا به جای اون دوتا دایره زرد یه چیز دیکه بذارید. یه جوری که یه نگاه رو نشون بده. حالا بازم مطلب بیاد روی این قاب بیشتر مشخص میکنه خودشو...
البته نظر من اینه. حالا بقیه دوستان هم نظرشون هست دیگه. تصمیم هم با خودتونه.
پاسخ:
باشه حتما یه بازنگری میکنم...
ببینم به چه تصمیمی میرسم...
سلام

اینکه به ترکیب بندی مثلثی دقت کردین خیلی خوبه
اما اصولا از اونجایی که عموم مردم،بیشتر جذب رنگ بندی میشن،پیشنهاد میکنم یه تغییراتی تو رنگها ایجاد کنید
مثلا رنگ سبز،طراوت و شادی میاده اما زرد دوزش بالاتره و نشانه ی تفکر هم هس
میشه جای رنگ سبز پس زمینه از زرد استفاده کنید و حای زردایی که تو کار هست رنگای دیگه


آدم برفی هم بیشترراززاینکه نشانه ی شادی باشه نشونه ی سرماس
ینی در وهله ی اول سرما رو القا میکنه ضمن اینکه آدم برفی شما،ناراحتم هس:)

مطلب دیگه اینکه شاید اگه قاب داخلی رو دایره در نظر بگیرید بهتر از مربع و مستطیل باشه چون مربع مستطیل نشون دهنده ی نظم و قانونن ولی دایره نه

یه کم از خشکی کار کم میکنه دایره

اینکه خودتون طراحی میکنید عالیه  و اینکه نمیخواید سوژه تون تکراری باشه

اما اگه بخواید ایده بگیرید میتونید از استیکرای تلگرامم ایده بگیرید

استفاده از رنگایی مث زرد و سبز روشن و آبی_سفید،هم کار و شاد میکنه

آبی روشن البته

من به شخصه رنگ بنفش رو خیلی دوس ندارم:)

به ندرتم استفاده میکنم

بنفش نمایشگر قدرته

البته تو کار شما،اون بنفشی که من میگم نیس‌این یاسیه

ولی از رنگایی مث گل بهی هم میتونید استفاده کنید

یه مطلب دیگه اینکه،مطالب طنزی که میخواید قرار بدید،متنوعه و با موضوعات متفاوت
پس باید قالبی طراحی بشه که به همه ی مطالب بیاد
مثلا یه مطلب طنز راجع به حاج حسن و که نمیتوتید تو این قالب آدم برفی بذارید:)

ببخشید زیاده گویی کردم

موفق باشید
پاسخ:
سلام علیکم

خب به نظر شما از چه چیزی میشه به عنوان نماد شادی استفاده کرد که قابلیت استفاده در قاب رو هم داشته باشه؟
من خیلی فکر کردم... به چیزی بهتر از این نرسیدم...

خیلی روی استیکر های تلگرام کار کردم... آخرش هیچ کدوم راضی ام نکرد...
نمی شه خیلی رو کار کرد... استیکر ها تلگرام خیلی رو هستن...
سعی ام بوده از رنگ های شاد استفاده کنم... پیشنهاد رنگ زرد در زمینه خیلی خوبه... امتحانش میکنم...

برای شادی سعی کردم از رنگهای اصلی استفاده کنم... فقط آبی رو کمی تعدیلش کردم...

اتفاقا جای حاج حسن روی شکم آدم برفی هست... هر دو ناپایدار و زهوق هستن...
هر دو با تابش آفتاب حقیقت میرن پی کارشون :)

اما انصافا بعد کلی تلاش خیلی ظرفیت میخواد آدم در مقابل نقد ها منعطف باشه... الان دارم برخی از این سیاسیون نقد ناپذیر رو درک میکنم :)
جدای از شوخی لطف میکنید نظراتتون رو میگید... حتما موجب ارتقاء کار هست

راستی آدم برفی من ناراحت نیست... گیجه...
گیجی اتفاق خوبی هست برای مسائل طنز
سلام خدمت خانم شبنم بیقرار
والا من قصد ناراحت کردن دوستان رو ندارم به نظرم مسئله اونقدر مهمی هم نبود که بخوام براش حتما سند معتبر بیارم توی کامنتمم گفتم که دوستم بهم همچین حرفی زده
حالا حرف درست یا غلط بوده من اطلاعی ندارم.
اگه ناراحت شدید معذرت میخوام

اما درباره بحث خودمون
تا جایی که من اطلاع دارم طبق بودجه رسمی کشور مبلغی به بیت رهبری اختصاص داده میشه اگه من اشتباه میکنم شما بفرمایید.
البته از اینکه این بودجه برای دفتر نشر آثار ایشون هم هزینه میشه خبر ندارم شاید بهتر بود از کلمه قطعا بودجه شخصی نیست استفاده نمیکردم.
البته اگه از بودجه بیت رهبری هم باشه تو کشور ما چیز غیر طبیعی ای نیست و خیلی از رسانه ها اینجورین مثل ایرنا که بودجه اش رو ریاست جمهوری تامین میکنه ولی شخصا رسانه ای که وابسته به بیت المال نباشه رو بیشتر میپسندم یعنی همین چیزی که شما راجع به تیم رسانه ای رهبری فرمودید که یه بخشیش رو خود دفتر نشر از طریق درآمدزایی تامین میکنه یه بخشیش رو هم کمک های مردمی
اگه واقعا به این صورت باشه من خیلی میپسندم این شیوه رو
درباره خمسی هم که به دفتر رهبری میره جایی میخوندم که هزینه میشه برای اداره حوزه های علمی شیعی باز اگر من اشتباه میکنم شما بفرمایید
اما درباره بحث اعضای کانال
من خودم شخصا مطالب سیاسی رو از طریق فضای مجازی دنبال میکنم و ترجیح دادم عضو کانال ایشون بشم و مخالف این هم هستم که تعداد اعضای کانال نشون دهنده اقبال مردمیه ولی خب یه فرصت بزرگ برای رهبریه واسه فعالیت های رسانه ای.
دیگه بیشتر از این،این بحثو ادامه نمیدم چون احساس کردم هم شما هم خانم شبنم بیقرار ناراحت شدید
ما کوچیک دوستان هم هستیم:)

این جمله رو اصلاح میکنم
درباره خمسی هم که خانم شبنم بیقرار فرمودن به دفتر رهبری میره جایی میخوندم که هزینه میشه برای اداره حوزه های علمی شیعی باز اگر من اشتباه میکنم شما بفرمایید
کلا هم بحث اصلی پست رو منحرف کردیم:دی.
پاسخ:
بله
میخواستم بگم...
اشکالی نداره... چیزای بدی گفته نشد...
همه اش تقصیر شماست که شخصی نوشت اضافه میکنید به پست:))
پاسخ:
اتفاق خاصی نیفتاد که
شما چیزی گفتید ما هم جواب دادیم دیگه...

خب از مسیر اصلی مطلب هم همگی منحرف شدیم... 


۱۷ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۳۱ شبنم بیقرار
در مورد آدم برفی نظر آقای ساقی خیلی خوب بود! همینی بود که منم حس کرده بودم. ولی نمیتونستم بگم. میگفتم مناسب نیست ولی نمیدونستم چرا...
برای گیجی به نظرم از ابرو(یکی بالا یکی پایین) به اضافه این لبها(همین که کجه) استفاده کنید گویا تر باشه. الان بیشتر حس ناراحتی داره.
من هم‌چنان طرفدار سادگیم بنظرم یه استیکر گوشه ی متن میتونه مطالب طنزو از غیر طنز جدا کنه ... این طرح منو بیشتر یاد پیک های دبستان میندازه .
سلام علیکم
حالا چرا خود آدم‌برفی این‌قدر ناراحته؟