ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۰۹ ق.ظ

آتش به اختیار

خواهش نوشت: این مطلب قدری طولانی شد نمیخوام بگم هر کی براش سخت بود نخونه... میخوام خواهش کنم اگرم براتون سخت بود  بخونید

دوست ندارم دل جوان های مومن رو خالی کنم... دوست ندارم چیزهایی که از بعضی ار اولیای خدا شنیدم رو بگم و اسباب نگرانی بخشی از جامعه رو فراهم کنم...

اما همین اندازه میگم که من منتظر همچین اتفاق تروریستی ای در تهران بودم... من نه علم غیب میدانم ، نه با دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی کشور در ارتباطم و نه خیلی فرصت دارم از جزئیات خبرها مطلع بشم... اما بارها به برخی از دوستانم میگفتم : توی این دولت منتظر حوادث تروریستی در تهران باشید... و شد...چون شنیده بودم از بزرگواری و تلخ تر از اینها رو هم شنیدم... و یقین دارم که ایشان خلاف نمی گویند... 

بیشتر نمیخوام نگران کنم... چون عقیده ام اینه که ما مدعی همراهی با ولایت شدیم... مدعی پیاده کردن دین در جامعه شدیم... حوادث ها در پیش داریم... همواره مسائل و آموزه های عرفانی رو اجتماعی و سیاسی میدیدم... بر عکس خیلی از صاحب تریبون های کشور ما که عرفان اسلامی رو نتیجه سرخوردگی سیاسی میدانستن و بر علیه عرفا داد و فریاد راه می انداختن...

نه... همواره معتقد بودم این داد و فریادها زیر سر اینه که نزد استادی الهی زانو نزدن... مثلا من داستان کوه قاف و پرواز پرندگان به سمت این کوه برای دیدار سیمرغ رو که عطار در منطق الطیر به تحریر و تقریر در آورد رو همواره یک مسئله سیاسی و اجتماعی میدانستم... و بارها داستان عاشورا رو سعی کردم با کلید واژه " به وقتش" به مسئله روز اجتماعی تبدیل کنم و خوانندگان بزرگوار مطالب بنده با این کلید واژه " به وقتش" از سوی بنده آشنا هستن... البته من هم از اساتیدم شنیدم... چون اساتید ما هم به ما عرفان و فلسفه شخصی و دلی رو یاد ندادن... بلکه اونها هم دغدغه ی اجتماعی و سیاسی داشتن... چون خودشون عین 8 سال جنگ رو در میدان نبرد حضور داشتند آن هم در خطوط مقدم... و بعد از آن همواره در کنار مدافعان حرم بودن و شخصا میرفتند در سوریه و عراق و لبنان و با امثال عماد مغنیه و سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی در ارتباط بودند... و شاگردانشان در بین مدافعان حرم به شهادت میرسیدند... که یک نمونه اش برخی از شهدای خان طومان بودند...

من اگر کاهی از مسائل عرفانی و یا فلسفی نوشتم هرگز نحوه رویکردم به این مسائل یک رویکرد فرد گرایانه نبود... چرا این ها را مینویسم؟

میخوام بگم من از این جهت امیدوارم که طبق اون آموزه هایی که از اساتیدم دریافت کردم بحرانها در جامعه اسلامی برای بیداری ناس ضرورت داره و اونها هرگز اجازه ندادند که بحران رو فقط با نگاه تهدید نگاه کنیم و همواره یاد آور میشدند هیچ فرصتی نیست مگر اینکه در دل تهدیدها ظهور و بروز میکند...

 

دیروز در تهران حادثه تروریستی اتفاق افتاد... خیلی تلخ بود... اما بزرگواران...ملتی که مدعی شد می خواهد به سمت ظهور برود باید این موانع را ببیند... باید بداند که حکومت ظهور ملتی بیدار میخواهد نه یه سری خواص بیدار...بنا نیست در حکومت اسلامی، دموکراسی برقرار باشد بناست مردم سالاری دینی برقرار باشد... بله... من شخصا معتقدم در حادثه دیروز مقصر اصلی بی توجهی و کارآمد نبودن وزارتخانه اطلاعات بود... و احتمال میدم رئیس جمهور عمدا شخصی غیر امنیتی رو در این وزارتخانه امیر کرد... امنیتی نبودن وزیر اطلاعات در یک دولت مثل ماشینی میمونه که از همه جاش صدا بیاد به داخل اتاق ماشین  و همه قطعات ماشین صدایی ناهنجار بده به غیر از بوقش... بوقش مطلقا کار نکنه... بوقی که باید با خاموش بودن ماشین هم آماده به کار باشه... در وقت حرکت هم صدایی ازش در نیاد... و این نوع انتخاب از رئیس جمهوری باشه که خودش سِمَت های امنیتی داشته... و میفهمه مسائل امنیتی در کشور یعنی چی؟... اونوقت این شخص وزیر اطلاعاتش رو ظوری انتخاب کنه که خود اون بنده خدا بگه من اصلا بلد نیستم در این وزارتخانه کار کنم و برنامه ایشان رو برای اون وزارتخانه دیگران تهیه کنن تا ایشان با اون برنامه به مجلس بره برای گرفتن رای اعتماد... خب من چجوری باور کنم که قصدی پشت این انتخاب رئیس جمهور نبوده؟...

نمی خوام بحثم رو سخیف کنم و در مورد شخص رئیس جمهور بنویسم... میخوام بگم این رئیس جمهور انتخاب این مردم بوده... و اسلام محمدی و علوی و حسنی و ... مهدوی قرار هست در این مردم پیاده بشه...

یه بار دیگه تکرار میکنم: این رئیس جمهور انتخاب این مردم بوده... و اسلام محمدی و علوی و حسنی و ... مهدوی قرار هست در این مردم پیاده بشه...

دیگه لازمه مطلب رو ادامه بدم؟!...

 شاید اگه همه مخاطب هام رو میشناختم همین جا مطلب رو تموم میکردم... اما نمیدونم کی اینجا رو میخونه... پس کمی بیشتر تحملم کنید...

سوال من اینه این مردم همین اندازه بصیرتی که دارن کافیه؟... یقینا نه... خب وظیفه ی کی هست این مردم رو بیدار کنه؟... کی بیشتر از همه به این مردم دسترسی داره؟ چون کسی باید این مردم رو بیدار کنه که بیشتر بهشون دسترسی داره... کی بیشتر دسترسی داره؟

تلوزیون؟... روزنامه؟... سیاسیون؟... تریبون دارها؟.... روحانیت؟...

من میگم هیچ کدوم.... خود مردم بیش از همه به مردم دسترسی دارن... مردم یعنی چه کسانی؟... یعنی من و شما...

بقیه اش رو میخوام روی هوش شما حساب کنم... دیگه بیشتر تفصیلش ندم... دیروز مقام معظم رهبری فرمودن: بعضی ها چسبیدن به توئیتر و فضای مجازی... اینها برای انتقال پیام خوب است و یک فرصت است ولی کافی نیست ، مواجهه مستقیم با مخاطب لازم است...

بزرگواران ، دین برای عموم جامعه هست... دین برای "ناس" برنامه داره... و صرفا برای خواص نیست... البته که مومنین بیشتر بهره میبرن اما دین برای "ناس" اومده...  124000  پیغمبر کشته شدن چون حاضر نشدن دست از ناس بردارن... اگر هدفشون فقط مومنین بود کسی کار به کارشون نداشت...

تفاوت حکومت اسلامی با حکومت های دیگه اینه که حکومت اسلامی میخواد "ناس" رو بیدار کنه تا به واسطه اونها قسط رو  در جامعه برپا کنه اما دیگر حکومت ها میخوان " ناس" رو مشغول کنن تا قدرت از گزند "ناس" در امان بمانه...حالا یا با آزادی های کاذب مشغولشون میکنن یا با تقابل های دروغین مشغولشون میکنن یا...

میدونید برای بیداری "ناس" چه جانی به لب خواهد آمد؟

دوستان میدونید قرآن با چی شروع شد؟ با "بسم الله الرحمن الرحیم" مولا علی فرمود تمام قرآن در بسم الله جمعه و تمام بسم الله در "ب" بسم الله و "ب" در نقظه اش جمعه و من اون نقطه هستم... یعنی قرآن با ولایت شروع شد...

قرآن با ولایت شروع میشه....

میدونید با چی خاتمه پیدا میکنه؟...

با کلمه "ناس"... سوره ناس رو یه بار دیگه بخونید... 

 

درد نوشت:

دیروز مقام ولایت در جامعه ما چی فرمودن؟ 

فرمودن: همه هسته های فکری و فرهنگی و علمی و جهادی هر کدام کار کنند ، مستقل، آتش به اختیار باشند، البته قرارگاه مرکزی دستور میدهد اما چنانچه قرارگاه مرکزی اختلال دارد شما افسران جنگ نرم ، آنجا آتش به اختیارید... گاهی احساس میشود دستگاههای مرکزی فکری و فرهنگی و سیاسی دچار اختلالند و تعطیلند... اینکه در وضعیتی که ما این همه مسائل مهم فرهنگی در کشور داریم حالا فرض کنیم فلان آهنگ قبل افطار پخش بشود یا نشود، این میشود مسئله اصلی، نامه نگاری میکنند، این پیداست این دستگاه اختلال پیدا کرده... مسئله اصلی را از فرعی تشخیص نمی دهد... وقتی اینجوری دستگاههای مرکزی اختلال دارند آنوقت اینجا شما آتش به اختیارید... 

 

 

۹۶/۰۳/۱۸
ن. .ا

نظرات  (۱۴)

۱۸ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۲۸ دچـــــ ــــــار
ما از اول آتش به اختیار بودیم :)
+ ممنون برای نوشتن متن
یعنی اتفاقات بدتر در راه هست؟

پاسخ:
راستش یکی فامیلش فوت کرده بود... رفتن عیادتش...
بهش گفتن: ان شا الله غم آخرت باشه...
گفت: به نظرم هیچ فحشی محترمانه تر از "ایشالله غم آخرت باشه" وجود نداره
گفتن : چرا؟
گفت: فقط در یک صورت توی این دنیای دیگه غم نمی بینم"غم آخرم میشه" و اون اینکه نفر بعدی که میمیره خودم باشم....

خب این فحشه... نیست؟

حالا ما میگیم ان شا الله اتفاق بدتر نمی افته... اگر ما مردم بدون اتفاق های سخت و بدون امتحانات و ابتلائات اهل ظهور بشیم ما هم بدمون نمیاد اتفاقات بدتر نیفته...
سلام
کاش این مطلبتونو تووو کانالتون میذاشتین

اگه شد یه کم خلاصه تر

و کاش آتش به اختیار بودن رو بیشتر از اونچه ما فهمیدیم توضیح میدادید

نمیدونم اما من میگم کاش آقا یه قدری این مساله رو باز تر عنوان میکردن که فردا هر  عملی از هر کسی سر نزنه
@ساقی
آتش به اختیار...
در جنگ ها این فرمانده هست که اجازه آتش میده... سرباز حق نداره فرمان آتش بده مگه اینکه دستور از مافوقش داشته باشه...
رهبری سالهاست دارن میگن الان جنگه و ما وسط جنگیم
ما هم که خودمون رو سرباز میدونیم
دیروز فرمودن به عنوان مافوق و فرمانده ما که شما آتش به جنگین
علت رو هم فرمودن 
گفتن اگه دستگاه مرکزی اشکال و ایراد داشته باشه و ناکارآمد باشه شما (که مدعی هستید سربازید و ... ) آتش به اختیارید....
واضحه..
بصیرت میخواد فقط!

صحبت های دیروز رهبری رو از اول تا آخرش ببینید یا از سایتشون بخونید همه روآخرش 

ادامه...
دیروز دیدار با دانشجو ها بود
دیگه رهبری چه قدر و با چه شدتی این همه بار تکرار کنن که حرفاتون رو صریح بزنید آی دانشجو ها.... راجع به همه چی ...
زیاد گفتن اما نه اقدامی هست نه عملی..
۱۸ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۰ شبنم بیقرار
آتش به اختیار یعنی دشمن در خانه راه پیدا کرده...دشمن نزدیکه...یعنی شما دشمن رو شناختید...یعنی هر عملی بهتر از سکونه...یعنی ضرر احتمالی سرخود عمل کردن، کمتر از بی عملیه...یعنی سرباز کمه! ...یعنی باید سربازا حتی برای حفظ جونشون شلیک کنن چون این سرهنگ سربازاشو دوست داره نمیخاود از دستشون بده!...یعنی جنگ بالا گرفته...یعنی خودتو تجهیز کن سرباز..یعنی اطلاعاتتون رو بالاببرید که بتونید خوب به هدف بزنید....
آتش به اختیار یعنی حتی با سنگ و چوب هم بزنید..با هر وسیله ای...
آتش به اختیار یعنی سکون به هیچ دلیلی حتی نداشتن و نرسیدن  دستور و تفهیم نشدن دستور مجاز نیست!
منظورم از اینکه گفتم کاش آقا بیشتر توضیح میدادن اینه که:وقتی میگن آتش به اختیار،یه عده یهویی زیادی جلو نرن 
ینی باید بدونن که اگرچه آقا فرمود آتش به اختیار،ولی باید بر مدار عقل و فکر و سیاست و کیاست جلو برن

هرعملی انجام ندن فردا بندازن گردن آقا به بهانه به آتش به اختیار
بله خب آقا بر عقل و منطق هم همیشه تاکیید دارن
و دائم از بصیرت حرف میزنن و بیدار بودن


همه چی رو عین دبستان نباید بیان بگن که
تازه تا همینجا هم حرف میزنن از سر خواب بودن امثال ماست که اینقدر تذکرات میدن بنظرم
۱۹ خرداد ۹۶ ، ۰۵:۲۳ تبارک منصوری
توی کانال آمد نیوز کلی تحلیل و توییت بی ربط و غرض ورزانه از این واژه انجام دادن، و تا ربط دادن اسید پاشی اخیر به اون هم پیش رفتن! 
پس ما تا جایی که ممکنه به اقدامات تند تفسیرش نکنیم. 
بنظرم باید بازتر بشه و درست تحلیل بشه تا بهانه دست کسی نده. 
بخاطر همین فکر میکنم تحلیلی که آقای جبرائیلی نوشتن تحلیل نزدیکتر و درست تریه.
ایشون گفتن که تشکلهای دانشجویی وقتی با مسائل بدیهی مواجه میشن که یا باید انجام بگیرن یا نگیرن، و بعد از مدتی متوجه میشن هیچ اقدامی صورت نمیگیره  تصور میکنند که لابد بالادستی ها درباره آنها فکر و اقدام کرده ولی بعد معلوم میشه که خیر، آن بالاها هیچ خبری نیست. 
پس این دستور متوجه "نمایندگان تشکلها و افسران جنگ نرم"(و نه همه) هست که برای پیگیری مطالبات و منویات نسبت به دستگاه مرکزی دانش و صلاحیت بیشتری دارند. و از این پس بدونند که درباره برخی بدیهیات اون بالا فکر نمیشه و اصطلاحا اختلال وجود داره و خودشون اقدام کنند. 
۱۹ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۴۱ شبنم بیقرار
مسلما این دستور به هر معنی ای باشه به معنی ایجاد هرج و مرج و بیقانونی نیست!!!!
سلام
در مورد این که تو کانالتون نوشتین "این تصویر که بنام پیش بینی ۱۵ سال پیش کارتون سیمپسون ها در حال انتشار است قسمتی از سری جدید این انیمیشن است! در مطلب بعدی حتما انیمیشن را هم ببینید" منظور این بود که این تصاویر از اون کارتون شایعه ست دیگه؟ درسته؟
ینی که واقعا مل 15 سال پیش نیس... درست فهمیدم؟!

اینم تفسیر دوستان از آتش به اختیار!!!

http://bayanbox.ir/info/8348479966161081769/IMG-20170610-002927
۲۰ خرداد ۹۶ ، ۰۲:۲۱ شبنم بیقرار
به سائل:
اون تفسیر که خوبه! اول از برادر گرامیشون شروع کنن...
تشکر از بزرگواران برای مشارکت در بحث...
بنده چند مطلب در رابطه با معنای "آتش به اختیار" در کانال بصیرت منتشر کردم چند ساعت بعد از انتشار دیدم در کانال آقا هم توضیحی در این باره منتسر شده همچنین در کانال آقای پناهیان هم مطلبی در توضیح این کلمه منتشر شده
همه این مطالب را هم در کانالم منتشر کردم...

تکمله اینکه: انقلابی گری و گفتمان انقلابی در طی چند سال اخیر به شکل بی سابقه ای به صورت سازمان یافته در مناسبات رسمی کشور در پروژه نفوذ غرب گرایان دستخوش آسیب و تحریف و نابودی واقع شده... بر همگان واجب است بر علیه پروژه نفوذ فرهنگی که یک نمونه اش سند ۲۰۳۰ هست و یک نمونه اش حذف دروس مربوط به شهدا در کتب درسی هست و بسیاری از این قبیل مبارزه نمایند...
موضوع مبارزه روشن است ... قیام همگانی میطلبد...
این قیام همگانی بسیار موضوعیت دارد... آقا بی دلیل نفرمودن "آتش به اختیار" ایشان هم میدانستند ممکن است برخی سو استفاده کنند ... اما با این حال از این کلید واژه استفاده کردند...
کمی که بیاندیشیم متوجه عمق فاجعه خواهیم شد...
برای همین اون بخش از سخنرانی آقا را با عنوان درد نوشت منتشر کردم


پاسخ:
عذر تقصیر به خاطر عدم پاسخگویی به نظرات
و تشکر بابت مشارکت در بحث...
اتفاق مبارکی بود این مشارکت