ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱ ب.ظ

حرمت نگه داریم...

شاید دنیای تکنولوژی و ارتباطات یه سری از مرزها رو برداشته باشه...
اما انسان عاقل اهل حریم نگه داشتن باقی خواهد ماند...
این قاعده ی نظام تکوین یا سنت الهی هست که فقط کسانی مَحرَم میشن که مُحرِم بشن...حتی در عالم جسم ها و جنس ها هم محرمیت ، از دروازه ی رعایت حریم میگذره...
خطبه ی عقد ، احرامِ دختر و پسر هست... تا زمانی که این احرام به تنشان هست ،مُحرِم اند و تا مُحرِم اند، مَحرَم اند... احرام اینها حریم الهی هست... با رعایت حریم الهی مَحرَم هم میشن...
برای عاقل بسیار شگفتی هست در مسئله مَحرَمیت... خدا میدونه به وقت محرم شدن دو جنس مخالف، چه اتفاقی شگفتی در نظام تکوین عالَم در حال رخ دادن هست...
وقتی با خانواده همسرم رفتیم در دفترخانه عاقد تا خطبه عقد بخواند... خیلی احوال خودم رو رصد میکردم...
حسی که به همسرم قبل از جاری شدن خطبه داشتم و حسی که بعد از جاری شدن خطبه داشتم تغییر و تفاوت زیادی داشت... فقط باید اهل توجه باشیم تا این تغییر و تفاوت رو متوجه بشیم...
به وقت جاری شدن خطبه عقد در نظام تکوین غوغاست... کاش به وقت جاری شدن این خطبه عاقل تر از اونی که بودم.. می بودم... پر از آیات حق هست...

در عالم عقل و اندیشه  هم برای ادراکات بالاتر نیاز به مَحرمیت با نظام تکوین داریم...
به صرف تفکر و تحقیق کسی مَحرم نمیشه... در ادراکاتش سیر طولی نخواهد داشت...

دوستان جوان من... برای مَحرم شدن ، باید مُحرِم شد... باید حفظ حریم کرد... یعنی باید از راهش وارد شد...
تا قوه خیال ما تطهییر نشه... از قیود وهم در سیر تفکر خودمون فراتر نخواهیم رفت...
قوه خیال دروازه ی عقل هست... تا تطهییرش نکنی این دروازه باز نخواهد شد...
یکی از بزرگترین آفات برای قوه خیال رعایت نکردن حریم های جنسیتی هست...
شاید من افراطی هستم اما برای جنس مخالف لبخند نذاریم در فضای مجازی...
شوخی نکنیم باهاشون... از الفاظ صمیمی استفاده نکنیم... جز در مواقع ضرورت براشون پیام نذاریم...
این حرف من برای کسانی قابل درک هست که مشغول اقتضائات طبیعی شون نباشن... یعنی قدرت فاصله گرفتن از اقتضائات طبیعی رو داشته باشن...



یکی میگفت: شما فکرتون بیماره که با دیدن نامحرم موج منفی به سراغتون میاد... برای من اینطور نیست... اتفاقا وقتی باهاشون صمیمانه درد دل میکنم حالم خوب میشه...
خیلی دلم گرفت... نه به خاطر طعنه ای که زد... بلکه:

یک قاعده ریاضی هست
 - در+ میشه -
 + در + میشه +
- در - میشه +
هتک حریم های جنسیتی (مثلا نگاه کردن به چهره ی نامحرم) تکوینا منفی هست ... حتی به لحاظ علوم تجربی هم به نتایجی رسیدن
پس این منفی ثابته....
اگر من انسانِ مثبتی (یعنی الهی و خوب) باشم نتیجه ی تلاقی مثبت و منفی ، میشه منفی
یعنی منِ مثبت (+) وقتی هتک حریم جنسیتی (-) میکنم نتیجه میشه انرژی منفی

اما اگر من انسان منفی ای باشم نتیجه ی هتک حریم جنسیتی من میشه انرژی مثبت...

وقتی اون میگفت من انرژی مثبت میگیرم از این باب ناراحت شدم... یعنی اون بنده خدا کاملا عقل و وجدانش مدفون شده...
اگر میبینیم با شوخی ها و صمیمیتها با نامحرمان در فضای مجازی هیچ پیام منفی از وجدانمون دریافت نمی کنیم قدری نگران بشیم...
شیطان اهل خطوه هست... گام به گام جلوه میاد... دفعتا وجدان رو کور نمیکنه...

من نگرانم... نگران خودم و شما دوست جوانم... آدم کتاب خوانده ای نیستم اما بی سواد هم نیستم... با تحقیق و تطبیق عرض کردم خدمت شما...



دعا نوشت:
پدرم بیمار هست بیماری اش برایم حزن عاطفی و خونی در پی داره... اما مدتیست استاد عظیم الشانمان بیمار است... علاوه بر حزن عاطفی برای استاد ، حزنی معنوی هم برای ایشان بر ما مستولی شد... غم ایشان بیش از غم پدرم سنگینی میکند...

برای تمام اهل ولایت دعا بفرمایید...

۹۶/۰۴/۲۲
ن. .ا

نظرات  (۴)

۲۲ تیر ۹۶ ، ۱۳:۰۴ دچـــــ ـــــار
با تشکر مطالعه شد:) التماس دعای توفیق
پاسخ:
باز هم مطلب طولانی مطالعه کردی :)

داری تغییر عادت میدی :)
البته احتمال میدم تند خوانی کنی :)
۲۲ تیر ۹۶ ، ۱۳:۰۸ دچـــــ ـــــار
نه اتفاقا چون تندخوانی اصصصلا بلد نیستم از مطالب طولانی فراریم :) دقیق خوندمش . اصلا خودمو مخاطبت فرض کردم
پاسخ:
من هم موقع نوشتن مطلب خودم رو مخاطب اصلی متن فرض کردم...
سلام علیکم
سپاس که با دغدغه می‌نویسید.
دعاگوییم و محتاج دعایتان.
پاسخ:
سلام برادر
لطف دارید
خدا شما رو در مسیر ولایت ثابت قدم بداره

ان شاء الله هر چه زودتر حال پدر و استادتون خوب بشه
پاسخ:
سلام برادر :)
ممنون بابت دعای خیرتون
زنده باشید