ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۴۷ ب.ظ

ظهور صغری حضرت ولی عصر (ع)

1_شاید برای انسانهای متعالی و تکامل یافته و مخلص نیازی نباشه کلی سند و روایت و شواهد و قرائن بیاریم که اثبات کنیم ظهور امام عصرمون نزدیکه...
کسی که مشاعیرش درست کار کنه بوی بهبود رو از اوضاع جهان استشمام میکنه... صدای قدم های صاحبش رو میشنوه که داره به سوی قله ها حرکت میکنه و ندای مولاش رو میشنوه که میفرمایند : "تعالوا"...
سند و شواهد برای امثال منه که مشاعیر درستی ندارن...

2_علامه حسن زاده آملی در جایی میفرمودن که در سال 42 خدمت امام (ره) رسیدم و به امام عرض کردم در این راهی که در پیش گرفتید ما همراه و یاری گر شما هستیم و شما در این حرکت خود موفق خواهید شد و ما دست در دست هم خواهیم داد تا دین خدا را در جامعه پیاده کنیم...
علامه در ادامه با همان لحن خاص خودشان فرمودن: و البته یه شیرین زبانی هایی هم برای امام کردم... علامه در اون صحبت نفرمودن این شیرین زبانی چه بود... اما خبرهایی دارم که در مورد اتصال انقلاب اسلامی به ظهور حضرت حجت فرمایشاتی داشتند که چون خودشان جایی عمومی مطرح نکردند جزییات این شیرین زبانی را باید عرض کنیم که نمیدانیم... (در باب مظلومیت علامه حسن زاده زبانی قاصر دارم و با اطاله سخن ملولتان نمی کنم... این سخن بگذار تا وقت دگر)

3_در سال 80 یا اوایل دهه 80 بود که جمعی بعد از زیارت حضرت معصومه در سرزدن به برخی علما شرفیاب شدن به بیت علامه حسن زاده آملی... طلبه ی فاضلی در جمع آنها بود و کلی اسناد و روایات و شواهد و قرائن بیان کرده که ظهور حضرت حجت ارواحنا فداه بسیار نزدیک است... علامه که کاملا به سخنان آن روحانی گوش میداد بعد از اتمام صحبت تاملی کرد و فرمود:
یعنی خلاصه حرف شما این است که ظهور نزدیک است؟
همه سر تایید تکان دادند که بله...
علامه فرمود: اگر من بگویم ظهور اتفاق افتاده چه؟
همه مات و متحیر به هم نگاه میکردند... علامه که متوجه سنگینی نگاهها شد فرمود : (نقل به مضمون) این دنیا و عالم طبیعت دار تدریج است... شما ببینید اگر شب دفعتا روز شود در نظم طبیعت و زندگی مردم اختلال ایجاد میشود... یا اگر روز دفعتا شب شود مردم نمی توانند خودشان را با عالم طبیعت منطبق کنند... همان طور که غیبت حضرت تدریجی اتفاق افتاد و ابتدا سه پدر همام امام زمان در حصر و زندانها بسر بردند تا زمینه ساز غیبت شود و سپس حضرت ابتدائا به غیبت صغری رفتند و بعد به غیبت کبری رفتند... در مسئله ظهور هم همین گونه است...
انقلاب اسلامی بین الطلوعین ظهور و بلکه ظهور صغری هست...
اینجا مفصل تر بخوانید

4_وقتی یمنی ها را می بینم بسیار به وجد می ایم از این همه عزم و اراده و جمع گرایی شان... دلیل موفقیت انصار الله در ین این هست که انصارالله نه تنها مسبب افتراق و جدایی گروه ها و طوایف و تفکرات مختلف در یمن نشد بلکه تمام این گروه ها با محوریت انصارالله اجتماع کردند و حتی علی عبدالله صالح ملعون هم تا کنون به علت تفکر جذب حداکثری انصارالله از مردم یمن جدا نشده بود... چقدر دوست داشتم در بین یمنی ها باشم...ان شا الله باید منتظر اتفاقات مبارکی در یمن باشیم...

ان شاالله حکومت سعودی ها و صهیونیست ها قبل از ظهور حضرت نابود خواهد شد... و حضرت و مولای ما با کمترین درگیری و جنگ ، کل جهان را تحت سیطره خودش خواهد گرفت...

5_دلمان بسیار امیدوار و خوشبین است که مولایمان را در اوج شوکت خواهیم دید... از من سند نخواهید... سواد درست حسابی در این باب ندارم...
خوش به حال ما که در این دوران زندگی میکنیم...
ما بسیار امیدواریم...
اندکی صبر سحر نزدیک است
۹۶/۰۹/۱۵
ن. .ا

نظرات  (۱۱)

۱۵ آذر ۹۶ ، ۱۴:۱۳ پسر انسان
یه مطلبی در باب ابن عربی جا ماند که عرض کنم چاپ بیروت و دمشق و 
میامی ندارد
در بطلان ایشون همین بس که عموم محدثین متقدم و علمای متاخر مخالف مطلق او بودند و بعد اثار بعضا شرک آلود و البته ضد شیعی تا اعتقاد شاذ حضرتش مبنی بر عدم نیاز به امام زمان و تطهیر خلفای جور و ...
 سعی در تطهیر ایشون نکنید:)

+ اقای حسن زاده فرمودند ظهور صغری
متوجه نشدم بنا بر کدام روایت فرمودند این ادعا را؟
منبع روایی دارد که امام عصر ظهورشان صغری و کبری دارد یا نظر صرفا ذوقی است؟

پاسخ:
من تلاشی برای تطهییر اون بزرگوار نمیکنم...
عرض کردم خدمتتون... برید نامه امام به گورباچف رو بخونید... امام در 5 ماه آخر عمر شریفشون اون نامه رو نوشتن...
امام اعتقادی به انحراف ابن عربی نداشتن بلکه اسلام ناب رو با آثار ایشون به جهانیان معرفی کردن...
و من در بین معاصرین عالمی رو به پاکی و تقوا و صداقت امام نمی شناسم... اگر بنا باشه فقط یک مصداق برای اون روایت معصوم صائنا لنفسه و حافظ لدینه در عصر ما وجود داشته باشه اون شخص بی تردید امام خمینی هستن... و معتقدم اگر عالمی باشد که امام خمینی ازشون راضی نباشن یقینا معصومین هم از اون شخص راضی نیستن
در مورد سوال دومتون هم لطف کنید یک روایتی که از ابو هریره و اینها نباشه بیارید که بگه اگر کسی حرفی به شما گفت که در روایات عین اون جمله نبود یقینا اون جمله ذوقی و خلاف واقع هست...
انهم یرونه بعیدا
و نراه قریبا..

برحمتک یا ارحم الراحمین...
*
گاهی میترسم آقا بیاد من شرمنده باشم...تو دعاکردنم برای ظهور، خلل ایجاد میشه...
بعد میبینم واقعا اینهمه میگن دعا دعا دعا، دعا کار کمی نیست!
اینکه واقعا «بخوای» ظهور اتفاق بیفته مستلزم اینه که قلبت زندگی ات و رفتارت در این خواستن صادق باشه...
و اگه قرار باشه صادقانه بگی آقا بیا،یعنی واقعا منتظری و خلاش رو دیدی و آماده ای...
نمیدونن تونستم حرفم رو برسونم یا نه،نمیخواستم شبیه حرفهای کلیشه ای تکراری باشه.
*
اینکه میگن دعا کنید برای ظهور
معنا و مفهوم عمیقی داره.
آدم وقتی طلب میکنه که واقعا طالب باشه،پس یعنی طالب باشید، و وقتی آدم طالب میشه،که آماده باشه،منتظر باشه...
ان شاءالله که زبان قاصرم تونست برسونه مطلب رو.
*
عاشق واقعی بنظرم حتی اگه خودش رو شرمنده ببینه میگه آقا شما بخاطر بقیه ای که خوبن،که تو سخت ترین شرایط دارن پیروی از راه درست میکنن دارن با نفس به سختییی مبارزه میکنن بیا...
و سعی میکنه تا ظهور،اوضاع خودش هم بهتر کنه...
جامعه سازی هم داشته باشه.
*
جدیدا انگار منتظرم برم روی منبر...! از بعد کربلا اینطور شدم...! سکوت بودم یه مدت ها
پاسخ:
کوتاهی های ما که قصه تلخی هست...
اما تلخ تر از اون اینه که شوقی برای ظهور نداشته باشیم...
اگر این شوق باشه ان شا الله اون کوتاهی ها هم با تلاش و همت ما برطرف خواهد شد....
۱۵ آذر ۹۶ ، ۱۷:۳۳ پسر انسان
بزرگوار پس مشخصه شما دلتون نمیخواد بر مبنای دین عمل کنید و متعصبانه کاملا ناخود اگاه به افراد نگاه میکنید
معنای فارجعوا الی رواه حدیثنا یعنی رجوع به جمیع فقها نه یک فقیه
حتما در این باب مطالعه کنید
حدیث ابوهریره ای مگه اوردم تا حالا براتون؟
سر فرصت احادیث مربوط به انحراف صوفیه رو می فرستم با سند و عاقبت کسانیکه حب دشمنان اهل بیت رو دارند با سند بعد اگه تونستید حب به یه عالم رو که معصوم نیست رو کنار بزنید روش فکر کنید
چون حجت ما ثقلین است و باقی با ثقلین سنجیده می شوند
این یعنی تدین

در خصوص ظهور صغری هم دارید همین برخورد رو می کنید
من جواب نگرفتم 
ایشون ادعایی میکنه که سنگینه میگه حضرت ظهور صغری کردند
خب غیبت صغری و کبری حضرت نیازی به نظر ایشون و باقی نیست معلومه و طبق شواهد و روایات تایید شده است
اما اینکه ظهور دو گونه باشد رو نداشتیم 
ما با ذوق دیگران دینداری نمی کنیم
این مساله نیاز به سند روایی دارد که ندارند ایشون
شما هم نرفتید تحقیق کنید تا درستی یا نادرستی رو بدست بیارید ظاهرا
پاسخ:
من یه توصیه برادرانه میکنم به شما و اون اینکه خودتون رو خسته نکنید... من یه جوان تازه مسلمون شده نیستم , تمام نحله های فکری جهان اسلام رو میشناسم نوع نگاهشون رو به مبانی دین میشناسم حداقل ده ساله که درگیر این مسایل هستم... من هم صوفیه رو قبول ندارم , با افراد پیرو صوفیه بحثهای زیادی کردم... اون روایات رو هم خوندم... منتها ابن عربی رو به عنوان اهل متصوفه نمی شناسم... نه تنها امام ابن عربی رو منحرف نمیدونستن... علامه طباطبایی هم همچین عقیده ای نداشتن , علمایی که ابن عربی رپ منحرف نمیدونن کم نیستن... 
پس زحمت نکشید و اون احادیثی که در ذم متصوفه اومده رو ننویسید...

علامه حسن زاده اصلا ادعای سنگینی نکردن... شما میتونید نپذیرید... ایشون که زمان تعیین نکردن...
برادر تفکرات من و شما در باب دین و پیروی از معصوم متفاوته , خودتون رو خسته نکنید , مثلا یه مدت کار من شده بود بررسی دقیق مناظره اقای وکیلی و اقای نصیری... 
هرگز نتونستم عقاید امثال مهدی نصیری رو بپذیرم...
۱۵ آذر ۹۶ ، ۱۹:۳۴ پسر انسان
با عرض پوزش تحقیقات شما عمق ندارند
صرفا بر اساس نظریات این و آن می خوانید
از نگاه متعصبانه شما پیداست
بنده اگه بخوام تحقیق کنم خودم میخونم.
خواندم اثار ابن عربی رو و به انحرافش رسیدم
همچون سایرین
حالا امم و علامه نرسیدند باشد نرسند !
معصوم اند؟


پیروی محض مختص معصوم است:)

در پناه امام عصر
پاسخ:
پوزش لازم نیست...
از اول بحثی که در مطلب قبل داشتیم نگران وقت شما و خودم بودم...
خوشحالم که متوجه تعصب وکم عمقی من شدید...
۱۵ آذر ۹۶ ، ۱۹:۵۵ پسر انسان
من بر خلاف شما در بحث علمی مطلب یاد می گیرم
جسارت نکردم برادر
گفتم تعصب چون مدام به جای ارائه مستندات و تحقیقات و البته احادیث و روایات می گویید امام اینگونه گفت و غیره

بحث خوبی بود :)
یا علی مدد
پاسخ:
 حتما که نباید با شما در مورد مسیله توحید و وحدت وجودی که عرفا قایل هستن و ریشه اصلی اختلافشون با متکلمین هست بحث علمی کنیم و به نتیجه نرسیم تا شما متوجه حرفم در باب اتلاف وقت بشید.
برادر این بحثی که شما الان دارید با من میکنید بیش از چهار سال عمرم رو پاش هدر دادم با اشخاصی از جنس تفکر شما بحث کردم...
تا آخرش رو حفظم...
دلم برای وقت دوتامون میسوزه...
ممنون که تحمل کردید...

خدانگهدار

سلام
چه قدر این آخرین بارهاتون نزدیک به هم شده! من از دیروز دارم به پست قبلی فکر میکنم اومدم برای اون کامنت بذارم دیدم پست جدید گذاشتید. خوندم کلا رشته افکارم پاره شد...



یه سوال:پس این روایت چی؟منظورش چیه؟ می دونم که مسلما علامه حسن زاده این روایت رو دیدن و با توجه به این روایت این حرفو زدن.

همانا خداوند تبارک و تعالی امر ظهور ایشان (حضرت مهدی(ع)) را در یک شب اصلاح می‌فرماید، همان طور که کار کلیم خود حضرت موسی(ع) را (یک شبه) اصلاح فرمود، آنگاه که برای به دست آوردن آتش برای اهل خویش رفت پس در حالی که پیامبرِ فرستاده شده بود بازگشت. ... بهترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج می‌باشد.

پاسخ:
سلام علیکم
روش فکر کردم .. نمیدونم منظور این روایت چیه...


۱۶ آذر ۹۶ ، ۱۱:۱۱ جنابــــــــ دچار
پست خوشمزه ای بود :)
۲۲ آذر ۹۶ ، ۰۳:۴۹ خونه مادری
سیاتی ایام الفرح


به نظرم من دوره قبل از ظهور بهترین دوران تاریخه(برای کسی که می خواد شبیه مومنان راسخ باشه)
پاسخ:
خدا توفیق بده جوری عمل کنیم در این دوران که لبخند رضایت به لبان صاحبمون بنشینه...
هزار و اندی سال دعای شیعه اینه که  " و تمتعه فیها طویلا" 
ما دوست داریم آقا ظهور بفرمایند....
که چی بشه؟
که متمتع بشن... همین...
بقیه اش فرعه...
سر خم می سلامت , بشکست اگر سبویی
۲۲ آذر ۹۶ ، ۰۳:۵۸ خونه مادری
@پسر انسان
شما ظهور صغری رو در برابر غیبت صغری گذاشتید و تو ذهنتون قرینه کردید
توی پست موقع توضیح دسترسی کمتر مردم به سه امام قبل از حضرت مهدی (عج) اشاره شد
 حداقلش اینه که خدا با چینش حوادث عالم به مردم تذکر میده ظهور رو نزدیک بودنین تا دست بجنبونن (شاید البته)
سلام.
به روایت فکر کردم. از چند نفر هم سوال کردم. به این جواب رسیدم: به شرط صحت فرمایش علامه( میگم به شرط صحت چون توی متن تایید روایی نیومده ولی تایید منطقی براش هست. و مسلما ایشون به روایات مسلط هستن) منظور امر ظهور کبری حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هست.
چیزی که به من گفتن این بود که یاران حضرت همه میدونن که برای یاوری انتخاب میشن اما جمع شدنشون در یک جا و شروع قیام در یک شب اتفاق میفته. این یعنی ظهور کبری. مقدمات ظهور قبلا انجام شده. اما این نیست که وقتی دستور قیام بیاد یک هفته مهلت بدن بدن شروع بلکه همون شب همه چیز انجام میشه.
یه چیزی شبیه بعثت پیامبر شاید...که سه سال دعوت پنهانی بود ولی در یک مهمانی عشیره ای به یکباره علنی شد.شاید...

پاسخ:
سلام
روی این هم فکر بفرمایید:
ظهور یک حقیقت دو سویه هست
یک سو امام هست
یک سو امت
هم ظهور دفعی درسته و هم تدریجی



حرف در این باب زیاده اما نمیدونم چرا
هیچ میلی به تفصیل ندارم... این اندازه رو هم واقعا بسختی نوشتم... دلم به این اندازه هم راضی نبود
اما میدونم هر کسی صادقانه بهش فکر کنه به جوابای خوبی میرسه

سلام
از اون موقع که مطلب رو گذاشتید
چند باری بهش فکر کردم...
فکر میکنم روایتی که شاخه سیب گفتن شاید منظوزش اینه: وقت نمیشه تعیین کرد برای ظهور
و شاید همون حرفی منظور باشه که یک روز اگه از عمر دنیا مونده باشه خدا اون رو انقدر طولانی میکنه که ظهور رخ بده...
برای خدا ساده است که تمام شرایط رو یک شبه آماده کنه،دل ها رو متمایل کنه ذهن ها رو متوجه کنه و باقی شرایط هم...
شرایط و علایم حتمی که طی مرور زمان ایجاد میشه... غیرحتمی ها هم که ضروری نیست...
شاید منظور اینه که شما منتظر بشید(کار خودتون رو انجام بدید، آماده میخواید بشید بشید) اینکه چقدر زمان میبره تا ظهور و دقیق کی رخ میده با خداست...

درباره ظهور صغری هم،تو روایات شنیدم،منتظر شدم روایت رو پیدا کنم بعد نظر بذارم که دیدم مال یه کتابی بوده که الان پیشم نیست و زمان بره... گفتم خیلی دیر نشه.
اما به جز روایت،بنظرم خیلی منطقیه که یه دوره ای قبل از ظهور اقا با سرداران خودشون ارتباط داشته باشن و مقدمات ظهور توسط اون سرداران فراهم بشه.
گرچه خیلی ممکنه یهو یه اتفاقی بیفته جان ها به سمت ظهور بره اما مسلما این امر بی مقدمه هم نبوده.
ضمنا اون زمانی که حضرت انا بقیه الله رو کنار کعبه میگن تا زمانی که رهبری قیام رو بدست میگیرن هم فاصله است
شاید اون زمان منظورشون بوده...
به هر حال بنظرم اصلا دور از ذهن نیست ظهور صغری...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی