ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
جمعه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۷، ۰۳:۱۸ ب.ظ

شکر در نعمت ، صبر در مصیبت

توی شبکه های اجتماعی عکس سه سال پیش عبدالملک الحوثی (رئیس انصارالله یمن) رو دیده بود در کنار عکس چند ماه پیشش که نشون میداد در این سه سال چقدر لاغر و شکسته شده...

با حالت تاثر آهی کشید و گفت امان از یمن...

خدا انشا الله نجاتشون بده... خیلی در شرایط سختی هستن...

من هم اه سردی کشیم و گفتم مردم یمن در امتحان "صبر در مصیبت" هستن اگر مقاومت کنن و بصیر باشن یقینا پیروز هستن...

اما ایران...

دوباره آه سردی کشیدم و گفتم ما ایرانی ها در امتحان سخت تری هستیم که اگر در این امتحان سقوط کنیم صدا خرد شدن استخوانهای ما رو تمام کائنات خواهد شنید و اگر از این امتحان پیروز بیرون بیاییم ان شا الله کسی خواهد آمد که " وتمتعه فیها طویلا"

گفت: چه امتحانی؟

گفتم: "شکر در نعمت"

این امتحان سخت تر از امتحان صبر در مصیبت هست...

گفت: کدوم نعمت؟ اختلاسها نعمته یا گرونی ها؟... بی تدبیری ها و جناح بازی ها نعمته یا فقر و بیکاری؟... شوخیت گرفته؟ 

گفتم: اینهایی که گفتی نعمت نیست بلکه نتیجه کفران نعمت هست... حتی امنیت و ثباتی هم که کشور ما داره هم نعمت نیست بلکه نتیجه شکر نعمت هست...

گفت: کدوم نعمت؟...

گفتم: نعمت ولایتی که در کشور ما هست... ما امروز اگر نعماتی در کشور میبینیم به واسطه شکری هست که امثال شهید حججی و شهید شهریاری و عالمان گمنام و خدوم ما بجا میارن و اگر شری در کشور میبینیم به واسطه نا شکری و کفرانی هست که برخی متفرعنین و طلبکاران نظام مرتکب میشن...

اگر تمام مردم (ناس) از عهده شکر نعمت ولایت بر بیان ولایت عظما ظهور خواهد کرد...


برای حمایت از کالای ایرانی فقط کافیه برای هر خریدی از فروشنده اش بپرسیم ایرانی اش را میخواهم... دارید؟
اگر ده میلیون ایرانی این روش را در پیش بگیرن انقلابی در کشور خواهد شد...
بنده واقفم در برخی کالاها انصافا کیفیت مناسب وجود نداره... اما متاسفانه وقتی با فروشنده ها تعامل برقرار میکنم و میبینم چطور از کالاهای ترک و چینی دفاع میکنن و توی سر کالای ایرانی میزنن تنها یک سوال برام پیش میاد:
این همه غیرت برای دفاع از کالای ترک و چین برای چیه؟... حتی دفاعشان به قیمت بی انصافی و تخریب در مورد کالای مشابه ایرانی تمام میشه.
از تقصیر مسئولین در شکل گیری این فرهنگ چیزی نمیگم که دلم خونه.... خون...
لعنت بر فرهنگ لیبرال و دیوثت سیاسی و فرهنگی... لعنت...

فرمودن : لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ
اگر بخوایم دقیق خود آیه رو ترجمه کنیم معناش اینه: اگر شکر کنید شما را اضافه میکنم
بله... نعمت شما را اضافه میکنیم هم اشتباه نیست اما آیه داره میگه شما را اضافه میکنیم...
هعی... قلیل من عبادی  الشکور
خوبه تاملی در باب این آیه داشته باشیم...
سخن هاست در این "لازیدنکم"
الان قلیل هستیم... هم به لحاظ کمی و هم کیفی...

 

۹۷/۰۱/۱۰
ن. .ا

نظرات  (۲)

ولادت حضرت وصی ، امام علی علیه سلام رو تبریک میگم به تمام آقایان و خانمها...
دعا کنید علی گونه بشیم...

یاد این صحبت‌های آقا افتادم با این پست
«خودِ شکر، یک نعمت است. اولاً، وقتی شکر کردید، این شکر موجب ذکر میشود؛ متوجه خدا میشوید؛ خود شکر انسان را ذاکر میکند. ثانیاً، شکر به ما صبر میدهد. شکر نعمت یکی از خواصش، دادن صبر و پایداری است. در دعا میخوانیم: «اللهم انی اسئلک صبرالشاکرین لک». 
وقتی شما شکر میکنید، نعمت را میشناسید و موقعیت را درک میکنید؛ امکانی را که خدا در اختیار شما گذاشته است، به یاد می‌آورید و امیدوار میشوید. این امید، پایداری شما را زیاد میکند. لذا لازمه‌ی شکر، صبر است.
یکی از دستاوردهای شکر، قدرت پایداری و ایستادگی در میدانهای دشوار است. یکی از خواص شکر، مغرور نشدن است.
بعد هم خدای متعال وعده کرده است افزایش نعمت را؛ «لازیدنّکم». وعده‌ی الهی صدق است و ساز و کار روشنی هم دارد.» ۸۵/۳/۲۹
پاسخ:
سلام علیکم
خیلی خوب بود...
شکر ذکر می آورد
صبر و پایداری می آورد
ان شا الله از عباد قیلیل خدا باشیم " قلیل من عبادی الشکور"