ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
دوشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۷، ۰۷:۳۰ ق.ظ

به وقت شام

هر کسی در زندگی محدودیتهایی داره که ممکنه اطرافیانش اون محدودیت ها رو نداشته باشن و همینطور یه سری آزادی هایی داره که ممکنه اطرافیانش نداشته باشن...

از محدودیت های زندگی من اینه که بسیار به ندرت می تونم برم سینما... مثلا سالی یه بار... و این محدودیت برای منی که بسیار به سینما و فیلم اهمیت میدم خیلی ملموسه و البته دلگیر... اما فعلا کاریش نمی تونم بکنم...

چند وقتی بود با همسرم تصمیم داشتیم بریم "به وقت شام" رو ببینیم...کلی تدبیر کردیم که امیر علی رو وقت فیلم مشغولش کنیم که سر و صدا و بازیگوشی نکنه که مزاحم فیلم دیدن دیگران بشه... با وجود تمام تدابیر باز هم راه می افتاد بین صندلی ها و اگر مانعش میشدیم فریاد میکشید و لج میکرد... با مکافاتی تونستم فیلمی که بیش از 50 درصدش زیرنویس بود رو ببینم... و البته امیر علی هم با تمام شیطنتش خیلی مزاحم فیلم دیدن بقیه نشد.... بی صدا بود شیطنت هاش... 


اما فیلم...

خیلی خوب واقعیت فکری دواعش رو نشون داد... فوق العاده بود... چون من تحقیقاتی در مورد تفکرات دواعش و قومیت هاشون و تعلیماتشون داشتم واقعا تجلی درستی داشت...

فیلمبرداری خیلی عالی و جلوه های ویژه اش بسیار خوب از آب در اومده بود و فراتر از سینمای ایران بود...

بازی ها خوب بود مخصوصا بازی بابک حمیدیان و دو سه تا از داعشی ها...

اصلا بحث فنی اش رو ول کنید... خودتون ببینید و نقدها رو بخونید حرفم چیز دیگریست:


بعد از جنگ هشت ساله ما دشمن مطالعات گسترده ای روی علت عدم موفقیت صدام علی رغم تمام پشتیبانی ها، کرد

خلا صدامی ها در مواجهه با ایران عدم معنویت و روحیه شهادت طلبی بود...

این دو مسئله رو سالها روش کار کردن... و دیدید انگیزه داعشی ها در جنگ این چند سال عقیدتی بود و بر اساس اطلاعاتی که دارم غالب انتحاری هاشون حافظ قرآن هستن و حاضرن برای اینکه یک روز زودتر در عملیات انتحاری شرکت کنن هر هزینه ای بدن... و این اسرای حافظ قرآنشون در اسارت با کسی جز حافظ قرآن هم سخن نمیگن...

واقعا دشمن سالیانی رو بحث عقیده و مسئله شهادت طلبی (انتحار) کار کرد... اما باز شکست خوردن...

دشمن باز نشست و دنبال خلاء خودش گشت... چرا باز شکست خوردن؟... چرا جبهه مقاومت پیروز شد؟...

جوابی که الان بهش رسیدن و ممکنه در آینده عملی اش کنن و البته در تدارک عملیاتی کردنش هستن اینه:

اونها فهمیدن باید علاوه بر سلاح معنویت و شهادت طلبی به سلاح اهل بیت هم مجهز باشن...

و عمیقا در کارن تا حرکت بعدی چه در جنگ نرم و چه جنگ سخت به اسم اهل بیت و با پرچم اهل بیت باشه...

نپرسید از کجا میدونی و از کجا این رو میگی... فکر کنید تحلیل خودم اینه...

بریم عقاید خودمون در باب امامت و ولایت و شیعه بودن رو عمیق کنیم...

امتحان بعدی بسیار سخت خواهد بود...

۹۷/۰۱/۱۳
ن. .ا

نظرات  (۱۲)

"امتحان بعدی بسیار سخت خواهد بود" مو به تنم راست شد!
پاسخ:
ان شا الله اگر به صدق در راه حق و حقیقت باشیم هیچ امتحانی نیست مگر اینکه خودشون راه رو نشونمون میدن... لازم نیست حتما عارف باشیم یا خیلی تحلیل سیاسی قوی داشته باشیم... راه حق نیازی به این همه تکلف نداره... فقط در مرتبه خودمون صادق باشیم... در مقابل حق مقاومت نکنیم...
راه حق هم خیلی سهله و هم خیلی دشوار... نباید ترسید فقط باید هشیار بود و بصیر
سلام
سال نوتون مبارک
فونت خیلی ریزه ممنون میشم یکم پررنگتر یا بزرگتر بشه. نتونستم تا آخر بخونم.

پاسخ:
سلام
سال نو شما هم مبارک
چشم...
به نظر میاد که از جایی در جریان گرفتین و یک تحلیل شخصی نیست اما اگر تحلیل شخصیه من باهاش مخالفم چون بعید میدونم خون حضرت سیدالشهدا در این موارد قابل سواستفاده باشه!
همینطوری ذوقی احساسم اینو میگه دلیل خاصی براش ندارم.
پاسخ:
سلام علیکم
خب یه نمونه اش همین شیرازی ها هستن
به گمونم بعد از مقام معظم رهبری بیشترین مقلد رو در جهان اسلام سید صادق داره.... البته این اطلاعم مال چند سال پیشه شاید الان اینطور نباشه...
البته اینکه میگم به نام اهل بیت وارد جنگ میشن منظورم حرکاتی وسیعتر از حرکت سید صادق سیرازی هست...
من امیدوارم من اشتباه کنم در این زمینه
سلام مومن
سال نو مبارک باشه
ما هم خیلی وقت گیر نمیاریم بریم سینما (لبخند)
اگر بخوایم بریم یا ترجیح میدم فیلم کمدی باشه یا مثل این فیلم‌ها ارزش دیده شدن رو داشته باشه
دو سال قبل بلیط فیلم در جشنواره گیر ما آمد رفتیم
یک فیلم رو در یک واحد آپارتمان ساخته بودند و کلا مثلا فقط برای آشغال گذاشتن طرف رفت تا جلو درب (لبخند)

اما راجع به فیلم به وقت شام
به نظرم فقط یه گوشه‌هایی رو نشون داده بودند از شام
و فقط به قول شما خواستن مضمون فکری اینها رو به نمایش بذارند
وگرنه اینها با انسانیت خیلی فاصله دارند و اگر میخواستن خوی حیوانی اینها رو به نمایش بذارن اصلا امکانش نبود
با حقایقی که من شندیم و دیدم فیلم خیلی فاصله داشت
ولی در کل مبانی فکری و جلوه های ویژه رو خوب کار کرده بودند
برای شروع خیلی عالی بود

درخصوص مشکل جدید من با شما عم عقیده‌ام
یه فرقه پیزوری دراویش چند روز یه سیستم رو مختل میکنه
خدا کنه که هدایت شوند

عاقبتتون بخیر بحق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام برادر 
سال نو شما و خانواده محترمتان مبارک 
:)
بله واقعا برای وصف داعش فیلم سینمایی کافی نیست و باید سریال ساخته بشه
فکر می کنم خود حاتمی کیا هم با این جمله موافق باشه که این فیلم فقط یه استارت یا شروع بود...

روایت داریم در آخر الزمان از فتنه ها نترسید...
درسته. وقتی می نوشتم حدس زدم که از صادق شیرازی بگید.
ان شالله که اولین امتحان بعدی، امتحانِ زمان ظهور ولی خدا باشه. و نحن نقول الحمدلله رب العالمین.
پاسخ:
عرض کردم حرکتی که من نمودهاش رو چند ساله میبینم خیلی وسیعتر از حرکت شیرازی ها هست...
اسم شیرازی ها رو برای این بردم که خالی از عریضه نباشه...
باز هم میگم امیدوارم عقیده من در این باب اشتباه باشه... 
ان شا الله...
عوضش ما این محدودیت رو نداریم و تا دلت بخواد تو عید رفتیم سینما:دی
پاسخ:
نوش جانت
برای من دعا کن...
محتاجیم به دعا
سلام
عادت کرده بودم اگر تو نبینی ام من هم نمی بینم ام رو سمت چپ قالبت ببینم
پاسخ:
سلام
برش میگردونم
سلام
حتی اگر از جایی شنیده باشید قابل پیش بینیه
با وجود خط فکری و روند فتنه های دشمن...میشه گفت مرحله ی بعد میتونن از این گزینه استفاده کنن...
و چقدر سخت خواهد شد این امتحان
اگر غافل بشیم و حق رو نشناسیم
اگر بشناسیم که به فضل خدا جای نگرانی نیست

یاد اون حدیث افتادم که امام صادق علیه السلام میفرمایند ایمان خود را قبل از ظهور تکمیل کنید چون در لحظات ظهور ایمانها به سختی مورد امتحان قرار میگیرند.
(اصول کافی)
پاسخ:
سلام
همینطوره
تمام زندگی و پیشامدهاش امتحانه...
باید با این دید نگاه کنیم
سلام
نه اونقدر باید دشمن رو دست بالا گرفت که ترس برمون داره و نه اونقدر دست پایین که بیخیال بشیم.
نوری که از حق میاد راه درست رو نشون میده کافیه ما واقعا خواستار نور باشیم. خودمون میدونیم چه قدر برای دیدن نور تلاش میکنیم...
پاسخ:
سلام
همینطوره... موافقم
۰۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۳۶ صـــا لــحـــه
یا پیغمبر...
تحلیل شما خیلی کمر شکنه... خیلی...
پاسخ:
امیدوارم من تحلیل اشتباهی کرده باشم
بله خیلی درداوره
اما به شخصه خیلی امیدوارم ظهور حضرت را نسل ما ببینه
۰۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۹:۱۹ صـــا لــحـــه
می‌بینه... من خیلی امیدوارم :)
پاسخ:
ان شا الله