ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
دوشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵ ق.ظ

اذکار الهی و شیطانی

میدونم طولانیه و ممکنه حوصله نداشته باشید همش رو بخونید... اما این مطلب از باورهام برخاسته...


مدتهاست به اثر ذکر بر روی انسانها توجه میکنم اذکار الهی قلب انسان رو متوجه عالم اله میکنن و اذکار شیطانی انسان رو تیره و زمخت میکنن...

اذکار الهی فقط الفاظ نیستن بلکه مومنین هم ذکر الله هستن... نشست و برخاست و معاشرت و مصاحبت با انسانی که شما رو به یاد خدا می اندازه اون شخض ذکر الله هست و ارتباط با اون شخص عبادت محسوب میشه... مادامی که با اون شخص در ارتباطی و مادامی که این ارتباط الهی ات میکنه شما در حال ذکر هستی...

اما بحث من اینها نیست... از اونجایی که طبق آیه قرآن در اجتماع " اکثرهم لا یعقلون" و "قلیل من عبادی الشکور" هستن در معاشرت و همنشینی با خلق الله بیشتر باید مراقب اذکار شیطانی بود...
بیشتر هم همنشینهایی که همنشینی مون با اونها مستمر هست باید مورد مراقبه قرار بگیره...

فرض کنید همکاری دارید که خیلی نگاه مایوسانه ای داره به همه چیز... روزی هشت ساعت باهاش همنشینی... کافیه روزی بیست جمله مایوسانه بهت بگه... و شما هم هر بیست جمله اش رو قبول نداشته باشی... با وجود اینکه قبول نداری بعد از یک ماه روی حالات خودت دقیق شو... میبینی اثر یاس رو روی خودت...
من حدود یک سال به این مسائل توجه دارم و از روی تحقیق و تجربه دارم میگم...
اون نگاه مایوسش وقتی در کلامش ظاهر میشه ذکر شیطانی هست... و روی انسان اثر میذاره... خیلی اذکار روی ما انسانها اثر جدی دارن... و رسانه ها این رو خوب بلدن... مثلا شما اگر رسانه های فارسی زبان معاند نظام رو زیر و رو کنید غالبا همگی در حال یاس آفرینی هستن... بعد این اذکار واقعا روی مردم اثر داره... حتی اگه اصلا قبول نداشته باشن حرفاشون رو...

حال یاس یکی از اذکار شیطانی هست... منفی بینی ، تردید دائم به همه چیز، بی اعتمادی به همه و... همه اینها اذکار شیطانی هستن که در جامعه و معاشرت با افراد مثل نقل و نبات ریخته... و روح با این اذکار مکدر میشه...

اما چاره اش چیه؟... نمیشه که بنده های خدا رو به خاطر این اذکار شیطانی به حال خودشون رها کرد؟... از طرفی این اذکار حتی اگه قبولشون هم نداشته باشی تیره ات میکنن...

یه راه کارش اینه که در برنامه روزانه ات حتما اذکار الهی داشته باشی مثل حتما با یه مومنی که تو رو یاد خدا و خوبی ها می اندازه معاشرت یا مصاحبت داشته باشی یا با طمانینه و توجه قرآن بخونی (نوعا توصیه میشه با صوتی محزون "تقلید نکنید هر صوتی که از درونتون برمیخیزه با همون صوت بخونید" قرآن بخونید) یا برخی اذکار عمومی مثل صلوات و ... را در طول روز با توجه قلب زمزمه کنید... یا سخنرانی عالمی رو گوش بدید... یا کتابی موثر در زمینه معنوی بخونید...

اما چند وقتیه که راه کاری موثر به ذهنم رسیده... هنوز برای خودم پخته نشده که بگم... شاید در مطالب بعدی بگم...

وقتی مستند قائم مقام رو دیده بودم یه بخشش خیلی متاثرم کرد... اصلا بغض کردم...

وقتی ناطق نوری گفت به همراه چند نفر رفتیم خونه آقای منتظری که بهش بگیم چرا همچین مواضعی اتخاذ میکنه و آگاهش کنیم...
میگفت وقتی برخی از مسائل پشت پرده اطلاعاتی رو بهش گفتیم حرف آخرش این بود:
من از درون خانه ام تحت فشارم...

خیلی ناراحت شدم... همونجا با خودم گفتم امان از ذکر... اما از شیطان...
دامادش عضو سازمان منافقین بود... یقینا در منزلش از سوی دخترش و شاید دامادش و دیگران دائما در معرض ذکرهای شیطانی بود... یقینا اوایل قبول نداشت حرفاشون رو (توی مستند هم میشد این رو فهمید) اما ذکر وقتی با فکرت آمیخته بشه و مستمر باشه کار خودش رو میکنه...
خیلی ناراحت شدم...

همین ذکر رو توسط فرزندان هاشمی برای هاشمی احتمال میدم... اذکاری که دائم در خانه اش جریان داشت منحرفش کرد...

فکر کنم در نهج حضرت امیر باشه... میفرمایند زبیر از ما اهل بیت بود تا زمانی که فرزندش عبداله متولد شد... ذکری شیطانی به مرور در اشخاص نفوذ میکنه... حتما باید راه مقابله اش رو بیاموزیم...
تا روش فکر نکنید متوجه نمیشید از چه خطر فراگیری دارم هشدار میدم...

مومنی و سالک الی الله ی نیست مگر اینکه در معرض این اذکار قرار خواهد گرفت...

وقتی مقام معظم رهبری میفرمودن در مسائل هسته ای حتی برخی دانشمندان هسته ای به من نامه مینوشتن و حتی حضوری.. میگفتن نمیشه... ما نمی تونیم... اما من امید داشتم...
ببینید بیش از همه خود آقا در امورات مختلف سیاسی و مملکت داری در معرض اذکار شیطانی هستن... اما چطور این اذکار رو دفع میکنن... حتما روش فکر کنید...
موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۳
ن. .ا

نظرات  (۴)

اتفاقا چند روز قبل به همین فکر افتادم، من که هیچ وقت مشکلات اجتماعی و سیاسی و گرانی و اینا به چشمم نمیومد و همیشه خوشبین و امیدوار به بهبود بودم، تو این یک سالی که محل کارم عوض شده، خیلی عوض شدم. جوری که فک می‌کنم یعنی ممکنه اوضاع خوب هم بشه؟ جالبه که خیلی هم در مقابل افکار همکارام مقاومت داشتم و فک نمی‌کردم این اتفاق بیفته، اما بعد یک سال تازه به خودم اومدم و فهمیدم چی شده! از بس از فقر و بدبختی حرف زدن الان فک می‌کنم کل جامعه شب گرسنه می‌خوابن و دارن تو فلاکت دست و پا میزنن!
فکر و ذکر که می‌کنیم ان‌شاءالله، شما هم اگه لطف کنین بعدا اون راهکار رو برامون بگین ممنون میشم.
پاسخ:
دقیقا این یاس به خاطر اذکاری هست که در طول روز به شما القا میشه...
و برای اینکه خودشون رو قانع کنن میگن ما واقع گرا هستیم... درحالی که اصلا واقع نگری نیست

بله در جامعه بحران داریم ممکنه زیاد هم باشه اما اصلا این القای یاس توجیه نداره... و صرفا از درونی شیطان زده برمیخیزه
و احمدی نژاد با معاشرت مستمر با مشایی!

وقتی با یه عده از خدا بی خبر معاشرت کنی و نگاهشون کنی و دنبالشون کنی، بدونِ معاشرتِ دو طرفه حتی، کم کم بی غیرت میشی. کم کم قبحِ گناه در نظرت میریزه هرچند که هیچوقت خودت عامل به گناه نشی، اما بغضت نسبت به گناه رو از دست میدی.
وقتی مدام صفحاتِ هرچند پر از امید و هیجان آدمهایی رو ببینی که در پیجهاشون اثری از خدا نیست، یا اگر مدام فیلمهای خارجی (از هر نوعش!) تماشا کنی کم کم بی غیرت میشی! من اینو رو خودم تجربه کردم متاسفانه.
پاسخ:
بله با شما موافقم
در معرض اذکار شیطانی قرار گرفتن نیاز به سپر داره...
نکته ها چون تیغ پولادست تیز
گر نداری تو سپر وا پس گریز
کلیت مطلب رو قبول دارم اما بنظرتون چنددرصد جوانها و مردم بنیه دینی قوی دارند؟ بخش زیادی از ناامیدی که گاهی سراغ خودم و دوستانم میاد ناشی از بی اعتمادی مدیران و مسئولین و بی توجهی به جوانان و میدان ندادن به اونهاست از بی عدالتی و خیلی مسائل کشور که جوان رو ناامید به آینده میکنه اما در کل وقتی با همین تیپ افراد هم صحبت میکنم ناامید از وضعیت جامعه و مسائل فرهنگی و اجتماعی هستند و ناامید از خدا نیستند بنظرتون ذکر شیطانی هستند اینها؟سواله ها😊
پاسخ:
مشکل فقط بی اعتمادی مسئولین به جوانها نیست
بلکه مشکل علاوه بر اون بی اعتمادی جوانها به همدیگر و بی اعتمادی والدین به جوانهاشون هم هست...

در دوران پهلوی به جوان میدان داده میشد؟
اما همین جوانان تو سری خورده تونستن انقلاب کنن جنگ رو پیش ببرن و ...
در دوران جنگ هم دولت وقت (میرحسین ) کمترین همکاری رو با جوانان داشت اما یه سری به جوانها اعتماد کردن و نتیجه گرفتن
اگر مردم جامعه به هم اعتماد کنن کمترین نیاز رو به دولتی ها پیدا میکنن
شما با چند جوون فامیل و همسایه جمع بشید خانواده هاتون مبلغی کمک کنن تا شماها اشتغالی رو درست کنید...
خانواده هاتون به شما امید دارن؟
شما جوونای فامیل و همسایه و محله به هم اعتماد و امید دارید؟
پس ما جدای از این دولت با تمام نواقصش نیستیم... جامعه بی اعتماد دولتی بی اعتماد انتخاب میکنه
شاید اگه از خودمون شروع کنیم درست بشه... البته به این معنا نیست که نواقص دولت رو نبینیم و اعتراض نکنیم
سلام
مطلب جالبیه
اتفاقا دوستی دارم که با طیف گسترده ای از آدم ها ارتباط داره و بدون هیچ کلامی شدیدا هم محبوب و اثرگذاره...

شاید چون خودش از درون خیلی محکمه
از یه عالمی خونده بودم ذکر نباشه انسان ضعیف میشه،همین ذکر خدا منظورش بوده حتما...
پاسخ:
سلام علیکم
بله آیه داریم جا الحق زهق الباطل
باطل السحر اذکار شیطانی که در اجتماع به وفور وجود داره اینه که تمام وجود ما ذکر الله باشه

آقای پناهیان یه وقتی داستانی گفتن که خیلی جالب بود
میگفتن رفته بودن برای تازه مسلمانهایی (اروپایی) سخنرانی کنن
ازشون پرسیدن خدا چرا برای خوب بودن ما و عبد بودن ما بهشت را به ما میدهد؟
مگر ما با خوب بودن و عبد بودن لذت نمی بریم که خدا میخواهد اینطور جبران کنه؟

میفرمودن عبد بودن اوج لذت هست در زندگی... اتفاقا از دید جبران کردن بخوایم نگاه کنیم آدم بدا بیشتر مستحق هستن در آخرت برن بهشت چون در دنیا اصلا لذت پایداری رو نچشیدن... و خیلی بهشون بد گذشته... اونها قابل ترحم تر هستن...
چرا خدا در ازای عبودیت ، بهشت رو میده؟

میگفت اونها هم مونده بودن چه جوابی بدن...
فرمود: چون شما با عبودیت درست، خدا رو خوب به دیگران نشون میدید... دیگران رو عاشق خدا میکنید...
خدا به خاطر اینکه دیگران با دیدن شما یاد خدا و عاشق خدا شدن بهشت رو به شما میده....

سخن من هم اینه: کسی که در همه جا خدا رو حاضر میبینه همواره در حال ذکر هست... این شخص همواره آرامه... و وجودش شیاطین رو رجم میکنه...