ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۳۰ ق.ظ

همسر دوم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند:مستحب بودن تعدد زوجات را قبول ندارم و آقایان حتی به شوخی هم نباید درباره تعدد زوجات حرف بزنند.



چند ماه پیش مطلبی رمز دار نوشته بودم (که بنا به دلایلی حذفش کردم) و در اون شرایطی رو که یه مرد میتونه همسر دوم اختیار کنه نوشتم (طبق تحلیل خودم... من فقیه نیستم و حرفم بار فقهی نداره) تقریبا بیش از 90 درصد همسر دوم اختیار کردنهای مردان جامعه ما بر اساس هوای نفس یا تصمیم گیری های احساسی عاطفی هست...

و بعد اون زن های بیچاره هر دو دچار خلاء جنسی خواهند شد (این حداقل ضرری هست که در غالب ازدواج دوم ها اتفاق می افته در جامعه ما)


 اینکه راهکار برای دخترانی که سن شان بالا رفته یا زنانی که همسرانشان را از دست دادند چیست موضوعی هست که باید مجزا بهش پرداخته بشه...

اون مطلبی که رمزدار و فقط برای آقایون نوشته بودم در بهمن ماه 96 بوده الان دوباره منتشرش کردم و رمزش رو هم برداشتم اینجاست
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۴
ن. .ا

نظرات  (۸)

یعنی بعضیا میگفتن استحباب داره؟ من نشنیده بودم!
من فکر میکنم در این مباحثی که خییییییییییلی جنبه های بحث گسترده ست و نتیجه گرفتن از بحث به راحتی قابل تجمیع نیست اصلا بهتره وارد نشیم. حالا برم بحثِ اون یکی پستتون رو بخونم بعد اگر حرفی بود میام عرض میکنم.
پاسخ:
مستحب بودن این کار رو مستند کرده بودن به فتوای آقا... که کسی در جلسه این از آقا پرسیدن صحت داره؟...
آقا علاوه بر تکذیب این نسبت فرمودن با این مسئله موافق هم نیستن...
سلام
اصرار به این کار از طرف آقایون کار درستی نیست.
مرد باید به همسرش احساس امنیت بده وگرنه زن به زندگی و پرورش بچه ها بی میل میشه.
پاسخ:
سلام
موافقم
مخصوصا با  احساس امنیت دادن مرد به همسرش
۰۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۳۰ صـــا لــحـــه
راهکارِ دختران سن بالا چیه؟
ما یه روحانی‌ای رو میشناسیم که معتقده الا و لابد چند همسری باید رایج بشه تا مشکل این خانوم ها حل شه.
به قولی معتقد به جهادِ چند همسری هستند! :)) 
پاسخ:
من جرات نمیکنم به این سادگی حرف از جهاد چند همسری بزنم...
پرداختن به این مسیله که البته موضوع بسیار مهمی هم هست و هیچ انسان با وجدانی نیست که دختر و پسر مجرد مسن ببینه و رنج نکشه... نیاز به تفکری عمیق تر داره
اساسا با کسانی که با این موضوع صرفا اماری برخورد میکنن موافق نیستم... 
نمیشه از چاله خود رو به چاه انداخت...
خوندن دوباره اون سخته :)
نفی و اثباتش چه فایده یا ضرورتی داره
تنها میشه درباره شرایطش صحبت کرد و اون هم کلی نمی تونه باشه 
پاسخ:
سخت؟
نفی و اثبات چی؟
شرایط چی؟
کدوم مطلب رو خوندی عامو؟
مرحباً بک. نوشتن چنین پستی لازم بود.


به نظرم اون هایی که مجوّز جهاد چند همسری رو صادر می کنند، یا معنی جهاد رو نمی دونند و یا دردِ دینداری شان، شبیه شب ادراری کودکان است...
پاسخ:
:)
تکبیر داشت
 شما فرمودید: اینکه راهکار برای دخترانی که سن شان بالا رفته یا زنانی که همسرانشان را از دست دادند چیست موضوعی هست که باید مجزا بهش پرداخته بشه...

به نظر شما راهکار چیست؟
یکی از دلایل مخالفین تعدد زوجات همین هست که اشاره کردید. در صورتی که برای رفع مشکل باید مشکل رو حل کرد نه این که صورت مسئله رو پاک کنیم.
اصلاح باید از جایی صورت بگیره
واقعا یک نسل از دختران دارند از دست می روند. از همه جهت


پاسخ:
راستش اگر بخوام واقع گرایانه و با کمترین آسیب راهکار ارائه بدم یه مقدار بیانم تلخ هست و بیانش برای خودم رنج آور
مثل این میمونه از پدری بپرسن قرار هست دکترا چجوری پای پسرت رو قطع کنن؟

راهکار نزدیکی که مثلا دختران نیمه اول دهه شصت یا دهه پنجاه از تجرد خارج بشن عملا با شرایط موجود نه صد در صد عملی هست و نه به صلاح نزدیک... بیشتر راهکارهای عملی بلند مدت هستن... اما نباید از رحمت خدا ناامید بود
اما الان دوست دارم بیشتر در مورد ریشه این مشکلی که بوجود اومده بگم
تقریبا از بعد از انقلاب ایران در یک گذر تاریخی قرار گرفت و هجمه عظیمی از تفکرات و حملات فرهنگی و اغواگری های رسانه ای داخلی و خارجی و ... مسیر رو به سمتی برد که اول والدین و بعد فرزندان رو از مسیر حق و انصاف خارج کرد...

من کمترین سهم تقصیر رو میدم به جوانانی که ذائقه شون عوض شده 
سهم اصلی از آن مسئولین (به خاطر تزریق فرهنگ غرب) و والدین به خاطر تفکر فرزند سالاری (به جای حق سالاری) میدونم
والدین اسیر فرزند شدن و فرزندان اسیر رسانه ها و تبلیغات و تحمیلات رسانه ای شدن و شد این که میبینید...
من به شخصه اون اندازه که از والدین برای مدیریت هوا محورانه در ازدواج فرزندانشون گله مند هستم از جوانان برای انتخابهای هوا محورانه گله مند نیستم...


میخواستند حضرت آقا رو هم به نفع هوسبازی خودشون مصادره کنند.
پاسخ:
خوبی برادر؟
آقای ما قابل مصادر نیست...
ممنون که میخونی ما رو
سلام مومن. جزاکم الله خیرا

ولادت حضرت علی اکبر سلام الله علیه و روز جوان، بر شما مبارک

یعنی وقتی عنوان را خوندم پیش خودم گفتم خب میرم حلواشو می خورم چون احتمالا الان کارش از وصیت نوشتن هم گذشته!! اما دیدم نه خدا را شکر! سریع موضعت مشخص شده(لبخند)

چشم بیدار خواهر ما، را دور ندیدی پس(لبخند)

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
:)))))

سلام برادر...
بر شما هم مبارک... انشا الله بر اون طریق باشیم...
کلا من  خودم رو هم از چشم خانمم میبینم... دور دیدن و این حرفها که اصلا جاش اینجا نیست...
:)))

سر صبحی لبخند به لب ما نشوندی... خدا خیرت بده