ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۵۶ ق.ظ

خطبه سُکر آور

راستش اصلا ناراحت نیستم که بگم نهج البلاغه رو اون هم فقط خطبه توحیدی (خطبه اول) رو حدود هفت سال پیش خوندم... راستش میخواستم خطب بعدی رو هم بخونم اما اونقدر این خطبه برام سکر آور بود که دوست داشتم برای سالها غرق این خطبه بشم تا...

شاید ظرفم خیلی کوچیک بود (باید گفت ظرف ما در مقابل ظرف حضرت امیر عدم است در برابر وجود) اما هفت ساله در حیرت این خطبه حضرت امیر علیه سلام هستم... تمام عرفای ما با اون وسعت نظرشون در توحید باید بیان اینجا خیمه بزنن... و البته بی راه نیست اگر بگم لاجرم اون حرفهای رفیع رو در باب توحید از دل همچین کلامهای نورانی ای بیرون کشیدن و خوشه چینی کردن...

شاید اگر از قبل از خوندن این خطبه غرق نگاه توحیدی عرفای اصیل اسلامی نبودم شکوه  و عظمت نگاه توحیدی حضرت امیر اینقدر برام جلوه نداشت... من هفت ساله در این خطبه موندم... من فقط خطبه توحیدی حضرت امیر علیه سلام رو خوندم... بقیه رو... نمیدونم فکر کنم نخوندم... البته چرا روخوانی کردم اما...

من هنوز در خطبه توحیدی بسر میبرم...

من هفت سال پیش... توی ماه رمضان... در پادگان ارتش در شهر شیراز... در کتابخانه پادگان... عظمت این خطبه برام جلوه کرد... دوست دارم در ماه رمضان امسال دوباره دست به دامن حضرت امیر بشم تا درک بیشتری از این خطبه نصیبم کنه...




خدایا تو خود شاهدی این خطبه چه دلی از من برد... اما...

به لاک پشت گفتن به کجا میروی؟

گفت به چین و ماچین...

گفتن: با این راه و روش تو؟

خدایا توقعمون زیاده... چون 14 معصوم داریم... چون اولیا الله ی داریم که حقیقتا در مسیر این معصومین هستن... چون شما خدای این پاکان هستید...

میشه طمع نکرد؟...



کاش میشد توی این ماه به جای نوشتن فقط بخونم و بشنوم و بخواهم و نگاه کنم و سکوت کنم...
۹۷/۰۲/۲۷
ن. .ا

نظرات  (۳)

۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۵۵ سربازِ روزِ نهم
باز خوبه آمارشو داری
من هربار نهج البلاغه رو باز کردم همون خطبه رو خوندم
باقی حرف های از امیر بیان رو جاهای دیگه خوندم. اون خطبه طلسم می کنه :)
یه صحبت توحیدی هم از امام رضا تو عیون خوندم، یادمه بچه بودم دوست داشتم اونقدر افق فکریم بالا باشه اون حرف های امام رضا رو درک کنم
بزرگ تر که شدک دیدم نباید زیاد به حرف بچه ها اعتنا کرد :)
پاسخ:
متاسفانه فرمایش امام رضا علیه السلام رو نخوندم...
نه... بچه که بودی قریب العهد به مبدا بودی مطالباتت به فطرت نزدیک تر بود...
الان یه مقداری رنگ گرفتیم و طلب هامون خیلی تنزل پیدا کرد...

توی ماه رمضان و اوقات خوشت برای ما هم دعا کن...
۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۱۴ سربازِ روزِ نهم
شرمنده 
من توی اوقات خوشم قط برای امامت دعا می کنم
پاسخ:
دشمنت شرمنده باشه
میخوام تا آخر این ماه یه مقدار از این فضا فاصله بگیرم...
ببینم با خودم چند چندم...

امیدوارم بتونم...
یا علی