ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۱۴ مهر ۱۴۰۱، ۰۴:۴۷ ق.ظ

روش معاویه در تبلیغات بعضی مذهبی ها

همسرم برنامه ی «دورت بگردم ایران» رو دوست داره، نمیدونم از شبکه چند پخش میشه اما هر وقت فرصت کنه میبینه، یه بار نظرم رو در مورد این برنامه پرسید، گفتم برنامه خوبی نیست... ( دو تا خانواده ی جوان که هر کدومشون سه چهار تا بچه دارن  با بچه هاشون میرن ایران گردی و جاهای دیدنی ایران رو معرفی میکنن)

با تعجب پرسید چرا؟!!

این برنامه که هم ایران گردیه و هم تبلیغ چند فرزندی و ...

گفتم: چون مشکلات سفر کردن با بچه های قد و نیم قد رو نشون نمیدن، فقط خوشگلاتش رو نشون میدن، این در زبان و ادبیات رسانه یعنی دروغ...

ما با سغر رفتن بیگانه نیستیم، علاوه بر اینکه تقریبا سالی ۶ بار میریم شمال و به خانواده سر میزنیم، سالی دوبار هم مسافرت های طولانی مثل مشهد یا جنوب کشور مثل شیراز یا خوزستان و... داریم... بچه ها توی سفر لج نمیکنن؟! جمع کردن وسایل سخت نیست؟! گاهی بچه ها توی سفر مریض نمیشن؟! توی مسیر بچه ها توی ماشین اذیت نمیکنن؟!... فاطمه زینب توی صندلی بچه چقدر میشینه؟! بیشتر اصرار نداره بغل تو بشینه؟! این اصرارش چقدر کلافه ات میکنه؟!

هیچ کدوم از این مشکلات سفر رو تو برنامه شون نمیبینی...

گفت: آخه هدف برنامه نشون دادن جاهای دیدنی ایرانه...

گفتم اگر هدف اینه بدون خانواده برن... چرا با خانواده میرن و راوی سفر هم دختر خانواده هست؟!... پس هدف فقط ایران گردی نیست، بلکه تبلیغ چند فرزندی هم هست...

و این مدل تبلیغ، یک دروغ رسانه ای هست...ضمن اینکه دروغه، موجب افزایش یس و اختلاف در کسانی که این برنامه رو باور میکنن هم میشه...

مثلا با بچه هاسون میرن سفر... میبینن فقط خوشگذرونی و لذت نبوده... یه جاهایی واقعا بچه ها کلافه شون کردن، بعد هم مرد و هم زن دنبال مقصر اون کلافگی ها میگردن و غالبا هم جناب یا سرکار همسر مقصر تلخی های سفره...

علتش دادن الگو ی غلط از رسانه بود...

مثل خیلی از بلاگر های اینستا که تبلیغ چند فرزندی میکنن و در کنارش فعالیت اجتماعی شون رو تو چشم مخاطب میکنن اما هیچ وقت جیغ و دادشون سر بچه ها و یا غرغرهاشون سر همسرشون رو نمایش نمیدن..‌.

اینها نمیفهمن چه آسیب روانی ای دارن به مخاطبشون میزنن...

ان شا الله یه روزی بفهمن...

یادمه توی یه سخنرانی، پناهیان میگفت: معاویه شیوه تبلیغ دینش این بود که آموزش ایمان میداد اما آموزش کفر نمیداد... لذا همه ی مخاطباش رو ضد ولایت بار می آورد

 

این شیوه رسانه ای که فقط خوبی ها رو نشون میده، در کلیتش همون روش تبلیغی معاویه هست...



داد خود را به بیدادگاه خود آوردم

همین

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۱۴
ن. .ا

نظرات  (۴)

۱۴ مهر ۰۱ ، ۰۵:۱۶ پلڪــــ شیشـہ اے

راست میگین. تا حالا بهش دقت نکرده بودم. دقیقا همینه

بین قشر مذهبی هم این آفت هستش. و اگر کسی از سختی های بچه حرفی بزنه یا درد و دلی بکنه تکفیرش میکنند.

پاسخ:
به نظرم کسانی سرزنش میکنن که یا از نسل قبلی باشن یا اگر از نسل فعلی هستن خودشون توی شرایط قرار ندارن...

درک نمیکنن روح این زمانه رو
۱۴ مهر ۰۱ ، ۱۸:۵۸ عارفه صاد

یاد اون تبلیغ توی تلوزیون افتادم که خانمه بعد شکستن گلدون توسط پسربچه اش میگفت "جا مون تنگه ولی زندگی شیرینی داریم " 😁

پاسخ:
سلام
متوجه منظورتون نشدم
مدتیه گیراییم پائینه

کاملا درسته

سلام

دقیقا نکته اش همین یأس هست... 

خود من اگه از قبل با چالش های بعد تولد فرزند بیشتر آشنا بودم، فایده مهمش این بود که انقدر خودم یا همسرم رو مقصر نمی‌دیدم و سرزنش نمی‌کردم

بلکه با پذیرش و راحت ازش رد می‌شدم. 

مثل بعضی چیزها که از قبل می‌دونستم و با اینکه سخت بود کاملا پذیرفتم.

پاسخ:
سلام علیکم
ان شاالله روز به روز عاقلتر از قبل و با تجربه تر میشید
توی چیزهایی که انسان بر اثر ندانستن دچار سختی ها میشه خدا با اسم جبارش تجلی میکنه و برای اون بنده جبران میکنه

ان شا الله روزگار خوشی پیش رو داشته باشید