ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
شنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۰۶:۵۵ ب.ظ

رسانه و روح زمانه

زنهایی که توی عصر ما بیش از 2 فرزند میارن واقعا کار سختی میکنن...

شاید بشه گفت کسی که دو یا سه فرزند در عصر ما داره سختی های یک زن 6 فرزند دار رو داره در دهه 60...

چرا؟!!

چرا این ادعا رو میکنم؟

چون توی عصر ما زنی که بیش از 2 فرزند میاره فقط با سختی بزرگ کردن بچه ها روبرو نیست... بلکه داره با یک سبک زندگی اشتباهی که توسط رسانه همه گیر شده هم میجنگه... و شما اگر توی سبک زندگی دچار جنگ با اکثریت بشید سختی هایی رو تجربه میکنید که قبلش با این سختی ها روبرو نبودید...

 

مثلا مقایسه کنید یه زوج 25 ساله رو که ماشین ندارن... همین زوج 25 ساله در دهه شصت هم ماشین نداشت... به کدوم بیشتر سخت میگذره؟

قطعا به این زوج عصر ما...

 

میدونید این پدیده ها رو چجوری باید بهش نگاه کنید؟

اینها روح زمانه رو میسازن...

 

راستی روح زمانه یعنی چی؟

بذارید بیشتر حساستون کنم... توی قرآن میفرمایند ما پیامبران رو به "لسان قوم" فرستادیم...

لسان قوم یعنی مثلا اگر اون قوم عربی صحبت میکرد... پیامبرشون هم عربی صحبت میکرد؟!!

نه...

یه چیزی شبیه رفتار حضرت ابراهیم... رفت با بت پرست ها نشست... بعدش گفت من این بت رو دوست ندارم...

این میشه به لسان قوم...

لسان قوم زائیده ی چیه؟

ربطش با روح زمانه چیه؟

ربط این دو با سبک زندگی چیه؟

ربط سبک زندگی و روح زمانه با رسانه چیه؟

 

من دارم روی اینها فکر میکنم... شما هم فکر کنید...



توی ماههای اخیر وقتی حسابی درگیر مسائل رسانه ای بودم و تصمیم گرفته بودم با استاد مشورتی بکنم اما شرایط تماس نبود... خودم تصمیم به اقدام گرفتم...

چند روز پیش که بعد از 1 سال و نیم جلسه بچه ها تشکیل شده بود... جزوات جلسه به دستم رسید...

دیدم استاد تماما در مورد رسانه و فیلم و فرهنگ صحبت کردن...

فکر نمیکردم استاد اینقدر فیلم های هالیودی و نویسنده هاشون و کارگردان هاشون رو بررسی کرده باشن...

اونقدر با خوندن اون جزوه غرق در ابتهاج شدم که حرف نداره...

 

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۳
ن. .ا

نظرات  (۴)

خب حالا اگر روح زمانه رو بشناسیم متوجه میشیم میدان جهاد کجاهاست...

به نظر من همونقدر که امروز فرزندآوری جهاده.... در حوزه رسانه کار کردن هم جهاده...

ببینید ما در ادبیات دینی داریم وقتی یک زن و مرد نامحرم با هم خلوت میکنن نفر سوم شیطانه...

حالا بعضی ها از این موضوع فقط برداشت جنسی و جنسیتی نکنن... اونقدر میشه بحث علمی در این مورد کرد که حد نداره...

مثلا چه اتفاقی در قدرت تعقل انسان می افته؟

قوه خیال چه آسیب هایی میبینه؟!!

حرف در این زمینه خیلی زیاده...

در حوزه رسانه ذهن ها در بسترهایی قرار میگیرن که وادار به واکنش میشن...

واکنشی در بستر هیاهو و هیجان...

این اذهان رو از آرامش دور میکنن بعد میگن حالا تصمیم بگیر... حالا موضع بگیر... حالا حقت رو بگیر...

باید با هنر به جنگ این فریب های رسانه ای رفت...

چقدر نیاز دارم در این زمینه پاک شده باشم...

چقدر حسرت میخورم که خودم رو نساختم به لحاظ روحی...

 

۲۴ مهر ۰۱ ، ۱۲:۳۳ اقای ‌ میم

پستات نیاز به این داره که وقتی رو خالی کنی بعد بخونیش با تمرکز چون عمیقن

اگه فرصت کنم حتما این کار رو میکنم

۲۵ مهر ۰۱ ، ۰۵:۴۵ پلڪــــ شیشـہ اے

سلام علیکم

سپاس گزارم از بابت این دو پست

۲۵ مهر ۰۱ ، ۱۴:۰۵ عباس زاده

سلام و ارادت

من یقین دارم که امکانات بیشتر آدم رو شاید کمی محدودتر کنه، من خودم این رو تجربه کردم جاهایی که امکانات کمتر هست بچه ها و دوستان به جون و دل بهتر کار میکنند

قدیم درسته که شاید وضعیت مادی و امکاناتشون کمتر بوده اما یه آیتم هایی داشتن که کار بچه داری رو راحت تر میکرد و بچه ها رو مقاوم تر میکرد

و اون موضوع داشتن حیاط در منازل بود، خانه های ویلایی و حیاط دار که همسایه هم نداشتند

و مشکل این روزهای ما برای بچه دری دقیقا همسایه ها و آپارتمان نشینی ماها هست

البته که اونها هم حق دارند ولی خب از این زاویه ببین برادر که رفته رفته فرهنگ ما رو برای چیا عوض کردند و الان هم لاجرم هست و کاریش نمیشه کرد