ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۰۹:۴۲ ق.ظ

ایجاد جو غالب توسط مومنین

یه زمانی فکر میکردم ما باید رسانه ای داشته باشیم که بتونیم روی اکثریت مردم تاثیر بذاریم...

یعنی روی تاثیر حداکثری فکر میکردم...

اما هر چی بیشتر فکر کردم و تحقیق و بررسی کردم دیدم واقع گرایانه نیست و سهمی از خیال پردازی رو در بررسی ها داشتم...

.

.

اما بر این عقیده ام که در اسلام تنها چیزی که تاثیر حداکثری داره ایجاد یک جو غالب هست...

مثلا خود خدا برای اینکه روح انسانها رو متوجه عالم بالا بکنه جو غالبی به اسم ماه رمضان ایجاد میکنه... بعد دست و پای شیطان رو هم در غل و زنجیر میکنه... که راحت تر بتونی وجه نفس رو به بالا کنی

در واقع کار رسانه ای نمیکنن حق متعال...

میدونید کار رسانه ای باید برای چه طیفی انجام بشه؟

؟

؟

ذات رسانه این نیست که موافق رو به مخالف یا مخالف رو به موافق تبدیل بکنه...

اساسا نمیتونه... اگر هم بتونه خیلی مقطعی و کوتاهه...

برای همین توی اغتشاشات اخیر گفتم چون اصل حرکتی که اتفاق افتاده رسانه ای هست لذا نمی تونه خیلی مردم رو با خودش همراه کنه و اثرش کوتاه مدته...

.

.

کار رسانه ای برای چه طیفی از اجتماع باید انجام بشه؟

اون طیفی که قرار هست جو غالب ایجاد کنن...

جو غالب رو کی باید ایجاد کنه؟

خدا پیغمبر خودش رو توی مذهبی ترین شهر جهان فرستاد...

اونجا قرار بود تبلیغ و تبیین اتفاق بیفته... یعنی همون کار رسانه ای به زبان امروزی...

کار رسانه ای رو باید برای مومنین انجام داد...

چون این مومنین هستن که باید جو غالب در جامعه ایجاد کنن...

مومنین باید خوبی رو زندگی کنن تا جامعه به سمت خوبی بره...

ذات ناس اینطوره که برای خوب بودن زیاد نیاز به دلیل و استدلال نداره...همین که اطرافش خوبی ها رو زیاد ببینه خوبتر از قبلش زندگی میکنه...

یعنی سبک زندگیش بر اساس جو غالب عوض میشه... و همون سبک زندگی حالش رو بهتر میکنه...

.

.

به نظر من سوژه کار رسانه ای در اسلام، روی مومنین هست...

مومنین خوب بشن جامعه رشد میکنه...

مومنین انقلابی و مهدوی زندگی کنن جامعه هم رنگ انقلابی و مهدوی میگیره...

.

.

این نتیجه ای که بهش رسیدم خیلی خودم رو اذیت میکنه... چون اگر بخوام اسم مومن روی خودم بذارم بابت خیلی از اتفاقات بد باید خودم رو مقصر بدونم...

من اساسا انسان امیدواری هستم اما وقتی میفهمم کار رسانه ای برای ناس اثر ماندگار نداره و ناس باید در جو غالبی که مومنین ایجاد میکنن قرار بگیرن تا در مسیر درست و الهی تعاملات اجتماعی قرار بگیرن حس شرمندگی و کم کاری و... وجودم رو میگیره...

من شیعه ی خوبی نبودم برات...

من ناصر خوبی نبودم برای ای سیدِ اولاد پیغمبر...

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۱۹
ن. .ا