ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
يكشنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۵:۰۵ ب.ظ

از مورد حسد واقع شدن پروا کنید!!!

داستان چیزی که اینجا در موردش صحبت کردم از این قرار بود که یکی از نیروهام که هنوز 3 ماه نمیشد که در دفتر من کار میکرده، خیلی ناگهانی در منزلشون فوت میکنن

هنوز 40 سالشون هم نشده بوده... یه بچه هم داشته... 7 سالش بود...

دوست این مرحوم به همراه همسر مرحوم به دنبال این بودن که از بیمه برای همسر مرحوم مقرری بگیرن... اما این مرحوم سابقه بیمه ای که منجر به مقرری بشه نداشته فقط باید اثبات میکردن در دفتر من 3 ماه کار کرده و بیمه اش از اینجا رد میشده تا بتونن برای خانمش مقرری بگیرن...

اما پیش من 83 روز کار کرده بود...

اونها از من خواستن که اقرار کنم 3 ماه کار میکرده...

تا بتونن برای خانمش کاری بکنن... با یه بچه توی این زمونه...

من بعد از کمی فکر کردن بهشون گفتم: نه

چون به نظرم با توجه به اینکه 83 روز کار میکرده اقرار به 90 روز یه دروغ بوده...

هم ممکن بود برای من تبعات قانونی سنگینی داشته باشه... (مرحوم آزمایشات طب کار رو نداده بوده و بیمه در این زمینه کارفرما رو مقصر میدونه و ممکنه در کمیسیون مربوطه مستمری 10 سال یه نیرو رو از خود کار فرما بگیرن...)

برای همین محکم گفتم نه... من هر اقراری داشته باشم بابت این 83 روز هست...

تا اینکه کارفرمای خودِ من رو واسطه قرار دادن...

کارفرمام از من خواست تا کمکشون بکنم... اگر جریمه ای شامل حالم بشه ایشون کمک میکنن...

اما نمیدونستم چکار کنم...

به نظرم این یه دروغ هم بود...

زنگ به استاد زدم... قضیه رو گفتم...

به استاد گفتم قبل از اینکه پیش من شروع به کار بکنه حدود یه هفته ای هم توی خونه یه پروژه بهش دادم تا به عنوان تست برام انجامش بده...

حتی پول اون پروژه رو هم بهش دادم چون خوب انجامش داده بود...

استاد گفتن: مگر نیت نداشتی اگر کارش خوب شده ازش استفاده کنی؟

گفتم بله... 

گفتن خب اگر اقرار به 90 روز کنی ذمه شرعی گردنت نیست... اما خب اگر هم بخوای نپذیری و روی همون 83 روز اصرار کنی هم حرفت قانونی هست... منتها شما نیت داشتی ازش استفاده بکنی... بابت کار تستی هم پولش رو بهش دادی چون راضی بودی...

 

به هر حال اون زن و بچه الان نیاز به اون مقرری دارن... خودت رو جای اونها بذار...

بنا رو بر این بذار که دستشون رو بگیری... کمکشون کن ان شا الله برات مشکلی پیش نمیاد...

حالا که کارفرمات هم شریک در این خیر شده نگران نشو و برو کمکشون کن...



امروز برای همین موضوع اداره کار بودم... جلسه ی بررسی ای بود...

همسر مرحوم قبل از جلسه مقداری صحبت کرد...

نمیدونم چی بگم... فقط لحظه ای فکر کردم همسر ایشون که احتمالا بر اثر یک بیماری فوت کردن... چقدر زنها شبیه ایشون هستن... چقدر همسران شهدا هستن که شوهرانشون با پای خودشون رفتن و برنگشتن...

اینکه 40 روز فرزند ایشون نتونسته بره مدرسه... اینکه تا چند هفته نمی تونسته هضم کنه بابا برای همیشه رفته یعنی چی...

به همسرشون گفتم یکی از احتمالات در این پرونده اینه که من حدود 800 میلیون جریمه بشم... و کارفرمام هم گفته من نهایتا 100 تومن کمک میکنم... میدونستید این مسئله رو؟!!

گفتن اگر همچین حکمی بدن من از درخواستم انصراف میدم... حاضر نیستم شما بابت کاری که مقصر نبودید چنین خسارتی بدید...



نمیدونم... حالم رو نمیفهمم...

حتما کار خدا بی حکمت نبوده... اما...

دنیا عجب جایی هست...

چند تعریف از چند نفر شنیدم که رابطه اون مرحوم و همسرشون خیلی خوب و صمیمی و غبطه برانگیز بوده...

و امروز که همسرشون گفتن ما چشم خوردیم...

حرفشون رو بیراه نمیدونستم...

یکی از چیزهایی که به شدت مورد حسد هست و غبطه برانگیز هست همین رابطه خوب یک زوج هست...

زوج های خوب... تو رو خدا مراقبت کنید...

موافقین ۱۱ مخالفین ۱ ۰۱/۰۹/۱۳
ن. .ا

نظرات  (۹)

یاد این می افتم که از پسرم پرسیدم دوست داری مثل من ریش داشته باشی؟

پسرم گفت آره ولی دوست ندارم ریش هام مثل تو سفید بشه... ریش های سفید تو رو هم دوست ندارم...

میپرسم: چرا باباجون؟ ریش سفید که خیلی قشنگه!!! من خیلی دوستش دارم...

جواب داد: آخه بابا بزرگا که رفتن پیش خدا، هر دوتاشون ریش هاشون سفید شده بود...

بماند گفتگوی ما تا کجا پیش رفته بود...

اما واقعیت این بود که پسرم دوست نداشت منو از دست بده... برای همین ریش های سفید منو دوست نداشت...

لحظه ای به پسر اون مرحوم فکر کردم که همسن پسر منه... 

هنوز حالم خرابه...

۱۳ آذر ۰۱ ، ۱۸:۲۴ اقای ‌ میم

فردهای خوب هم باید مراقبت کنند😄

پاسخ:
زوج های موفق به شدت در معرض چشم زخم هستن...
جای تاسف داره اما یک واقعیته...
بالاتر از زوج موفق بودن میدونی چه کسانی در معرض غبطه و حسد قرار میگیرن؟!!افرادی که ایمان بالاتری دارن و مقربتر هستن به خدا...

۱۳ آذر ۰۱ ، ۱۹:۱۰ اقای ‌ میم

طبیعیه که زوج های موفق مقرب باشن به درگاه خدا خصوصا برای افرادی که خودشون انتخاب غلطی داشتن واسه زندگیشون

پاسخ:
وقتی انتخاب غلط و زوج موفق رو کنار هم میذارم به این نتیجه میرسم متوجه منظورت نشدم
۱۳ آذر ۰۱ ، ۱۹:۳۲ اقای ‌ میم

خب وقتی طرف همسر مناسبی انتخاب نکرده به اون زوجی که موفقه حسادت میکنه دیگه

پاسخ:
کسی که از همسرش راضی نیست الزاما انتخاب غلطی نداشته
غالبا بلوغ فکری ندارن... که از زندگیشون راضی نیستن

نتونسته اون ارتباط موفق رو برقرار کنه...

۱۳ آذر ۰۱ ، ۱۹:۴۲ اقای ‌ میم

الزامی نیست ولی به نظرم اونی که صرفا از زندگیش راضی نیست گاهی به خاطر یه رفتار غلط از خودش یا همسرسه که رضایت نداره و میتونه اصلاحش کنه ولی اونی که انتخاب غلطی داشته دیگه نمیتونه جبران کنه به خاطر همین میزان حسادتش بیشتره

پاسخ:
معتقدم ۹۰ درصد زوج ها انتخابشون غلط نبوده...
(البته چون حوصله بحث و جدل ندا م ، نکفتم ۱۰۰ درصد، والا از بالا که نگاه کنیم ۱۰۰ درصد انتخابها درسته، این آدمان که بلوغ برقرار کردن ارتباط ندارن و اغلب آدما هم واقع نگر نیستن... )
۱۳ آذر ۰۱ ، ۲۰:۰۹ اقای ‌ میم

استاد شجاعی عکس نظر تو رو داره البته نمی‌خوام مقایسه کنم ولی از نظر آماری خیلی شبیه بود تو یکی از کلیپ هاش میگه که انقدر خودتون رو برای دنیایی که از هر ده نفرش بپرسن اگه برگردی عقب همین آدم رو برای زندگی انتخاب میکنی نه تاشون میگن نه نکشید(نقل به مضمون) 

پاسخ:
خب بله، میگن این انتخاب رو نخواهیم داشت
این دلیل نمیشه که بگیم انتخابشون اشتباه بوده...
آدمای رویا پرداز غالبا از اینکه مجبورن با واقعیت زندگی کنن ناراضی هستن...
۱۳ آذر ۰۱ ، ۲۰:۱۴ اقای ‌ میم

اونایی که تو ذهنشون زندگی میکنن

کارتون تحسین برانگیز بود ک با وجود اطلاع داشتن از اینکه ممکنه جریمه بشید بازم بهشون کمک کردید ...بی جواب نمی مونه این کارتون قطعا...

اما نمیدونم این درسته ک بگیم ب دلیل چشم خوردن این اتفاق براشون افتاده ؟ ی مورد دیدم ک ی بنده خدایی ک وضع مالیش خیلی خوب شده بود و فوت کرد همه میگفتن چشمش کردن چون وضعش خیلی خوب بود ...

نمیدونم ولی حس میکنم ربطی ب این چیزا نداره ...عمر آدم دیگه ...یکی زیاد و یکی کم ..

پاسخ:
سلام
خوش آمدید
من به صورت قطعی نگفتم حتما به این خاطر بوده...
اما خب مسئله چشم زخم خیلی توی اجتماع فراوان هست...
بحثی مجزا میطلبه.

۱۴ آذر ۰۱ ، ۰۷:۵۳ مردی در تبعید ابدی ..

خدا با ما که دلتنگیم سر سنگین نخواهد شد...

 

 

+ شما پیر شدین پس :)

پاسخ:
سلام نادر خان
چرا مراعات دوزاری کج منو نمیکنی؟
نگرفتم منظورت چیه رفیق