ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
يكشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۰۸:۰۳ ب.ظ

چای دو نفره...

برای یه سوال کاری اومد اتاقم...

وقتی میخواست بره پرسید:

مهندس شما هم بچه کلاس اولی دارید؟

تا چه حرفی پیش رفتن؟

گفتم  حرف ر

گفت: پس مدرسه ی بچه ما چرا اینقدر جلو هستن؟ بخدا هر شب سر اینکه یاد نمیگیره خونه مون جنگ و دعواست... وقتی برای یاد گیری بهش فشار میاریم بچه میگه من رو زود فرستادین مدرسه، من باید سال بعد میرفتم مدرسه

 

براش توضیح دادم وقتی یه درسی رو یا نوشتنی رو یاد نمیگیره بهش فشار نیارین و استرس ندین بهش... خیلی از بچه ها اینطورن... همین درسی که الان توش مشکل داره دو سه درس بعد به راحتی درس های قبل رو جواب میده...

حتی مسائلی مثل املا اگر ضعیفه اذیتش نکنید اغلب بچه ها توی سالهای بعد تحصیلی هیچ مشکلی تو املا ندارن در حالی که کلاس اول مشکل داشتن...

اینکه خودتون استرس دارین و بهش منتقل میکنین بدترین کاری هست که میکنید...

توی گروه کلاسیشون هم اگر میبینید بعضی بچه ها سریعتر یاد میگیرن و بچه شما ضعیفتره اصلا مقایسه نکنید... اصلا نشونه این نیست فرزند شما عقب تر از اوناست... اکر خودتون باورتون بشه بچه تون ضعیفه ، حتی اگر بهش نگید ، نابودش میکنید...



ازم تشکر کرد تایید میکرد که برای همین یاد نگرفتنها پر از استرس هست و بچه هم اذیت میشه...و ظاهرا حرفهام رو باور کرده بود و خوشحال رفت، بعدش من رفتم آشپزخونه که آبجوش بریزم برای خودم

دیدم داره حرفهای منو به دوستش میگه و حال بهتری داشت...



کاش یکی هم بیاد حال منو خوب کنه...

من وقتی باتری روحم خالی میشه، خیلی بد میشم...

چون تقریبا در دسترسم کسی نیست که بتونه با کلامش حالم رو خوب کنه

البته یه چیزی هست که واقعا معجزه میکنه:

وقتی میرم خونه و همسرم رو شاد میبینم و پر انگیزه و میشینه در مورد برنامه های کوتاه و بلند مدتش میگه، خیلی از غمها رو فراموش میکنم...



کسی از یه چای دونفره انرژی بخش تر هم سراغ داره؟

موافقین ۹ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۲۰
ن. .ا

نظرات  (۱۷)

تا غم برای چی باشه

باتری چرا خالی شده باشه

خستگی دنیا؟

همرهان سست عناصر؟

سایر موارد

 

پاسخ:
به جای دو تا نظر، میتونستید ویرایش هم بزنید...

تا غم برای چی باشه

باتری چرا خالی شده باشه

خستگی دنیا؟

همرهان سست عناصر؟

سایر موارد

اگر هنوزم سر کار هستید

بدانید که سرکارید

شارژر جامانده است به خانه

 

پاسخ:
مشکل اینجاست که گاهی نمیدونیم خدا چه پتانسیل هایی توی وجود زن و مرد قرار داده...
چه پتانسیل هایی تو خودِ محرم شدن مرد و زن به لحاظ شرعی قرار داده...

یادمه روز عقدمون تا ساعت 3 عصر قمر در عقرب بود و از ساعت 3 قمر از عقرب خارج میشد... قرار محضر ساعت 3.30 بود... به پدر خانمم گفتم روز دیگه بشه دیدم خیلی توی فاز رعایت این مسائل نیست و اصلا متوجه نمیشه چی میگم...
گفتم درستتون میکنم...
یه ساعت دیرتر رفتم محضر...
تقریبا 40 دقیقه ای همه رو اونجا کاشتم...
که خاطرم جمع بشه قمر از عقرب خارج شده...
تقویم نجومی ای که داشتم به منجمش مطمئن بودم اما خب باید احتمال 1 ساعت خطا رو در رصد بده آدم...

موقع عقد خیلی به حس خودم به همسرم دقیق شدم... قبل عقد و بعد عقد...
خیلی فرق میکنه...
قبل و بعدش خیلی فرق میکنه...
اتفاقی در تکوین عالم می افته...

به خانمم میگم تو زیباترین لبخند دنیا رو داری...
زیباترین خنده های دنیا رو داری...
علت اصلی حرفم، اثر تکوینی اون شادی هست... شادی طبیعی و واقعی منظورمه...
حالا اگر خانمی دندونهای کاملا صافی هم نداشته باشه... بازم خنده هاش برای خونه اش زیباترین هست...
اگر بینی کاملا متقارنی هم نداشته باشه... بازم زیباترینه...

اینها قدرتهایی هست که خدا قرار داده...
چرا نباید به این قدرت ها پناه ببریم؟
۲۰ آذر ۰۱ ، ۲۰:۲۵ پلڪــــ شیشـہ اے

[خدا خیر کثیر بهتون بده.

چه قدر الان پدر مادرای محصلها درگیرش هستند.]

دوست و رفیق امن نعمته. ان شاءالله که خدا همسرتون رو حفظ کنه.

بهتون تعدادی رفیق دیگر هم ببخشه.

 

 

امان از باطری های خالی شده. واقعا من درمانده شدم سر این. همیشه عذاب وجدان دارم در مقابل همسرم.

 

 

 

پاسخ:
پاسخم به سیاه مست رو بخونید
سعی کنید شادیتون رو تامین کنید...
وقتی شما شاد نباشید یه خونه میره توی انقباض...
و وقتی هم شاد بودید همه خانواده رو بیارید زیر چتر شادیتون
۲۰ آذر ۰۱ ، ۲۱:۲۶ اقای ‌ میم

این مرد را که در تلخی غم است مهمان به قند کن چایت اگر دم است 

پاسخ:
نگفته بودی اهل شعر هم هستی :))
۲۱ آذر ۰۱ ، ۰۹:۲۴ اقای ‌ میم

شعرش به پست تو خیلی میومد

پاسخ:
بله، بله

حتما باید به اون قدرتها پناه ببریم!

برای عقد دخترم قول میدم قمر در عقرب رو رعایت کنم (ان شاء الله )

در مورد داداشم اتفاقا مجبور شدیم دوهفته عقب بندازیم چون خانومشون خیلی به این مساله پایبند بودند والان باید بگم بهترین زن و شوهر فامیلند. 

فکر کنم خوب نخوندم پستتون رو...در واقع اون سوال آخرش نتیجه گیری بود ....

۲۱ آذر ۰۱ ، ۱۴:۲۶ اقای ‌ میم

@ سیاه مست

استاد ما گفتن که بحث قمر در عقرب سندیت چندانی نداره

پاسخ:
داره...
جدی بگیریدش

۲۱ آذر ۰۱ ، ۱۴:۴۹ اقای ‌ میم

سندش چیه؟

پاسخ:
فکر کنم روایات و احادیثش رو توی کتاب حلیة المتقین علامه مجلسی پیدا کنی

یا ابوالفضل... اونی که میگه جدی نگیریدش چه دل و جراتی داره...
بله قطعا اثر واقعی دست خداست و شما نادانسته در معرض خطری قرار بگیری خدا رفع ودفعش میکنه...
اما...

۲۱ آذر ۰۱ ، ۱۴:۵۴ اقای ‌ میم

من خودم نمیدونم تو یکی از فایل های استاد شنیدم که گفتن سند محکمی نداره حالا خدا خودش عالمه

فکر کنم مبحث تنبلی و بی حوصلگی بود

۲۱ آذر ۰۱ ، ۱۷:۵۲ اقای ‌ میم

اگرم میخوای سندی بدی یه سندی بده طرف بتونه بره بخونه من کتاب حلیه المتقین رو از کجا پیدا کنم؟

پاسخ:
بخدا مغزم نمیکشه بخوام برم پیداش کنم...
وقتش رو هم ندارم
شما کلا احتیاط کن تو این داستان
۲۱ آذر ۰۱ ، ۲۳:۴۲ پلڪــــ شیشـہ اے

سپاس گزارم. لطف کردید.

با تشکر از راهنمایی هایتان.

ان شاءالله

یکی از دوستان ما مدت ها بچه دار نمیشدن و دعا و ذکر و درمانی نبود که پی نگرفته باشن بعد از مدتها توسلات باردار شدن و متوجه شدن گره احتمالا به خاطر خونده شدن خطبه عقد در قمر در عقرب بوده...این نوع احتیاط اگر نفعی هم نداشته باشه فکر نمیکنم ضرری داشته باشه!

پاسخ:
خب خطبه عقد یا فرزنددار شدن خیلی دستورات داره...
یادمه یه روز از استاد در موردش پرسیدم که دستورات زیاده... آدم بخواد همه رو رعایت کنه عین گاو بنی اسرائیل میشه... دیگه نمیشه اون شرایط رو مهیا کرد...
گفتن مهمترینش قمر در عقربه... این نباشه روی بقیه خیلی سخت نگیرید...

شما دیگه نمی نویسید؟
۲۳ آذر ۰۱ ، ۱۴:۴۳ اقای ‌ میم

@ معمار

از کجا متوجه شدن به خاطر خونده شدن خطبه عقد در زمان قمر در عقرب بوده؟

بله ضرری نداره

پاسخ:
یه راهش اینه که وقت بذاری تحقیق کنی و اثبات کنی اشتباست :)
۲۳ آذر ۰۱ ، ۱۵:۵۹ اقای ‌ میم

خب هیچ کس انقدر زمان نداره و از اون مهم تر اینه که آدم وقتش رو صرف کارهای مهم کنه

پس چه راهی میمونه اینکه به کسی مراجعه کنیم که خودش عالمه مثلا استاد ما که گفتن سند محکمی نداره این درباره سندیت قمر در عقرب

اما اثرش رو با تحقیق هم آدم متوجه نمیشه مثلا فردی در آینده ازدواجش ختم به طلاق بشه با تحقیق چه جوری بفهمیم در اثر توجه نکردن به قمر در عقرب بوده یا نه؟

پاسخ:
امان از استادها...
همش زیر سر اونهاست

۲۳ آذر ۰۱ ، ۱۶:۰۴ اقای ‌ میم

ربطی به اساتید نداره برای درک این مسائل باید عقل ما لطیف باشه تا از شر ناس در امان باشیم:)))))

خب چون خیلی دغدغه ی فهمیدن علت و حکمت این تاخیر رو داشتن خیلی هم پرس و جو میکردن و پیگیر بودن و وقتی یکی از اساتید فرموده بودن احتمالا به خاطر جاری شدن عقد در قمر در عقربه رفته بودن ببینن عقدشون احیانا در قمر در عقرب بوده یا خیر که دیده بودن بله...

 

چرا گهگداری روزمرگی.ولی کلا خیلی از فضای نویسندگی خصوصا در بلاگ فاصله گرفتم مدتی اینستا بودم و اونجا مینوشتم...

پاسخ:
وقتی فهمیدن عقد در قمر در عقرب بوده، چه پیشنهادی دادن؟
خوبه که اینجا هم بنویسید

اون ابتدا که پیش یک استادی رفته بودند و بهشون یک دعای طولانی داده بود و گفته بود مداومت داشته باشید و نگفته بودند کی و چطور مشکل برطرف میشه.بعد از مدتی  برای خود بارداری خدا هدایتشون کرده بود رفته بودن پیش دکتر اشرف معینی و به عنوان انواع ناباروری های بی علت به روش آی وی اف باردار شده بودند...و بعد از بارداری ظاهرا متوجه شده بودن که علت میتونه این باشه و چک کرده بودن و دیده بودن بعله.و البته دومین فرزند رو هم به صورت طبیعی و بالافاصله بعد از فرزند اول باردار شدند...