ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سه شنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۹ ب.ظ

نظم ذهنی_ بت بزرگ

عرفت الله سبحانه بفسخ العزائم و حل العقود و نقص الهمم

چند روزه درگیر معنای این حدیثم

درس جدیدم از این حدیث:

خدا نظم ذهنی ما رو خواهد شکست...

نظم ذهنی شکسته خواهد شد...

در وادی دین این شکستن ها بیشتر هم خواهد شد...

و چه بی دین ها درست کرده خدا، با این نظم شکنی های ذهنهای مومنین...

و به چه پرتگاههایی رفتم با این ذهنم و دست غیب برم گردوند...



اینکه میرداماد به ملاصدرا گفته بود فلسه به دو راه ختم میشه

1 الحاد

2 اله

به نظر من کسانی توی فلسفه به سمت الحاد میرن که در دام نظم ذهنی می افتن...

و نسبت به نظم ذهنی شون متعصب میشن...

راستی؟

چیا مصادیق نظم ذهنی هستن؟!!

مقابلِ نظم ذهنی چیه؟!!



و باید اینجا یک سلام بزرگ به روح علامه حسن زاده بفرستم که چینش مباحث فلسفی شون فوق العاده ساختار شکن بوده و عملیاتی و بدیع...

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۲۲
ن. .ا

نظرات  (۳)

توی هفته ی اخیر از سوی چند نفری تذکراتی به من داده شده و گلگی هایی ازم کردن...

تو رو خدا این مطلب رو ربط ندید به تذکرات و گلگی های خودتون...

 

این مطلب، دغدغه ی خودمه...

 

حاجی ما تازه داشتیم مطلب آماده می کردیم مقابل نقطه نظر شما

چقدر از حسن زاده می شنوم کتاب آسون فهمی دارن ب ما معرفی کنین؟

پاسخ:
کتاب معرفت نفس ایشون بیش از حد آسون فهم هستن
برای همین توصیه میکنم شرحی از اون کتاب گیر بیارید و بخونید... سادگی اون کتاب موجب میشه خوب روی مطالبش تامل نشه...

دیگه این مدلیشو ندیده بودم

شرح بر کتاب آسون