ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۱ دی ۱۴۰۱، ۰۶:۵۱ ب.ظ

آرمانهای ذهنی

چه دانستم که این سودا

بدین سانم کند مجنون

دلم را دوزخی سازد

دو چشمم را کند جیحون...

دوست دارم از همه خواهش کنم این شعر مولوی رو تا آخر بخونن...

سودایی که مولوی ازش حرف میزنه، سودای رشد و کمال و عشق هست...

اما با حوصله بخونید که این سودا با مولوی چه کرد...

دل دوزخی ، دو چشم جیحون، غرق شدن در سیلاب، غرق شدن کشتی، تکه تکه شدن...

واااای خدایا مولوی در این شعر چه شاهکاری خلق کرد...

ای کسانی که سودای عشق دارید... اون جمالی که دل برد از شما همچین جلالی در پیش داره...



به این مطلب اضافه میکنم... فعلا برم... حرف زیاد دارم...

با کسانی که دچار عشق ها و آرمانهای ذهنی میشن...

این اشکها خونبهای عمر رفته ی من است...

تو رو خدا اون شعر رو با حوصله بخونید...



انسان یک جمالی از آرمانها میبینه...

اما نمیدونه این جمال، چه جلالهایی رو در پیش داره...

یه بیت قبل بیت آخر میگه:

نهنگی هم برآرد سر

خورد آن آب دریا را...

چنان دریای بی پایان

شود بی آب چون هامون...

اساسا به این خاطر هست که کسانی که طلبی داشته باشن اما طلب اونقدری عمق نداشته باشه وارد همراهی دین خدا و اولیای الهی میشن اما از یه جایی به بعد مسیر عوض میکنن...

و کاش مسیر عوض کنن...

کاش...

اگر اهلش نیستیم کااااش مسیر عوض کنیم...

بعضی از ماها مسیرمون رو عوض نمیکنیم و اهل ادامه مسیر هم نیستیم اما مصریم تا بقیه اهل مسیر رو از ادامه دادن منصرف کنیم...

این خیلی بده...

اگر با موبایل نمی نوشتم... حتما در مورد اون شعر بیشتر شرح میدادم...

ای ماهایی که مدعی شدیم... 

خیلی تکونمون میدن...

عالم عشق عالم بچه ننه ها و رمان نویس ها و بچه سوسولها نیست...

بازم ادامه داره ان شاالله

 

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۰۱
ن. .ا

نظرات  (۶)

۰۱ دی ۰۱ ، ۲۲:۰۶ سیاه مست

قل ان الخاسرین الذین خسروا انفسهم و اهلیهم یوم القیامت

...‌‌

 

۰۱ دی ۰۱ ، ۲۲:۴۱ سیاه مست

تکان دهنده

سنگین

ضروری

سوال برانگیز

۰۲ دی ۰۱ ، ۰۲:۳۲ مارکوپولو ...

سلام

واقعا مشتاقم که بیشتر بنویسید ...

۰۲ دی ۰۱ ، ۱۸:۳۱ این جانب

وقتی میگم شما برای این فضا لازمید، زوایایی رو عیان میکنین، راه و چاه و نشون میدین و از چیزهایی میگید که اصیله و بسیار مهم و ضروری، نگید تعارف میکنم.

 

احسنت

رحمت خدا به شما


حرف زیاده فقط توروخدا دوستان بیشتر دقت کنن و الا ترکستان ویرانی منتظرشونه

۰۲ دی ۰۱ ، ۲۱:۱۳ میم مهاجر

« أَ حَسِبَ النّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنّا وَ هُمْ لایُفْتَنُونَ »

 

الهی که ظرفیت و توان همراهی با ولی خدا و حرکت بر صراط مستقیم رو بهمون بدن

الهی که لیاقت و توفیقش رو کسب کنیم...

سلام از طرف عضو جدید

کاش این پست و ادامه دار تر کنید چون دیدگاه جالی رو بررسی کردید و نیاز با شرح بیشتر داره...

پاسخ:
مطلب بعدی رو هم بخونید... کمی بازترش کردم