ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
جمعه, ۱۸ فروردين ۱۴۰۲، ۰۶:۳۳ ق.ظ

دراماتیک ترین بخش زندگی انسانها...

هم میشه گفت این بخش از سیر تکاملی انسان، اوج شکوه سیر تکاملی انسانه... هم میشه گفت تمام نگرانی ها میتونه این جا جمع بشه...

هم بشارت هست و هم تنذیر...

مثال مرغ و جوجه رو خیلی زدم... جوجه ها وقتی از تخم سر بیرون میارن و متولد میشن، تا یه مدتی مادر خیلی ازشون دفاع میکنه... اما از یه جایی به بعد مادر به جوجه ها میدون میده تا خودشون دفاع کردن رو یاد بگیرن...

هزینه ی این یاد گیری گاهی این میشه که بعضی از جوجه ها خوارک مار و موش و گربه و شغال میشن...

اما برای انسان این قصه خیلی دراماتیک تره...

خیییلی...

مثلا چجوری؟

انسان بعد از سن تکلیف وارد عرصه ی تشخیص میشه...

عرصه ی تشخیص، خیلی عرصه ی جدی و نفس گیری هست... تا جایی که گاهی انسان ممکنه با خودش بگه کاش هیچ وقت پا به عرصه ی وجود نذاشته بودم...

شما اگر توی خانواده تون تمام اطرافیانتون پیغمبر باشن باز هم از سختی عرصه ی تشخیص چیزی کم نمیکنه... چون خدا عرصه ای ایجاد میکنه که خودت باید تشخیص بدی و خودت تصمیم بگیری و خودت هزینه های تصمیم ات رو بدی...

 

این مسئله اونقدر برای خدا خط قرمز هست که نه تنها در راه رسیدنم به تشخیص، ممکنه به خودم آسیب بزنم... بلکه خدا در راه رسوندن من به تشخیص، پیامبران و امامان و اولیای خودش رو هم فدا میکنه...

 

خدایا چرا این وادی اینقدر جدی هست؟

چرا کوتاه نمیای؟

 

یه مقداری کوچه بازاری تر بگم تا حیرت کنیم همه با هم... که چرا برای خدا اییینقدر مهمه که هر شخصی خودش به تشخیص برسه؟!!

خدا برای اینکه من به تشخیص برسم ممکنه اجازه بده من با شخصی ازدواج کنم که بدبخت بشم و روزی چند بار آرزوی مرگ کنم... ممکنه اجازه بده من وصلتی کنم که تمام بچه هام معلول بشن... ممکنه اجازه بده خطایی بکنم که با خطای من عزیزی رو از دست  بدم و اسباب مرگش رو فراهم کنم ...ممکنه اجازه بده که رفتاری بکنم که به واسطه ی رفتار من ولی خودش که خطر قرمزش هست تکه تکه بشه...

 

یا خداااا

چرا آخه؟!!!

راستی اگر به تشخیص برسیم چی میشه؟

چه اتفاقی با تشخیص ما می افته که شما اینقدر روش حساسید؟!!

 

طبق اون حدیثی که چند باری مطرح کردم : خدا ولی خودش رو در بین مردم پنهان کرد تا مردم به خاطر احترام به ولی خدا، به همدیگه احترام بذارن...

یعنی حرمت ولی خدا برای خدا خیییلی پر رنگ هست...

خدا عجیب و غریب روی ولی خودش حساسه... جوری که علامه شعرانی در وصیت نامه خودش توصیه میکنه به انسانها سوء ظن نداشته باشید چون ممکنه نادانسته نسبت به شخصی سوء ظن داشته باشی که اون شخص ولی خدا باشه... و سوء ظن نسبت به ولی خدایی که تو نمیدونی اون یک ولی هست، موجب میشه تو دچار قساوت قلب بشی و تما بدبختی ها با قساوت قلب آغاز میشه...

 

یعنی حتی اگر ندونی شخصی ولیِ خدا هست و نسبت بهش بدبین باشی قسی القلب میشی...

آخرت خط قرمز هستن این اولیای خدا...

حالا اونهایی که نسبت به رهبری ظن بد میبرن، ان شا الله که خدا هدایتشون بکنه... از ما گفتن...

یه دیوانه بهتون بگه جلو یه چاه هست... حواستون رو جمع میکنید که مبادا راست باشه... به حرف من در حد یه دیوانه بها بدید...

 

حالا برای خدا خط قرمزتر از ولی و امام خودش هم وجود داره...

اون چیه؟!!

تشخیصِ مردم!!!

وااای از تشخیص...

 

اینکه من در اربعینی با تصور اینکه برای به تشخیص رسیدن من بوده که امام حسین و اهل بیتش و یارانش دچار اون مصائب شدن، غرق در اشک شده بودم... و دوست داشتم زمین دهن باز کنه و منو ببلعه تا من نباشم دیگه... حکایت از این داشت...

خدا به من فرمودن نه زمین دهن باز میکنه و نه تو نیست میشی...

آدم شو...

اهل تشخیص شو...

راستی بیاییم به فکر بنشینیم ببینیم چرا اینقدر تشخیص ما برای خدا مهمه؟!!!

به نظرتون عجیب نیست که خدا اینجور مصرانه برای اهل تشخیص شدن ما پا سفت کرده؟!!

حالا اگر کار خوب انجام دادن مهمه خب ما به توصیه ی نزدیکانت، کار خوب انجام میدیم... کافی نیست؟

خدا نه تنها کافی نمیدونه بلکه نزدیکانش رو از ما میگیره یا پنهان میکنه تا ما با تشخیص خودمون خوب بشیم و خوبی کنیم....

 

چرا آخه؟

از تقوای عقل اینه که میل به اسرار پیدا کنه...

این چرا گفتن ها برای توجه دادن به سِرِّ این حساسیت خدا برای اهل تشخیص شدن ماست...

 

یا علی و التماس دعا...

 

 

 

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۱۸
ن. .ا

نظرات  (۵)

... یه بار یکی رفت پیش مرحوم اقای مصباح و گله و شکایت کرد از اینکه گاهی مواقع پیش میاد رئیس جمهور بخاطر اینکه رای مردم رو داره ، ممکنه از چهارچوب نظرات رهبری سرپیچی کنه ، پس بیایم انتخاب رئیس جمهور رو پارلمانی کنیم تا رئیس جمهور نتونه سرپیچی کنه .
اقای مصباح چی پاسخ داده باشند خوبه ؟ ایشون در پاسخ گفتند: "شما اشتباه میکنید . این اونی نیست که خدا میخواد ‌وگرنه خدا میتونست کاری بکنه که مسئله غصب خلافت پیش نیاد اصلا . چیزی که خدا از ما میخواد اینه که ما فقط زمینه رو برای انتخاب مردم فراهم کنیم . اینکه در نهایت چی بشه با ما نیست بلکه متوجه تشخیص انتخاب کننده هاست " . اخرش به شوخی به طرف گفت گویا با خدا اختلاف فتوا دارید :))
این مسئله ای که شما به درستی بهش پرداختید ، چیزیست که خیلی ها ازش غافلند

پاسخ:
فکر کنم قبلا شنیدم اینو
اختلاف فتوا با خدا هم باحال بود...

کلا منیت یعنی اختلاف فتوا با خدا دیگه...

خدایا خودت جمعمون کن :))
۱۸ فروردين ۰۲ ، ۱۹:۰۷ پلڪــــ شیشـہ اے

سلام علیکم. 

چه طوری آدم اهل تشخیص میشه؟ 

چه جالب و ترسناک ...

در مورد ولی و قساوت قلب، نمیدونستم. دلم میسوزه برای اطرافیانم که بابت فشار مشکلات دارن روی برگردان میشن. چند روزه بهم ریخته ام. تحمل جمع های مخالف سخت شده. حرف زدن سخته، سکوت سخته. چه طور میشه چیزی گفت که دیگران دست از توهین کردن بردارن؟ واقعا من کنترلم و از دست میدم اگر گفت و گو کنم.

دلم میخواد حرفهاشون و جواب بدم، ولی نمیدونم چه طوری؟

پاسخ:
سلام علیکم
همیشه مد نظر داشته باشید اولویت حفظ تعادل خودِ شماست...
اگر در توان شما نیست که پاسخ بدید خب چرا خودتون رو اذیت مینید؟

مگر شما وقتی یه مانتو میخرید برادرتون به رنگ و مدلش اعتراضی میکنه؟!!
خیلی راحت میگید دوستش داشتم و خریدم...

در مورد رهبری هم همین جوری باشید... لازم نیست بحث کنید...
بگید دوستش دارم... جواب تو رو هم نمی تونم بدم...
تموم...
اعلام کنید که توان و حوصله ی بحث رو ندارید...
مگر اینکه اعتراضات اونها در دل خودتون هم تردید ایجاد کنه...
اگر اینطوره سعی کنید خودتون تحقیقاتتون رو هم بیشتر کنید...

ولی رو میشه بیشتر توضیح بدین؟ 

 

هم‌زمانی این پست با صوت حاج آقا پناهیان جالب بود برام. در کل تکمیل کننده‌ی همن 

پاسخ:
سلام
کدوم صوتشون؟

منظورم از ولی خدا، اینجا صاحبان عصمت نیستن...
بلکه انسانهایی که روزگاری مثل ما بودن اما با مجاهده و اهل عمل شدن به ولایت تکوینی رسیدن...

تکوین هم از همون کُن میاد
یعنی متن واقعیت... یعنی هست و هستی...

کن فیکونی هم که در قرآن اومده یعنی حق متعال اراده میکنند که چیزی باشد پس هست میشود...
ولیِ خدا به این هست ها ولایت پیدا میکنه...
یعنی نسبت به اونها قدرت پیدا میکنه...
اتحاد وجودی پیدا میکنه...

حالا اولیای خدا همیشه اینطور نیستن که اهل کرامات باشن و چیزهایی که در مورد عرفا میگن رو داشته باشن...
همین آقای پناهیان میگفتن بعضیا ممکنه ولی خدا باش اما خودشون هم ندونن...

نمیدونم دقیقا چه چیزی میخواید در مورد "ولی" بدونید...
یه توضیحاتی دادم... اما اگر دقیق تر بپرسید بیشتر میتونم کمک کنم
۱۹ فروردين ۰۲ ، ۱۷:۳۳ شنگول العلما

سلام ^_^
حدیث قدسی
قَالَ اَللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى لَأُعَذِّبَنَّ کُلَّ رَعِیَّةٍ فِی اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَیَةِ کُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَیْسَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ کَانَتِ اَلرَّعِیَّةُ فِی أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِیَّةً وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ کُلِّ رَعِیَّةٍ فِی اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَیَةِ کُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ کَانَتِ اَلرَّعِیَّةُ فِی أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِیئَةً.
امام باقر علیه السلام فرمود: خدای تبارک و تعالی فرموده است: هر آینه عذاب میکنم هر رعیتی را که در اسلام با پیروی از امام ستمگری که از جانب خدا نیست دینداری کند، اگر چه آن رعیت نسبت باعمال خود نیکوکار و پرهیزگار باشد و هر آینه در میگذرم از هر رعیتی که در اسلام با پیروی از امام عادل از جانب خدا دینداری کند، اگر چه آن رعیت نسبت به خود ستمگر و بدکردار باشد. (الکافی (ط - الإسلامیة)، ج 1، ص 376 )

پاسخ:
ماچ های فراوان بر شما دوست عزیز

سلام و رحمت

ان شا الله خداوند در شنگولی مستدامت بداره برادر
حدیث قشنگی بود
۲۰ فروردين ۰۲ ، ۰۱:۲۶ پلڪــــ شیشـہ اے

چه پاسخ ارزشمند و دقیقی. بسیار سپاس گزارم.

 

بعد از خواندن پاسخ تان به نظر خانم میخک، تازه متوجه معنی ((ولی)) در متن شدم. این مطلب با صحبتهای دیروز برنامه زندگی پس از زندگی در مورد حفظ کرامت و احترام انسان ها برایم بسیار جالب بود. من نوعی بواسطه کم ظرفیتی خودم، در مواجه با خطا و گناه دیگران به آنها بی ادبی یا ترش رویی میکنم، به خیال اینکه طرف حقش بود ...

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی