ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
جمعه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۲، ۰۵:۴۷ ق.ظ

وبلاگی ها و شب قدر

آقایان

عباس زاده: نسل و ذریه پاک و عاقبت بخیری

 رزمنده: خوشبختی و عاقبت بخیری

دکتر مهربان: فتح قله های علمی در طب و عاقبت بخیری و نسل و ذریه پاک

امیر سجاد: الهی عاشق بشی و باشی و بمانی... عاقبت بخیری و شهادت

نوید: شهادت و نسل و ذریه ی پاک

این جانب: عاقبت بخیری و دنیا و آخرتی آباد ، نسلی پاک

شاگرد بنا: نسل و ذریه ی پاک، عمر طولانی و با عزت به همراه خدمت های بزرگ به دین، عاقبت بخیری و شهادت

یک مسلمان: خوشبختی ، خیر دنیا و آخرت و تجربه ی عشق و عاقبت بخیری...

مرآت: الهی عاشق باشی و عاشق از دنیا بری... نسل و ذریه ای پاک و عاقبت بخیری

سرباز: همسری هم مسیر و اینکه الهی عاشق بشی و از عشق بسوزی... و عاقبت بخیری...

سجاد: الهی عاشق بشی و عاشق بمانی... خوشبختی... نسل و ذریه ای پاک... عاقبت بخیری...

مسعود: قدرت روحی... رهایی... و الهی که خوشبخت بشی و عاقبت بخیر

شنگول العلما: بیش از پیش سعه ی روحی... عاقبت بخیری و نسل و ذریه ی پاک...

عین الف: الهی عاشق بشی و مبتلا... عاقبت بخیری و شهادت...

و عده ای دیگر



بانوان هم

میخک: خوشبختی و خیر دنیا و آخرت... نسل پاک و آرامش روحی... عاقبت بخیری...

مروه: خوشبختی و نسل پاک...عزم های بلند و عاقبت بخیری... زیارت اربعین هر ساله...

صالحه: خوشبختی و نسلی پاک... عاشق شدن و سکوت و رشد... شهادت...

رهرو: خوشبختی و نسلی پاک... تاثیرات اجتماعی بزرگ و عاقبت بخیری

بهار: مبتلا شدن... خستگی در راه خدا و موثر برای خلق... عاقبت بخیری

پروانه: عاشقی و سکوت... عاشقی و رهایی... خستگی در راه حق... عاقبت بخیری...

شاگرد خیاط: خستگی برای خدا... خستگی... سکوت... خستگی... رهایی و مبتلا شدن... عاقبت بخیری و دست گیری از خلق...

پرین: جهاد علمی... خوشبختی... استقامت در مسیر حق... نسلی پاک... عاقبت بخیری و شهادت...

میم مثل حنانه: خوشبختی...مبتلا شدن به دوست... عاقبت بخیری...

دزیره: خوشبختی... نسلی پاک... عاقبت بخیری

مهاجر: خوشبختی... چشیدنِ دانسته ها... گرفتار دوست شدن و رهایی... عاقبت بخیری

صبا: نسل و ذریه ای پاک... زیارت امیرالمومنین و امام حسین و روزی هر ساله ی اربعین... همت بلند در جهاد اکبر و عاقبت بخیری

ماه زده:خوشبختی و مبتلا شدن به دوست... استقامت در راه عشق... رهایی و شهادت...

مهتاب:خوشبختی و گرفتار دوست شدن... همتی بلند برای عاشقی... خدمات ارنده ی اجتماعی و عاقبت بخیری

و عده ای دیگر



بخشی از دعای دیشبم برای هر آنکس که خدا به ذهنم آورد...

چقدر زیباست و دوست داشتنی وقتی از اعماق قلبت برای همسایه ها و دوستان از خدا طلب خیر میکنی...

الهی بچشیم همچین لذتی رو...

و عظیم تر از این لذت:

در عالم واقعیت دست به کار بشیم برای رسوندن خیر به این دوستان و همسایگان...

خدایا ما رو از چشیدن این لذات بی بهره مگذار

موافقین ۸ مخالفین ۱ ۰۲/۰۱/۲۵
ن. .ا

نظرات  (۲۵)

چقدر قشنگ نوشتید

پاسخ:
جمعی بودن شما خیلی قشنگ تره
چون وقتی میخواستم اسم یکی از سه تاتون رو بگم هر سه تا به ذهنم اومدید
اما چون اسم دو تا تون تو ذهنم بود همون دو نفر رو نوشتم

جمعتون خیلی خوبه...
خوبی اصلیش هم در اینه که روحیاتتون با هم متفاوته اما با همید...
این نکته اش توی چشممه

اشک شوق... 

عاقبتتون بخیر

پاسخ:
بزرگوارید
شما با خانم صهبا که مدت کوتاهی در وبلاگ می نوشتند ارتباط داشتید به نظرم
خبری دارید از ایشون و خانواده شون؟
۲۵ فروردين ۰۲ ، ۰۹:۵۴ میم مثل حنانه

سلام

چه دعاهایی...

حقیقتا تعجب کردم اسمم رو دیدم...

عاقبتتون بخیر زیر سایه ی مولا

پاسخ:
این تعجب ها خیلی جای تامل داره...
کاش بشه بازش کرد و در موردشون بنویسم

سلام

طاعات و عباداتتون قبول 

متفاوت ترین پست شب قدری :))) . ممنونم از اینکه به یاد ما بودید . خدا ان شاالله شما و خانواده ی محترمتون رو عزیز و خوشبخت و عاقبت به خیر قرار بده و چشم هاتون روشن به دیدار مهدی فاطمه (عجل الله تعالی فرجه الشریف) کنه.

 

+ هروقت یکی برای آدم های اتو کشیده آرزوی عشق می کنه روحم شاد میشه.

چون کم میشه از اتوی لباسشون..... چون خاکی میشه لبه ی آستین هاشون... چون حکما می فهمن که زندگی همش کار و تحصیل و درس و بحث نیست.

منم متقابلا همین آرزو های شما رو دارم براشون ( خدایا همینکه ایشون گفتن!)

هرچند درست نمی دونم آرزوی عشق دعاست یا نفرین.

به قول شاگرد خیاط... حق عوضتون بده.  

پاسخ:
سلام
سلامت باشید
برای شما هم آرزوی عشق کردم... ولی شما اتو کشیده نیستید...

نه عشق نفرین نیست... و البته به بها هم نمیدن و به بهانه میدن...
باید بهانه اش رو جور کنیم...

حق عوضتون بده

کاش آدما رو با لینکشون بزارین برم دنبالشون کنم

من آدمای کمی رو شناخته ام و دنبال کرده ام

آخرش سر در نیاوردم خستگی چیه

سکوت هم که واقعا در توانم نیست

با مبتلا شدن مشکلی ندارم...همه ی چهل سال همین بوده

اما عاقبت این ابتلائات خیر باشه دیگه میشه یه بحث جدا

متقابلا دعاتون باید کرد...بر و بچ بدویین بیاین 

الاهی از قدمهاتون یک مسیر 

و از قلمتون یک کتاب درباره اون مسیر 

در بیاد تا سال دیگه 

الاهی هر کی به شما گفته زن ذلیل خودش برای خانواده اش 

جناح الذل من الرحمت

بشه

شماهم الگوی سلوک با خانواده بشین ....اما زور نگن بهتون لطفا

پاسخ:
یه عده از این دوستان دیگه نمی نویسن
شروع ارتباط وبلاگی بوده و بعدش تلفنی...
یه عده هم ممکنه بنویسن اما من بی خبرم...

شاید خانم صالحه بتونن خستگی رو براتون توضیح بدن...
اگر نتونستن خانم خودم احتمالا بیش از ایشون خستگی رو تجربه کردن...
در یک کلام خستگی جلوه ی جلالی عشق هست
اما فرصت داشتن و با حوصله انتخاب کردن و... جلوه های جمالی عشق...
با جلوه ی جمالی فقط ربودن مطرحه اما طی مسیر صرفا با جمال ممکن نیست...
برای طی مسیر باید اهل استقامت بود
باید دور شد اما دوام آورد... اما موند...
خستگی خیلی حرفها توشه...
میگن عمیق ترین لایه ی نفوذ اینه که شخصی رو در سیستمی رها میکنن و چندین دهه هییییچ ارتباطی باهاش نمیگیرن
اما اون شخص همچنان درگیر ماموریتش هست...
در داستان عشق هم مشابه این را خواهیم چشید...

خستگی، روایت عجیبی هست...
من بیشترین دلسوزیم برای کسانی هست که وسط خستگی گام برمیدارن و با اندک غفلتی دور هم میشن از هدف... اما اهل مسیرن...
ماها که تشخیص میدیم بایددر حد توانمون کمک کنیم...
اگر اهل باشیم همه این روزها رو خواهیم دید


در ضمن کسی به من نگفته زن ذلیل...
ولی اگر گفته ان شاالله همون که شما گفتین

متن رو که می‌خوندم داشتم تصور می‌کردم جامعه‌ای که توش پیوندهای ولایی شکل گرفته باشه چقدر جذاب و متعالیه، چقدر خدا به آدمهای اون جامعه نگاه ویژه‌تری خواهد داشت...

 

خیر ببینید ان شاء الله

خدا الزامات طی مسیر و ترقی رو براتون فراهم کنه و از آفات حفظتون کنه

اربعین با خانواده رزق مدامتون باشه الهی

ان شاء الله در فضای کاری و خانوادگی، در کمال امن و یقین و اطمینان، منشاء و مجرای رشد باشید و دیگران رو هم بسازید

همسر و فرزندانتون نور چشم و موجب عزت و فخرتون باشن ان شاء الله

عاقبتتون به خیر و شهادت

پاسخ:
چه دعاهای خوبی!!

سلامت باشید

آخی چه قشنگ بود🌱 

ان‌شاءالله همهٔ دعاهایی که برای همه کردید، اول برای خودتون امضا و تأیید بشه.

پاسخ:
ممنون بابت این وسعت روحی و دعای خوبتون
ان شاالله خدا همنشین بهتربن هاشون کنندتون

سلام علیکم، طاعات قبول و الهی خدا به لحظه لحظه زندگی تون برکات مضاعف بده و عاقبت به خیر و زنده باشید🌷

حالا با این که من نمیدونم اون بهاری که نوشتین بنده هستم یا فرد دارای وبلاگ در بیان، اما به هر روی خودم رو هم مخاطب دعاتون دیدم...و حتی اگه اون من نباشم هم باز

خیلی ممنون ....

یه زمانی به دوستی گفتم من هر جا یاد رفقا میفتم و دعایی تو دلم براشون میگذره بهشون پیام میدم تا بدونن ما همچنان مرتبطیم....

این ربط ها خیلی تعیین کننده است....حیاتیه ....

و قطعا من دوباره و صدباره دارم بهش فکر میکنم به خصوص در نسبتش با هنر...و این که چرا من با وجود اعتقاد به اهمیتش، تو چنین موضوع مهمی یه تاکید انحصاری به هنر داشتم و نه ولایت ....

پاسخ:
سلام علیکم
هر دو نفر از ذهنم گذشتین...
خدا خیر بده به شما...
وبلاگ زدن هم فکر بدی نیست...
البته من هیچ وقت پیشنهادم در این موارد جدی نیست چون خودم باینکه بیش از ۸ سال مینویسم اما تقریبا هر مطلبم در حکم آخرین مطلبم بوده
و سخت ترین مطالبم اونایی بودن که قرار بود سلسله وار نوشته بشن...
که این مدل هم علتی داره که هیچ وقت نمی تونم بیانش کنم

صبا که نوشتید بنده هستم؟!

حقیقتا خوشا به سعادتم اگر باشم و دعا فرموده باشید.

بنده هم دعاگو بودم...

کی گفته دوستان وبلاگی مجازی هستن؟ از عمق جان ارتباط‌ها شکل می گیره و دعاهایی از عمق جان

پاسخ:
غیر از شما صبایی نمی شناسم در این محیط...
موید باشید به تاییدات الهی

سلام.

اجرکم عندالله.

و انگار دل به دل راه داره،

من طبق یک عادت چندساله، در مواقع خاص و در مکان های مقدس معمولاً به یاد همراهان وبلاگی هستم و خیلی از خانم‌ها و آقایون رو با اسم وبلاگیشون دعا می کنم. اما فکر نمیکردم کسی به یاد منم باشه :) غیر از دو نفر که با هم عهد بستیم و می‌دانم به یادم بودند و هستند..

تشکر و سپاس از شما.

و حالا مشعوفم و ممنونم از شما :))

به اجابت این دعا یقین دارم و عاشقانه به انتظار عشق می مانم...

پاسخ:
امان از راه داشتن دلها به هم...

سلام برادر...
توفیقی برای من بود که به یادتون باشم..


سلام علیکم و رحمة الله
سپاس فراوان.

خداوند خیر فراوان نصیبتان کند و عاقبت‌به‌خیری و هر آن‌چه از بهترین‌ها که خودش می‌داند!‍

پاسخ:
عزیزی برادر
سلام به روی ماهت
۲۵ فروردين ۰۲ ، ۲۳:۳۸ صـــالــحـــه ⠀

سلام

چه زیبا دعا کردید.‌ ممنون که برامون نوشتید. ممنون که دعام کردید.

الهی که منم بچشم لذت چنین دعا کردنی رو...

در قنوت نمازشب‌های شب‌های قدر، از خاطرم نمی‌رفتید. الهی که هرچیزی از خدا می‌خواهید بهتون بده...

پاسخ:
سلام علیکم

از حسن ظن شماست و ستاریت خدا که ما رو در ردیف خوبان فرض میکنید...

موید باشید

مرسی که به یادم بودی

پاسخ:
نمیشه به یادت نباشم...

تو یه حقی به گردنم داری که هیچ کس نداره...
حالا توی ایتا بهت میگم بعدا

جالبه که یه‌سری از وبلاگ‌ها رو نمی‌دونستم آقا هستن یا خانم هستن. اینجا فهمیدم.

اون مهتاب منم؟ ممنون از محبتتون🙏

پاسخ:
نکنه مثل صبا، مهتاب دیگه ای هم داریم؟
یادمه دلیل رفتن شما رو از بیان...
هنوز با همون دلیل ننوشتن شما به قوت خودش باقی هست؟

به دلیل شما نتونستم ایرادی بگیرم چون حرف حقی بود...
یعنی دلیل درستی بود برای ننوشتن...
اما برام سوال بود که دلایل زیادی هم وجود داره برای نوشتن... پس چرا اون دلیل برای رفتن زورش بیشتر از دلایلی بود برای موندن؟!!

نمیخواید بهش فکر کنید؟

منم صبا هستم  :)

سلام علیکم

بنظر من از همه دیرتر اومدم، ولی خیلی خوشحال شدم، خیلی

از اینکه یک نفر یه جایی که آدم منتظر نیست، براش دعا کنه، خیلی انرژی می‌گیرم

ان شاالله که خودتون هم در مسیر رشدتون خیلی بهتر از اونچه میخواید عمل کنید، بدون غرور بدون عجب، اثرگذاری زیادتری داشته باشید و مخصوصا، دعا می‌کنم خانواده تون تا همیشه، امن، یکپارچه و پر از صمیمیت بمونه. در سایه این امنیت و ایمان فرزندان صالح و باقیات الصالحات و سربازان ظهور تربیت بشن ان شاالله. 

ان شاالله که محبت متقابل شما و همسرتون روز افزون باشه. 

پاسخ:
سلام علیکم
ممنون بابت دعاهای خیلی خوبتون
خیر دنیا و آخرت نصیبتون...

عزم های بلند... 

 

چیزی که بهش خیلی نیاز دارم...

و اربعین.... 💔

۲۶ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۱۶ میم مثل حنانه

ریپلایتون رو به کامنت دوستم دیدم‌. خیلی خوشحال شدم که همه ما سه نفر رو با همدیگه میشناسن :)....

پاسخ:
ان شا الله بال هم باشید برای طی مراتب کمال...

سلام علیکم طاعات و عبادات قبول

وقتی عنوان رو در بخش وبلاگ‌های به روز شده دیدم فکر نمی‌کردم مضمون مطلب این باشه و خودم هم بین اسامی باشم.

حقیقتا خوشحال شدم و امیدوارم بهترین مقدرات در این شب‌ها براتون رقم خورده باشه.

 

اتفاقا من هم در این شب‌ها دعاگوی شما و چند نفر دیگر از اهالی وبلاگ بودم.

 

عاقبت به خیر باشید.

پاسخ:
سلام علیکم
طاعات شما هم مقبول درگاه حق

ممنون بابت دعا...
ان شا الله به حق امام زمان ناصر و منصور حق باشید

سلام برادر 

منم به یادت بودم :) 

 

من نمی‌کشم سفرنامۀ اربعین بنویسم که شما بفهمی چه اربعین‌دوستی‌ام، شما نباید خودت برام دعای اربعینم بکنی؟ :(

پاسخ:
سلام علیکم آقا

الحمدلله... جای شکر داره که خدا منو به یاد خوبانی انداخته در این شب های قدر

من حسن ظن زیادی به امام رضا علیه سلام دارم...
یعنی این حسن ظن اگر روزی نباشه حس میکنم دیگه هیچی ندارم...
برای همین این حسن ظن برام خیلی حرمت داره و سعی میکنم ازش مراقبت کنم...
مثلا اگر مشکلی رو با امام رضا در میون گذاشتم دیگه به احدی نمیگم... چه اون مشکل حل بشه چه نشه...
این نگفتنه یکی از مراقبت های من هست بابت حسن ظنی که دارم:

امروز بعد از نماز صبح از امام رضا خواستم امسال اربعین، به احسن وجه روزی شما بشه سفر اربعین و عتبات...

نگران نباشید... میرید ان شاالله...
شمام دعا کنید منم بتونم برم... بدون همسرم که نمیتونم برم... ایشون هم بدون بچه ها نمیان...

۲۷ فروردين ۰۲ ، ۰۹:۱۹ شنگول العلما

سلام علیکم و رحمت الله

همه دعاهای خیری که برای همه کردین به تناسب در حق خودتون مستجاب ان شاءالله^_^

چرا چند بار بهش فکر کردم؛ ولی همچنان ننوشتن برام دلایل بیش‌تری داره.

پاسخ:
موفق باشید
پس من دیگه ادامه نمیدم...

ممنون از محبتتون. اخیرا یکی دیگه از بزرگواران بیان که برای ایشون هم من خیلی احترام قائلم در این مورد پرسیده بودن و باعث دلگرمیه برام این احوال‌پرسی‌ها. ولی خب، دلیل خاصی برای برگشتن ندارم. گرچه گهگاهی واقعا دلم تنگ می‌شه برای این فضا. باز هم ممنون.

پاسخ:
با همون نظر قبلی تون قانع شدم
بازم ممنون که سر میزنید
ان شاالله زیر سایه ی امام زمان باشید

مطالبه کردم

جواب گرفتم :))

 

 

 

 

+ چو بید بر سرِ ایمانِ خویش می‌لرزم! 

پاسخ:
عزیزی برادر
مطلب اخیرتون رو خوندم
اگر عمر و توفیقی باشه در چند مطلب سلسله وار نظر خودم رو بیان میکنم
این نظرم هم برای همین یکی دو روز نیست... من و همسرم چند ساله فکرمون درگیر این نارسایی در اجتماع هست...


+ من هم
به استادم هم گفتم:
گفتن هر وقت میایید زیارت امام رضا
اعتقادات خودتون رو به امام عرضه کنید و ازشون بخواید از اعتقاداتتون محافظت کنن...
اعتقادات خودتون رو به امانت بذارید پیششون... اونها امانت داران خوبی هستن...

:(((

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی