ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۶:۰۶ ق.ظ

حاصل رمضان امسالم...

یکی از آورده های ماه رمضان امسال برای من این بود:

بابا بی خیالِ هر آنچه به تو مربوط نیست...

یکی از اون چیزایی که به من مربوط نیست و هی بهش فکر میکردم چی بود؟

 

بحث اجاره نشینی ای که هر سال تنور بحرانش داره داغ تر میشه و وضعیت ما توی این شهر بی ثبات تر...

 

امسال (یعنی حدود8 الی 10 روزی میشه) دیگه برام مهم نیست چه اتفاقی می افته...

آخه من توی این چند سال اصلا فکر نمیکردم توی نظام هستی چه جایگاهی دارم...

من اصلا توجه نکرده بودم خدا زنی رو به واسطه من داره قوام میده... زنی که خوبی هایی داره که یکی از دغدغه های بزرگم اینه که زبانی پیدا کنم تا به زنها و مردهای زمانه ام بفهمونم این حسن گنجی گمشده هست در بین اکثر مردمان عصر ما... و به برکت این حسن، امید دارم فرزندانم از اولیا الله بشن...

اصلا متوجه نبودم پسری به من داده که تا حالا لقمه ای شبهه ناک بهش ندادم...

اصلا متوجه نبودم که پسر دیگری (امیرعباس) به من داد که همیشه مرتبطش میدونم به اون توسل مضطرانه و پر دردم به حضرت عباس علیه سلام در زمان مجردیم... و نتیجه ی شگفت انگیز اون توسل و دیدن دست حضرت عباس در زندگیم...

اصلا متوجه نبودم امام حسین دختری (فاطمه زینب) به من هبه کردن که هم اسم خواهر عظیم الشان شون رو داره و هم اسم مادر رو (و این اسامی قبل از تعیین جنسیتش روزیمون شده بود...) و در روز تولد امام حسین جنسیت این بچه برامون مشخص شد و در ایام غدیر هم به دنیا اومدن...

من اصلا متوجه نبودم خدا به من روزی نمیده بلکه به این جمعمون توجه داره... و روزی به این جمع میده...

من چرا دایه ی دلسوزتر از مادر بودم؟!!!

 

راستش هم حس رهایی خاصی دارم... حس میکنم باری سنگین از دوشم برداشته شد...

هم حس شرمندگی و خجالت خاصی دارم که اینقدر این موضوع برام پررنگ بود!!

 

چند روزه خانمم هی ازم میپرسه از صاحب خونه نمی پرسی برای قرارداد جدید میخواد چکار کنه؟

زودتر بپرس که اگر نخواست تمدید کنه یا اگر قیمت رو زیادی بالا برد وقت داشته باشیم یه خونه دیگه پیدا کنیم... میدونی که... حداقل دو ماه وقت نیاز داریم تا یه خونه پیدا کنیم... میبینی که چقدر سخت بهمون خونه اجاره میدن...

میگم: میپرسم... یه مقداری زوده... نگران نباش... درست میشه... من این سالها زیادی نگران بودم برای این موضوع...

نهایتش اینه که کسی توی این شهر بهمون خونه نمیده دیگه... از این که بالاتر نیست... حتما خیری توشه...

 

میدونید دوست ندارم به کسی که شرایط منو داره این حسم رو تحمیل کنم... اگر دستوری بود برای خودم توی سالهای اخیر تاثیر میداشت...

تجربه ی این سالهام به من میگه یک سری از بلوغ ها و ادراکات تا وقتش نرسه تحقق پیدا نمیکنه...

لذا این که میفرمایند خداست دارد خدائی میکند یک حرف عمیقا ریشه داری هست...

من فقط میخوام بگم:

ای تمام عزیزانی که توی شرایطی هستین که سختی های دشواری براتون رقم زده...

شما تنها نیستین... نه تنها، تنها نیستین بلکه در آغوش امن الهی غرقید...

من چون برای خودم وزنی قائل نبودم و چون خودم رو از نگاه خدا نگاه نمیکردم... فکر میکردم هر اتفاقی ممکنه بیفته...

اما الان میگم محال هر اتفاقی بیفته... برای من فقط یک اتفاق می افته... و اون یک اتفاق هم در آغوش خدا می افته... حالا اون اتفاق هر چی میخواد باشه...

 چون من در نظام هستی فرزند پدر و مادری هستم که دائم برام دعا میکنن و نگرانم هستن...

همسرِ زنی هستم که خدا امانتش رو به من سپرده... پس امانت دار خدا هم هستم...

پدر یک پسر هستم...

پدر یک پسر دیگر هم هستم...

پدر یک دختر هستم (هر بار پدر شدن برای خودش مقامی جداگانه داره هااا... اینو ان شا الله روزی تون بشه تا درک کنید... چون هر انسانی که من مقام پدری شون رو درک میکنم تمااااما با اون یکی دیگه فرق میکنه)

عمود یک خانواده هستم...

و جایگاههای دیگه ای که دارم و لازم به بیان نیست...

من خیییییلی برای خدا مهم هستم... چرا دارم غصه ی چیزی به این کوچکی رو میخورم...

این چه دهن کجی ای هست که من به خدا دارم؟!!

 

خدایا اهل توحیدم کن...

 

 

موافقین ۱۳ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۰۱
ن. .ا

نظرات  (۷)

تداوم و استمرار این یافته و حاصل مهم رو براتون از خدا می‌خوام....همون اهل توحید شدن که خودتون هم گفتین...

خدا این وصلها رو هجران نکنه....

نیست در عالم ز هجران تلخ تر....

که نسوالله فأنسیهم انفسهم....

عیدتون هم مبارک

پاسخ:
سلامت باشید و موید به تاییدات الهی

فکر کردن به امورات زندگی و بی خیال نبودن نسبت به اون ، منافاتی با توحید داره ؟ 

پاسخ:
سوالت خیلی خوب بود
ممنون که پرسیدی، چون احتمالا سوال عده ای دیگه هم باشه

تلاش و برنامه ریزی و جدیت به خرج دادن برای امورات زندگی از ضروریات توحید هست...
اما مقید شدن و متعصب شدن به نتیجه ی اون برنامه ها و استرس داشتن بابت نتیجه های احتمالی دیگری که نمی خواهمشان، با توحید منافات داره...

مثلا برای من و شرایطم، این احتمال وجود داره که خونه گیرم نیاد و کلا باید کار و کسب رو رها کنم و برگردم شهرم...
خب اگر خدا اینو برام خواسته باشه چه غم؟!!!

به گریه‌های بلند اعتراف می‌گویند...

پاسخ:
:((

سلام

تجربه خودم اینه که ، گاهی انقدر درگیر برنامه ریزی میشم و نگرانی های روزمره، که یادم میره فقط من قیم اون بچه نیستم! خود من هم یه ولی دارم. خود من ، طفیلی خدام! 

پس اگه من مادر، یا من همسر، دلسوزی ای دارم، قطعا دلسوزی خدایی که من رو خلق کرده، بارها و بارها و بارها، بیشتره! 

و این منم که محدودم، منم که گاهی از پسش برمیام و گاهی نمیتونم، من اینطورم، تدبیرم ناقصه، توانم محدوده و ...،ولی اون خدایی که من و بچه ام و نسلم و همه چیزم رو داره مدیریت می‌کنه، هم دلسوزیش هم توانش هم علم و هم قدرت و حکمت و همه چیزش بی نهایته. 

این حسی بود که من در اون روزهای خونه نشینی درک کردم و مدام به خودم یاداوری میکردم

 

 

پاسخ:
سلام علیکم

دقیقا همینطوره...
ان شا الله در این راه ثابت قدم باشید و باشیم

سلام و احترام 

ان شاء الله که خدا به شما رزق پر برکت و یه خونه با حیاط بزرررگ پر از گل و درخت و یه حوض آبی وسطش با گلدونایی که دور حوض چیدید عطا کنه که خنده هاتون توش بلند باشه 

پاسخ:
سلام علیکم و رحمت الله
چقدر حس خوب توی این دعا موج میزد

و اینکه واقعا به استجابتش امید دارم
ان شا الله خیلی بهتر و بالاتر از این برای خودتون محقق بشه
۰۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۰:۰۰ شنگول العلما

سلام

قسمت فاستقم کما امرت رو یه جوری موحد حل می کند ان شاءالله

اما و من تاب معک پیر می کند پیر.

یک خانواده چند نفری ما رو پیر می کنه پیامبر ص با یک امت چقدر پیر شدند!

دلم می خواهد یک روزی تفاوت رزق و فضل رو دقیق روشن بشه برام.

ان شاءالله اگر خیرتون هست خانه ای نصیبتون بشه همراه با برگزاری مجالس اهل بیت.^_^

سلام

از شما دعوت می کنم پست آخر منو بخونید.

یرحمکم الله

پاسخ:
سلام
خوندم بزرگوار...
الحمدلله که توی روش پیش برد بحث مثل خودم زیاد سوال میپرسید...
اینها علتش اینه که آبشخورمون مشترک بوده...
اما خب نظرات رو هم بستین... تمام زحماتتون رو خنثی میکنه هااا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی