ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۸:۳۲ ق.ظ

اگر نفعی توش میبینی...

توی دو دوره کتابخوانی گروهی که این بزرگوار راه انداختن شرایط مشارکت نداشتم... برای این دفعه سوم امیدوارم بتونم مشارکت کنم...

شاید اگر وقت اجرایی کردن حرفهام رو داشتم در کنار کتب دفاع مقدسی مثلا پویشی بابت خواندن وصیت نامه شهدا و علما رو هم پیشنهاد میدادم... یا خواندن کتب زندگینامه عالمان ربانی چه در قید حیات و چه رخت بر بسته از خاک رو پیشنهاد میدادم... و در بین شهدا شخصیت هایی که اندیشه های تمدن سازی داشتن و مستنداتی بود برای بیان دغدغه هاشون رو پیشنهاد میدادم...

شخصیت هایی مثل شهید چمران... شهید بهشتی... شهید سلیمانی... شهید شاطری... شهید صدر...

اما خب آدم اگر حرفی میزنه باید پای کارش هم باشه... منتها الان شرایطم به گونه ای هست که نمی تونم زیاد حرف بزنم چون نمی تونم توی عمل به حرفهام پای عملش بایستم...

 

حرکت، حرکت خوبیه...

چرا؟

چرا میگم خوب؟

چون کسی که این حرکت رو شروع کرده رو انسان خیلی خوبی یافتم...

 

خوبی محرز ایشون برای من یه موضوع خیلی مهم بود و اون انعطاف ایشون در مواجهه با نظرات متفاوت بود...

اینکه توی نظرات به ایشون گفتم من از شما درس گرفتم ناظر به همین انعطافشون در پاسخ گویی بود...

من دوست ندارم همین طوری یک ویژگی خوب رو برجسته بکنم... مثلا بگیم چون فلانی مهربونه ازش حمایت میکنیم...

نه...

انعطاف موضوع مهمی هست...

البته برای انعطاف هم میشه افراطهایی در نظر گرفت...

اما خوب که دقیق بشیم می بینیم اون چیزی که به عنوان افراط در انعطاف ازش حرف میزنیم کلا از جنس انعطاف نیست... بلکه به این نتیجه  میرسیم دو طرف بوم انعطاف، انجماد هست...

مثلا پلورالیسم... در کل میگن همه درست میگن... تمام عقیده ها سهمی از حقیقت رو دارن و همه محترمن...

فرصت بشه میتونم در این مورد بیان کنم که این اصلا انعطاف داشتن نیست... این دقیقا یک بروزی از انجماد در اندیشه هست...

اول به خاطر درسی که از ایشون گرفتم... و دوم به خاطر حرکت مفیدی که ایجاد شده تلاشم رو میکنم که مشارکت کنم...

هدف از این حرکت نفع بردن هست...

هر کسی نفعش رو در مشارکت نمیبینه.. شرکت نکنه...

هر کسی نفعی برای خودش میبینه مشارکت کنه...

به همین سادگی...

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۱۲
ن. .ا

نظرات  (۲)

سلام علیکم 

خدا عاقبت همه مون رو بخیر کنه ... ممنونم بابت معرفی این پویش و در مورد لطف شما به من هم همیشه این ذکر رو از نوجوونی داشتم که : «کم من معروف لست اهلا له نشرته» . الحمدلله که به چشم شما اینطور اومده این ماجرا... 

پاسخ:
سلام علیکم و رحمت الله
خدا مویدتون بداره

از بیان تنها دو وبلاگِ خانمی که ستاره ی روشنشون و باز می کنم و می خونم یکی اینجا و دیگری خانم دزیره هستن؛ چرا؟ به خاطر سوادِ حقیقیِ ایشون که آشکارا شانه به شانه ی تقوا نگه داشته شده و به زیورِ تواضع و ادب آراسته است.

در دنیایی که ضدارزش ها داره لایک میشه، واجب دونستم پای پستت این نظر رو ثبت کنم.

کمترین نفعِ من از گروهِ کتابخوانی، در دایره ی تاثیرگذاریِ رفتاری مدیریتِ گروه قرار گرفتنه و این خودش عظیمه.

پاسخ:
سلام
ممنون بابت وبلاگی که معرفی کردید... نمی شناختمش... ان شا الله بیشتر باهاشون آشنا میشیم
واقعیت اینه که من وقتی وبلاگها رو میخونم خودم رو توی شرایطشون (به قدر اطلاعم از شرایطش) قرار میدم... سعی میکنم تا جایی که میتونم منصفانه ببینمشون...
اینکه از ایشون نام بردم دقیقا به خاطر انعطافی که تابع ادبشون بود به نظرم اومد بهتر بیانش کنم...
اما خیلی ها هم هستن که ازشون نام نبردم اما وقتی شرایطشون رو میبینم میفهمم توی شرایطی که دارن خیلی دارن خوب عمل میکنن...
به نظرم حالا که نام برده شد از وبلاگ ها بهتره منم نام چند تا از خانمهایی که واقعا تحسینشون میکنم رو بگم
خانمهایی که واقعا باید با دیدن شرایطشون در موردشون نظر داد
من با توجه به اطلاعاتی (ولو اندک) از شرایطشون میتونم بگم اینها اهل مسیر حق هستن... هر چند مثل خیلی از ماها فراز و نشیب های داشته باشن..

خانمها
 صبا
رهرو
مروه
صالحه
شاگرد خیاط
پروانه
میخک
پرین

افراد واقعا بیش از این حرفهان اما من هم حافظه ی فرّاری دارم و هم فرصت کم

یا علی و التماس دعا


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی