ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۸:۴۷ ق.ظ

ما وسطی ها

به گمانم ابن سیناست که میگه در هر عصری تک تک مردانی هستن که موحد حقیقی میشن... و تک تک افرادی هستن که ام الفساد میشن...

مابقی مردم بین این دو دسته هستن... نه اونقدر بالا میرن که موحد حقیقی بشن... نه اونقدری به حضیض میرن که ته جهنم جا بگیرن...

اینو داشته باشید

حالا بیاییم در عرصه ی انتخابات...

بیشترین طیفی که احزاب برای جمع آوری رای اونها تلاش میکنن طیف خاکستری هستن...

خاکستری ها کیان و چقدرن؟

خاکستری ها نه اصلاحاتی هستن... نه اصولگرا و نه چپی ونه راستی... 

توی کشور ما غالبا چپی ها رای مشخصی دارن... اصولی ها رای مشخصی دارن... انقلابی ها هم سبد رای مشخصی دارن...

که مجموع آراء این سه دسته از اون آراء خاکستری کمتره تقریبا...

این آراء خاکستری در دین هم اکثریت هستن...

در سیستم خدا هم اکثریت هستن... 

 

این اکثریت، در سیستم دین و زندگی دینی، نه عارف میشن، نه شقی...

برای این طیف خدا 124000 پیغمبر فرستادن... تبیین برای این طیف هست...

شاید منی که الان دارم این طیف رو تحلیل میکنم خیلی اوقات خودم هم از همین طیف میشم...

 

خب

وقتی قرار نیست یه طیف وسیعی نه عارف موحد بشن و نه شقی لعین، چرا اینقدر برای خدا مهم میشن؟

چرا اینقدر برای هدایتشون عزیزان خدا قربانی شدن؟

برای هدایتشون اگر فقط یک عاشورا از اول تاریخ تا انتها اتفاق افتاده باشه کافیه که بگیم خدا خیییییلی هزینه کردن...

چرا؟

روی اینکه چرا ما وسطی ها اینقدر برای خدا مهم هستیم با هم فکر کنیم...

اما یه نکته هم بگم:

ظهور امام زمان عج الله ظهور کل دین هست...

نه ظهور اسرار...

بعد از ظهور امام زمان هم اسرار دین ، همچنان اسرار دین هستن...

خودِ دین قرار توی اجتماع ساری و جاری بشه...

یعنی چی؟

یعنی ظهور هم برای اکثریت و ما وسطی ها هست... نه برای عرفا و نه برای اشقیا...



نمیدونم چجوری ایام محرم عزاداری میکنید... اما من یه مدتی از بعضی از حالتهای عزاداری خوشم نمی اومد...

مثلا دوست داشتم برای خودم با تمرکز گوش بدم و آروم اشک بریزم...

خیلی با کلاسه نه؟!!

اما الان به اون موقع خودم میگم سوسول بازی...

میگم منیت خودت رو تا سر سفره امام حسین هم میاری پهن میکنی...

 

الان مخصوصا در روز عاشورا فقط دوست دارم فریاد بزنم: حسیییییییین

حسیییییین

اگر بدتون نمیاد باید بگم فریاد کافی نیست...

باید صیحه کشید و گفت:

حسییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییین

حسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییین

 

شوخی ندارم... چقدر ما به این فریاد و صیحه ها نیاز داریم!!!

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۱۵
ن. .ا

نظرات  (۵)

۱۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۸:۵۰ مسلمانِ یاغی ...

آقا نامه دارید.

پاسخ:
خوندم خوشتیپ

فقط یه نکته بهت بگم:
بزرگوارانی که در دفاع از من پای مطلب قبلی شما نظر نوشتن اگر از خودم میپرسیدن میگفتم این یه موضوع هست بین من و مسلمان...
بذارید بین خودمون هم حل بشه...

دیگه خبر ندارم خصوصی چند نفر پیامتون دادن...
همین
یا علی

 

سحر بلبل حکایت با صبا کرد/ که عشق روی گل با ما چه ها کرد

پاسخ:
واقعا عاشق روی گل هستیم؟
اگه عشق بود که وضعمون این نبود
۱۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۰:۲۴ مسلمانِ یاغی ...

کسی در خصوص چیزی نگفته. البته که من به پاس برادری‌مان که گفتی و تاییدش کرده ام، توقع دارم جواب نامه ام را در نامه ای سرگشاده در وبلاگت بخوانم. به نظرم حرف های خوبی از دل این مباحث می تواند بیرون بیاید. به هرحال

میل میل توست

خواهی صلح و خواهی آشتی :)

پاسخ:
سعی میکنم تا شب بیام وبت
جمعه هست و روز رسیدگی به خانواده

مطلب قابل تاملی بود.

احتمالا هم منظورتون از وسطی ها یا خاکستریها، همون ناس هستند، درسته؟

پاسخ:
به نظرم در اصطلاح قرآنی هم شامل ناس میشه و هم مومنین

تحلیل زیبایی بود :))

پاسخ:
سلامت باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی