ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۴۶ ق.ظ

قدرت و رابطه!!

توی این چند وقت که مسئولیتم توی کارخونه خیلی زیاد شده یه نکته ی نابی گیرم اومده که قبلا هم میدونستم... اما الان بر یقینم افزوده شده...

اینجا واقعا نمونه کوچیک شده ی یه مملکت هست...

مجموعه ای اقتصادی با حدود 900 الی 1000 نفر پرسنل مستقیم... فعلا کاری با غیر مستقیم هاش ندارم...

من فکر میکردم توی این کارخونه جزو کسانی هستم که حقوق بالا دریافت میکنم... اما الان فهمیدم که کسانی هستن که اهمیت کارشون به مراتب از من پائین تر بوده اما حدداقل دوبرابر من حقوق میگرفتن...

یا فهمیدم دادن وام توی شرکت یه فرآیند بسیار سختی داشته که یکی مثل من هم آخرین وامی که ازشون گرفتم مربوط به 4 سال پیش هست... و دیگه توبه کرده بودم ازشون وام بگیرم، ولی امروز میبینم کسانی که اهمیت سازمانی چندانی نداشتن تونستن و میتونن وام های چند صد میلیونی بگیرن...

فهمیدم اینجا مافیا وجود داره...

توی همه چیز... حتی برای نخ های دور ریز کارخونه مافیا وجود داره تا اونها رو به قیمت مفت بخرن و به قیمت کلان بفروشن...در واقع نمیذارن سودش توی جیب کارخونه بره...

اینجا حتی برای سیستم غذا دادن به پرسنل مافیا وجود داره... 

تازه میفهمم چرا چند وقت پیش اون وقت شب صاحب کارخونه زنگ زده که برامون دعا کن... البته اینو به استادمون هم گفتم و پیشنهادی که دادن برق از سه فازم پروند... هنوز نمیدونم با پیشنهادشون چکار کنم...

استاد زیرکی کردن و پیشنهادشون رو کامل نگفتن تا اگر من خواستم پیگیر بشم... حتی گفتن خودم زنگ میزنم کاملش رو بهت میگم.. اما من هنوز پیگیرش نشدم... ایشون هم زنگ نزدن...

من میفهمم چرا نصفه گفتن و سپردن به زمان و من...



تمام فسادهای که یک از دهها رو بیان کردم ریشه در یک موضوع داشت و داره...

و این قصه ی فساد در تمام سیستمها ریشه در همین قصه داره...

 

رابطه...

تمام مافیا بر مبنای رابطه ها شکل میگیره...

فساد در رابطه ها شکل میگیره...

چقدر ما ساده لوح هستیم که یه عده میگن میخوان با ضابطه جلوی فساد رو بگیرن...

 

و تنها راه اصلاح و مقابله با این فسادها، ایجاد رابطه ی درست هست...

من منکر ضوابط نیستم و نمیشم...

اما معتقدم ضوابط برای ایجاد امنیت و پاکی و درستی، در مقابل روابط  وزنی ندارن...

اگر مومنین اهل روابط نشن نباید توقع داشته باشن اقتصاد نجات پیدا کنه...

نباید انتظار داشته باشن مسائل فرهنگی حل بشه...

 

فقر بزرگ جامعه مومنین، ضعف در رابطه هست...

همو.ن طور که میگن قدرت فساد خیز هست... قطعا میگن رابطه فساد خیز هست...

بله... درست میگن...

اما راهی جز بر قدرت نشستن و اهل رابطه شدن مومنین هم برای رهایی از فساد نیست...

 

اصلا پاکی انسانها در قدرت و رابطه محک میخوره...

حالا تا صبح قیامت هم از ترس آفت های رابطه و قدرت در لاک خودمون فرو بریم... نه اون پاکی در انزوامون ارزشی داره و نه اون ایمان لای زر ورقمون دردی از کسی دوا میکنه...

از من گفتن...

اهلش هم نباشیم قطعا توی قدرت و رابطه فاسد میشیم...

شک نکنید...

راه دومی هم وجود نداره...

باید خودمون رو بسازیم...

 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۳۱
ن. .ا

نظرات  (۹)

۳۱ خرداد ۰۲ ، ۰۷:۵۹ آقای سه نقطه

هر جایی که دست های پشت پرده باشه فسادم هست

پاسخ:
دست باید پاک باشه تا فساد ایجاد نشه
۳۱ خرداد ۰۲ ، ۰۸:۱۴ شنگول العلما

سلام

توی کارخونه نمازخانه و نماز جماعت هم هست؟

کارخونه موقع نماز تعطیل می شه؟

مومنین باید اونجا همدیگه رو پیدا کنن و روابط رو قوی کنن.

امام‌جماعت خوب هم باشه که تک جمله های چند دقیقه ای اش از احادیث و آیه، پایه تقوا حاضرین رو بالا  ببره و جذب جدید هم باشه که چه بهتر.

یک روز در هفته یا در ماه هم اگر استاد یا شاگرد ممتاز ، وقت و توان داشتن بیان، ن ا جدید درست کنن^_^

حدیثی ذیل ایه ۲۰۰ آل عمران در تفسیر نور:

  رسول خداصلی الله علیه وآله فرمودند: اصبروا علی الصَلَوات الخمس وصابروا علی قتال عدوّکم بالسیف ورابطوا فی سبیل اللَّه لعلّکم تفلحون بر نمازهای شبانه روزی پایداری کنید ودر جهاد با دشمن، فعّال ودر راه خدا با یکدیگر هماهنگ باشید تا رستگار شوید. 

 

پاسخ:
سلام
ایده ی خوبی بود
نماز جماعت...
ان شا الله در اولین فرصت...
۳۱ خرداد ۰۲ ، ۰۹:۱۹ میم مثل حنانه

سلام واقعا درسته

تا وقتی اهل ایمان وارد اون دستگاه نشن و جایگاه و قدرت رو نگیرن چیزی درست نمیشه.

قوانین و ایدئولوژی به خودی خود بد نیست.

این اجرا کننده های اون هستن که بد عمل میکنن. 

و واقعا حق گفتید اینکه یه سری منزوی میشن به خاطر اینکه ایمانشون به خطر نیفته، اون دین‌داریشون به درد خودشون می‌خوره...

پاسخ:
سلام
همینطوره که فرمودید

تجربه من میگه شما اگر در یک ساز و کار اشتباه افراد مومن و پاکدست رو هم بگذاری ، بجای اینکه اون ساختِ اشتباه درست بشه ، افراد پاکدست هم خودشون آلوده میشن .

این تجربه هزینه های سنگینی برام داشته .

پاسخ:
بله
باید سازوکار رو هم اصلاح کرد

بعد میان به احمدی نژاد گیر میدن که چرا میخاد هیاتی حل کنه مسائلو

جالب بود هر دوتا نکته

یک رابطه مقدم بر ضابطه

دو آنچه اسباب فساد است هم او اسباب قوت و رشد و اصلاح است

پاسخ:
سلام و رحمت

۳۱ خرداد ۰۲ ، ۱۳:۵۷ اقای ‌ میم

الان برام سوال پیش اومد چرا باید تو همچین محیط فاسدی کار کنی؟

آیا کار کردنت تو این محیط کمک میکنه به عزت مسلمین یه عزت فاسدین؟

آقای میم 

@شما یه محیط کاملا غیرفاسد پیدا کنید معرفی کنید ماهم مشغول بشیم :)

پاسخ:
به نظرم بحث طرح شده از موضوع من خارجه
۳۱ خرداد ۰۲ ، ۱۵:۵۹ اقای ‌ میم

اصلاح میکنم آیا کار کردنت تو این محیط کمک میکنه به عزت مسلمین یا عزت فاسدین؟

پاسخ:
نمیدونم
من میدونم که چرخ تولیدی داره می خوابه...
دست کمک به سمت من دراز شده... من باید صدم رو بذارم

سلام 

خدا کمک شما باشه

شما نیستین جواب دوستان رو بدین؟

پاسخ:
سلام
مشغله ی زیاد تمرکزم رو برای پاسخ درست دادن به شدت کم کرده...
از طرفی وابستگیم به اینجا به مویی بند شده...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی