ن والقلم و ما یسطرون

اگر تو نبینی ام ... من هم نمی بینم ام
مشخصات بلاگ

اینجا دیگر به روز نخواهد شد

در مطالب قبلی عرض کردم که در این آدرس مینویسم:

https://touresina.blog.ir/

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
دوشنبه, ۲ مرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۱۶ ق.ظ

روضه ی باز

توی دو تا شرایط هست که حتما ماشینم باید تمیز باشه و بنزینش پر باشه، مشکلات فنی نداشته باشه و باز هم تمیز باشه، مخصوصا داخل ماشین...

یکی وقتی که خانمم ماشین رو نیاز داره و قرار ماشین رو بذارم خونه و با اسنپ برم سرکار...

یکی هم وقتی که میخوام با خانمم و بچه ها مسافرتی بریم، ولو داخل شهری...

دیشب خانمم گفت فردا قبل ظهر پسرا کلاس دارن، ماشین رو بذار خونه...

صبح با اونکه عجله داشتم، افتادم به جون شیشه ها و صندلی و کفی ماشین و آینه ها و و دستگیره در و ...

برق انداختم...

درب حیاط دو لنگه هست، باز کردنش شاید براش سخت باشه... باز میکنم و ماشین رو میبرم بیرون کنار خونه پارک میکنم...

موقع پارک متوجه میشم سمت راست ماشین زیاد به دیوار خونه نزدیک شد و بچه ها از اون طرف نمیتونن سوار بشن...

میگم قراره سه تا بچه رو سوار ماشین کنه، بذار جوری پارک کنم که بچه ها راحت سوار ماشین بشن و استرسی به خانم وارد نشه...

همین که دارم ماشین رو حرکت میدم که کمی از دیوار فاصله بدم...

تمام مراقبت هام برام حکم روضه ی باز پیدا میکنه...

امام حسینم...

نگران بچه ها بودن...

شب عاشورا خارها رو از اطراف خیمه ها جمع میکردن...

آقا اجازه بدید بدردتون بخوریم...

موافقین ۱۳ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۰۲
ن. .ا

نظرات  (۲)

۰۲ مرداد ۰۲ ، ۱۱:۳۹ اقای ‌ میم

:(((((

قضیه ی روضه ی باز چیه؟

امروز توی گروهی، صحبت از روضه مکشوف و روضه باز بود،

دیدم اینجا هم بیان کردید.

من گهگاهی وبلاگتون سر می زنم،

این مطلب برام سوال شده.

 

در ضمن، قیاسی که بیان کردید، ...

هیچی، بیخیال.

قرار گذاشتم با خودم که با کسی وارد بحث و چالش نشم.

 

روضه ی باز و مکشوف برام سوال شده.

ببخشید مزاحم شدم.

پاسخ:
سلام
بیشتر زبان حال هست
منظور اینکه تحمل و تاب تمرکز کردن به اون روضه رو ندارم...
مراد از روضه ی باز همینه...

مقایسه رو متوجه نشدم
انسان که در خلا زندگی نمیکنه، تا کسی فرزند نداشته باشه چطور میتونه داغ فرزند رو درک کنه؟

شما میدونید حتی تصور مصائب کربلا موجب تطهیر قوه خیال میشه، خب کسی که داره تصور میکنه، معنای مصیبت رو چطور میتونه درک کنه وقتی خودش نه فرزندی داره نه همسری و نه زندگی اش مثل بقیه بشر باشه...، بلاخره یک سری مشابهت ها انسان رو به تصوراتی میرسونه...
منم نمی فهمم کجای کار ایراد داره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی